Mailchecker
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 05-07-04 11:49

Hejsa

Jeg her en inbox-monitor kørende i mit Gnome-panel, som fortæller mig
når der er kommet nye mails. Findes der en lille kommandolinie-dims som
kan vise mig subject på disse mails, så jeg ikke behøver at starte
Thunderbird op hver gang der kommer en spam-mail?

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Peter Mogensen

Dato : 05-07-04 11:57

Thomas Lindgaard wrote:
> [...]
> kan vise mig subject på disse mails, så jeg ikke behøver at starte
> Thunderbird op hver gang der kommer en spam-mail?

Du glemte at fortælle hvordan du tilgår din mailboks?
lokale filer? IMAP, POP3??

Peter

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 05-07-04 12:10

On Mon, 05 Jul 2004 12:56:51 +0200, Peter Mogensen wrote:

> Du glemte at fortælle hvordan du tilgår din mailboks?
> lokale filer? IMAP, POP3??

Jup, det gjorde jeg. Det er POP3-adresser.

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 06-07-04 15:31

Æv - er der slet ikke en som kender til et kommandolinie-program der kan
lave en oversigt over subjects på mails fra en pop3-konto?

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Peter Mogensen

Dato : 06-07-04 15:48

Thomas Lindgaard wrote:
> Æv - er der slet ikke en som kender til et kommandolinie-program der kan
> lave en oversigt over subjects på mails fra en pop3-konto?

POP3 er noget bøvl til den slags, men prøv med noget ala

fetchmail <et-eller-andet-der-bruger-POP3-TOP-kommando> | grep "Subject:"

Peter

Fra : Jesper Krogh

Dato : 06-07-04 15:52

I dk.edb.system.unix, skrev Thomas Lindgaard:
> Æv - er der slet ikke en som kender til et kommandolinie-program der kan
> lave en oversigt over subjects på mails fra en pop3-konto?

Jo, endda lavet spcielt til ære for dig

#!/usr/bin/perl
#

use strict;
use warnings;
use Net::POP3;

my $server = ""; # fyld pop3server ind her.
my $login = ""; #fyld login ind her..
my $pass = ""; # fyld password ind her..

my $pop = Net::POP3->new($server);

$pop->login($login,$pass);

if($pop <= 0){
   die("Error logging in..\n");
}
my $msgs = $pop->list;

foreach my $msg(%$msgs){
   my $msg = $pop->get($msg);
   foreach(@$msg){
      print if /^Subject/;
   }
}

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 06-07-04 16:10

On Tue, 06 Jul 2004 14:52:24 +0000, Jesper Krogh wrote:

> Jo, endda lavet spcielt til ære for dig :-

Hehe - takker :)

Jeg havde faktisk næsten sat mig for at skrive en lille dims magen til i
PHP til formålet...

Lige et tillægsspørgsmål (eller to):
1) Hvad betyder alle de my'er?

2) Hvordan ser et array ud i Perl (hvis jeg skulle få lyst til at udvide
med flere konti)?

3) Hvordan får jeg vinduet til at forblive åbent hvis jeg fyrer

xterm -e pop3checker.pl

af?

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 06-07-04 16:21

On Tue, 06 Jul 2004 17:09:30 +0200, Thomas Lindgaard wrote:

> 3) Hvordan får jeg vinduet til at forblive åbent hvis jeg fyrer
>
> xterm -e pop3checker.pl
>
> af?

Ahh, man tilføjer linien

<>;

Perl bliver aldrig mit yndlingssprog med den syntaks :)

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Jesper Krogh

Dato : 06-07-04 16:39

I dk.edb.system.unix, skrev Thomas Lindgaard:

> Ahh, man tilføjer linien
>
> <>;
>
> Perl bliver aldrig mit yndlingssprog med den syntaks :)

PHP er da endnu værre

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 06-07-04 17:22

On Tue, 06 Jul 2004 15:38:47 +0000, Jesper Krogh wrote:

> PHP er da endnu værre

Mød mig for enden af mole 42 ved midnat, så slås vi om dén sag...

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Jesper Krogh

Dato : 06-07-04 16:38

> [...]
>
> Hehe - takker :)
>
> Jeg havde faktisk næsten sat mig for at skrive en lille dims magen til i

my definerer en variabel.

my @array;

> 3) Hvordan får jeg vinduet til at forblive åbent hvis jeg fyrer
>
> xterm -e pop3checker.pl
>
> af?
xterm -e "pop3checker.pl; bash"

måske.

xterm -e, fyrer jo bare kommandoen af, så må du jo selv finde ud af hvad
du vil efter du har kørt programmet.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 06-07-04 22:23

Jesper Krogh wrote:

> my definerer en variabel.

Nej. "my" erklærer en variable lexicalsk scopet.

eller bare "@array", hvis det ikke skal være lexicalsk scopet.

> xterm -e "pop3checker.pl; bash"

xterm -e pop3checker.pl -hold

Peter

Fra : Ivar Madsen

Dato : 07-07-04 06:55

Peter Mogensen skrev:

> Nej. "my" erklærer en variable lexicalsk scopet.

Hvad er "lexicalsk scopet"?

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
http://milli.dk/webupdate/ nu i version 0.3.3 nogle sider meldtes konstant

Fra : Jesper Krogh

Dato : 07-07-04 07:00

I dk.edb.system.unix, skrev Ivar Madsen:

> Hvad er "lexicalsk scopet"?

Denne:
perl -e 'for(my $i= 0; $i < 3; $i++){ for(my $i = 0; $i<3; $i++){ print
$i . "\n"; }}';
udskriver:
0
1
2
0
1
2
0
1
2
Mens at denne:
perl -e 'for(my $i= 0; $i < 3; $i++){ for($i = 0; $i<3; $i++){ print $i
.. "\n"; }}';
Udskriver:
0
1
2

Det manglende "my" inderste for-løkke gør forskellen.

Fra : Peter Makholm

Dato : 06-07-04 17:28

Thomas Lindgaard <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> writes:

> Ahh, man tilføjer linien
>
> <>;
>
> Perl bliver aldrig mit yndlingssprog med den syntaks :)

Gosh, du gør et eller andet tåbligt og så giver du perl skylden for at
det ser tåbligt ud. Hvor fjollet kan man være.

--
Peter Makholm | I have no caps-lock but I must scream...
peter@makholm.net | -- Greg

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 07-07-04 00:34

On Tue, 06 Jul 2004 18:28:26 +0200, Peter Makholm wrote:

> Gosh, du gør et eller andet tåbligt og så giver du perl skylden for at
> det ser tåbligt ud. Hvor fjollet kan man være.

Mjaeh - tåbeligt og tåbeligt... jeg får scriptet til at vente på at
der bliver trykket på en tast før det terminerer.

Så kan det da godt være at jeg er fjollet fordi jeg synes at fgetc() ser
mindre tåbeligt ud end <>...

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Peter Mogensen

Dato : 07-07-04 01:04

Thomas Lindgaard wrote:
> Så kan det da godt være at jeg er fjollet fordi jeg synes at fgetc() ser
> mindre tåbeligt ud end <>...

Perls syntax er ganske rigtigt speciel, men har man først lærdt det er
det uhyggeligt effektivt.
<> er en operator, der ikke eksiterer i ret mange andre sprog. Derfor
virker den unormal hvis man er vandt til C.

Peter

Fra : Peter Makholm

Dato : 07-07-04 06:41

Thomas Lindgaard <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> writes:

> Så kan det da godt være at jeg er fjollet fordi jeg synes at fgetc() ser
> mindre tåbeligt ud end <>...

Nej, du er fjollet hvis du bruger <> når du mener getc og skyder
tåbligheden på perl. HVis du vil bruge getc-funktionen, så brug den
istedet for alle mulige andre operatore.

--
Peter Makholm | If you can't do any damage as root, are you still
peter@makholm.net | really root?

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 07-07-04 09:29

On Wed, 07 Jul 2004 07:40:32 +0200, Peter Makholm wrote:

> Nej, du er fjollet hvis du bruger <> når du mener getc og skyder
> tåbligheden på perl. HVis du vil bruge getc-funktionen, så brug den
> istedet for alle mulige andre operatore.

Ja men det hænger så udelukkende på min yderst begrænsede viden om
Perl. Jeg søgte på Google efter "keyboard input" eller noget tilsvarende
og fandt <>.

Men nok om den sag - jeg har fuld forståelse for Perls
fortræffeligheder, men mener stadig at et Perl-script kan være svært at
læse for menigmand hvis der er brugt de specielle operatorer.

--
Mvh.
/Thomas