Duplex med CUPS og lpr
Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 02-07-04 10:32

Hej

Jeg forsøger at skrive en postscript-fil ud med lpr, og så udnytte at
den printer jeg har adgang til har duplex. Filen jeg forsøger at
printe ud har været gennem psnup.

Situationen er:

- Jeg har en CUPS kørende på min Gentoo box (CUPS v. 1.1.20-r1). Den
printer til en Brother HL-4200CN

- Duplex virker forrygende gennem OpenOffice!

- Duplex virker ikke med lpr på min ps-fil

Jeg har forsøgt f.eks.:

lpr /tmp/print.ps

lpr -o Duplex:DuplexNoTumble /tmp/print.ps

eller også at rette i ps-filen med følgenden "direktiver" lige efter
headeren i filen:

1 dict dup /Duplex true put setpagedevice
1 dict dup /Tumble true put setpagedevice

eller

%%IncludeFeature: duplex (on)

Lige lidt hjælper det. Har I nogen forslag?

--
Jesper
http://www.veloce.dk

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 02-07-04 10:40

Hej igen

jesper@FJERNveloce.dk writes:
> Lige lidt hjælper det. Har I nogen forslag?

Jeg undskylder for ulejligheden... Det vist sig at gs var min ven:

gs -q -sDEVICE=pswrite -sPAPERSIZE=a4 -dQuality=0 -dPapertype=0
-dDuplex=2 -sOUTPUTFILE=/tmp/print1.ps -dNOPAUSE /tmp/print.ps

Den gør at print.ps konverteres til print1.ps som spiller maks mht
duplex

Tak for hjælpen

(det hjælper altid at stille spørgsmålet...)