Installere netkort på Mandrake 10
Fra : Funken

Dato : 09-07-04 17:07

Hej..
Jeg kan ik finde ud af hvor jeg installerer mine netværks-drivere i Mandrake
10.
da de kort som man kan vælge i installationen ikke passer på mit..
Har et Surecom EP-320X-S lan adapter med Linux drivere, men aner ik hvordan
jeg kan få dem til at arbejde sammen med Mandrake..??

Mvh
Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-07-04 17:12

Funken skrev:

> da de kort som man kan vælge i installationen ikke passer på mit.. Har
> et Surecom EP-320X-S lan adapter med Linux drivere, men aner ik hvordan
> jeg kan få dem til at arbejde sammen med Mandrake..??

Skal det forståes som at Mandrake ikke kan autodetecte det?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Funken

Dato : 09-07-04 18:29

Den finder mit et kort (eth1) men det virker ikke...

Så skal have installeret de org drivere..

Mvh Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-07-04 19:38

Funken skrev:

> Den finder mit et kort (eth1) men det virker ikke...

Hvad kommer den med af fejlmedd.?

> Så skal have installeret de org drivere..

Også en mulighed. Hvad siger INSTALL?

Fra : Funken

Dato : 10-07-04 08:33

Jamen det er jo det som er hele mit spørgsmål..
Jeg ved jo ik hvordan jeg installerer det, så har jo ik rigtigt
en chance for at vide hvad install siger..

Kan under opstart/boot se at eth1 er mislykket..

Det er det eneste fejl jeg umiddelbart kan se..

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-07-04 09:22

Funken skrev:

> [...]
> en chance for at vide hvad install siger..
> Kan under opstart/boot se at eth1 er mislykket..
> Det er det eneste fejl jeg umiddelbart kan se..

Start Mandrake Control Center, klik på maskinel -> maskinel, finder den så
dit netkort?
Hvis den gør, så kør konfigurationsværktøjet, og konfigurer modul.

BTW hvis ikke Mandrake selv finder og installere driver til dit notkort, så
ville jeg købe et nyt, de fås til under hundere kroner, og så er du helt
fri for det besvær,,,

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
http://milli.dk/webupdate/ nu i version 0.3.3 nogle sider meldtes konstant