"Bedste" ftp-client med GUI
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-07-04 12:18

Hej!

Efter at have haft en hel del problemer med gFTP (den nægter simpelthen
at resume) søger jeg nu en alternativ client.

Den må ikke være afhængig af KDE-libs og den skal køre under Mandrake
9.2/Fluxbox

Nogle bud?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Poul Freeman

Dato : 10-07-04 22:25

Jeg er ikke stolt af at anbefale et closed source program, men prøv evt.
Igloo-ftp

http://www.iglooftp.com/unix/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-07-04 15:24

Poul Freeman skrev:

> Jeg er ikke stolt af at anbefale et closed source program, men prøv evt.
> Igloo-ftp
>
> http://www.iglooftp.com/unix/

Jeg er nu glad for, at du gjorde det - damn det ser veludført ud det
program!

Men der er noget der nager mig... den starter i Evaluation mode.. jeg har
ikke kunnet finde noget info om hvad de mener med det..

Mon den går død efter 30 dage eller hvordan?

Fra : Benny Pedersen

Dato : 21-07-04 01:08

Martin Johansen [6000] wrote:

> Efter at have haft en hel del problemer med gFTP (den nægter simpelthen
> at resume) søger jeg nu en alternativ client.

resume er tit ikke en client problem, det er som regel ftp serveren som har
disabled resume, hvis det er proftpd så er det "AlllowStoreRestart on" for
upload, og "AllowRetriveRestart on" for download

> Den må ikke være afhængig af KDE-libs og den skal køre under Mandrake
> 9.2/Fluxbox

gftp er da ftp programmet når det kommer til linux / unix

> Nogle bud?

spørg din server admin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-07-04 15:34

Benny Pedersen skrev:

> resume er tit ikke en client problem, det er som regel ftp serveren som
> har disabled resume, hvis det er proftpd så er det "AlllowStoreRestart
> on" for upload, og "AllowRetriveRestart on" for download

Nope - resume er ikke deaktiveret.

Jeg har problemet med både min egen server og min kammerats.

> gftp er da ftp programmet når det kommer til linux / unix

Ja lige indtil resume ikke virkede mere i den. Mærkeligt.

Nå har droppet GUI og screener NcFTP istedet. Den virker med resume.

> spørg din server admin

Har lige spurgt mig selv