MRTG 2Mbit linie
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 02-07-04 16:24

Hej NG

Jeg har noget MRTG og SNMP til at køre på min linxubox, som også er router
til internettet, der er to netkort i, begge 100mbit

MRTG har bare fundet begge kort til 100mbit, dvs når jeg henter noget fra
nettet med 220kb/sec, så er det kun 1% af linien, fordi den tror at det er
en 100mbit linie.

Er der nogen måder det kan ændres på ?

Jeg har prøvet i min .cfg fil at ændre

MaxBytes[localhost_3]: 12500000 til 262144 tror jeg at der skal stå ca. Samt

<TR><TD>Max Speed:</TD> <TD>12.5 MBytes/s</TD></TR> til 256KBytes/s

Disse to indstillinger er under det samme netkort... Men hvis jeg laver
overstående, så holder den op med at lave grafer, altså streger osv....

Mvh Jacob

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 03-07-04 10:54

Nevermind, nu virker det.

Jacob

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 03-07-04 11:41

Jacob d'Andrade wrote:
> Nevermind, nu virker det.

Hvad skulle der til for at det virkede?
Hvilket OS forresten?

<KLIP>

--
Steen Suder

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 03-07-04 13:04

> Hvad skulle der til for at det virkede?
> Hvilket OS forresten?

Jeg skulle ændre det jeg foreslog i det første post, i mine .cfg filer, og
så lade den køre i nogen tid, for første og anden gang den kører det
igennem, kommer der ingen grafer, men efter 3 gang kommer de... Hvorfor kan
jeg ikke svare på.

Jeg kører Redhat 9

Jacob

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 03-07-04 14:00

On 2004-07-03, Jacob d'Andrade <jacob@FJERNESthezub.dk> wrote:
> igennem, kommer der ingen grafer, men efter 3 gang kommer de... Hvorfor kan
> jeg ikke svare på.

Fordi mrtg og rrdtool er sat op til at lave grafer over gennemsnit over en
hvis mængde måledata. Når du ikke har data nok bliver der ikke lavet nogle
gennemsnit og derfor heller ingen grafer.

THomas

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 03-07-04 16:36

> Fordi mrtg og rrdtool er sat op til at lave grafer over gennemsnit over en
> hvis mængde måledata. Når du ikke har data nok bliver der ikke lavet nogle
> gennemsnit og derfor heller ingen grafer.

Nu er det lige jeg er lidt glemsom... Hvad er det lige rrdtool gør ? jeg har
bare knaldet snmpd.rpm og mrtg.rpm ind...

Jacob

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-07-04 00:52

"Jacob d'Andrade" <jacob@FJERNthezub.dk> writes:

> Nu er det lige jeg er lidt glemsom... Hvad er det lige rrdtool gør ? jeg har
> bare knaldet snmpd.rpm og mrtg.rpm ind...

RRDtool er det program der laver graferne. De lidt ældre versioner af
MRTG bruger ikke RRDtool til at lave grafer, og jeg er faktisk ikke
sikker på om det er standard at nyere MRTG'er bruger RRDtool, men de
kan i hvert fald sættes til det.

Check RRDtools hjemmeside (Google er din ven), hvis du vil vide mere.

--
Jacob - www.bunk.cc
Good leaders being scarce, following yourself is allowed.