News: Inn + Suck igen-igen. Et par nybegyn~
Fra : Peter G

Dato : 01-07-04 11:55

Jeg har endelig formået at få fat på Suck og Inn til min Gentoo "..and
there was much rejoicing followed by wailing and gnashing of teeth".

Jeg er også ret sikker på at have fået konfigureret Inn nok til at jeg kan
begynde at bruge den.

Men Suck har forvirret mig lidt, så jeg vil lige høre hvordan I andre
bruger den med flere upstream-servere.

Når jeg skimmer man-pagen for Suck (samt sammenligner med den sample.gz
filer) virker den relativt overskuelig.
Samtidig har siden
http://homepages.ezysurf.co.nz/~pbs/pub/install_suck_wrappers/index.html
forvirret mig totalt, da denne til gengæld vil have mig til at køre RedHat-
orinterede "wrapper-scripts" for at få sat Suck (og Inn) op. Er dette
overhovedet nødvendigt?

Mine spørgsmål:
1) Hvordan sætter man mest overskueligt Suck op til (automatisk) at hente
fra flere upstream-servere. Hvilken metode bruger I til at suge jeres news
fra flere upstream-servere? En enkelt Sucknewsrc og singulære kald til hver
server i crontab eller?

2) Hvor gemmer Suck listen over tilgængelige grupper på upstream-serverne?

--
Regards, Peter.

Fra : Peter G

Dato : 03-07-04 12:38

Peter G skrev:

> [...]
> jeres news fra flere upstream-servere? En enkelt Sucknewsrc og
> singul‘re kald til hver server i crontab eller?

For at svare på mine egne spørgsmål. Som så kan blive korrigeret hvis nogen
ved bedre

1) Man bruger de eksempler på bashscripts der følger med. Kig på
get.news.inn.gz. Dernæst opretter man en sådan fil for hver server (det er
praktisk at bruge/tilføje -p. Se man suck.) og bruger en selvstændig
sucknewsrc for hver. Da sucks er single-threaded medfører dette at man
kommer til at hente de samme beskeder flere gange. Heldigvis filtrerer innd
duplikater fra.

Crontab er vist den eneste måde at automatisere suck-feeds på.

> 2) Hvor gemmer Suck listen over tilg‘ngelige grupper p†
> upstream-serverne?

Det gør den ikke. Den kan dog hente en liste over tilgængelige grupper som
så kan pipes til en fil. Kig enten på Inns medfølgende program "getlist"
og/eller Sucks "testhost"

[Nu mangler jeg bare at finde ud hvorfor Suck/Innd giver en "socket error"
hvis en newsreader ikke er til stede. Noget tyder på en fejl m.h.t.
opsætning af streaming.]

--
Regards, Peter.
Recommended: http://www.imdb.com/title/tt0112681/