MS Windows
briani 27239
Forbistret fejlmeddelelse i XP
Fra : Henning Lund

Dato : 11-08-04 16:54

Hvis jeg f.eks vil instalere et nyt program fra en cd rom til min
harddisk
via min brænder, kommer denne fejl. Anmodningen kunne ikke udføres, da
der opstod en I/O enhedsfejl.
Er det en Windows XP fejl, noget jumpersettings eller andet der er
galt, brænderen brænder
fint.
Tiltider kommer fejlen " setup exe har fundet en fejl og afsluttes".
Da brænderen sad sammen med et cd rom drev var intet galt, men siden cd
rom drevet blev skiftet ud med en harddisk er fejlen kommet, om det er
et tilfælde aner jeg ikke.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-08-04 21:12

Henning Lund skrev:

> [...]
> kunne ikke udføres, da der opstod en I/O enhedsfejl. Er det en
> Windows XP fejl, noget jumpersettings eller andet der er

I/O-fejl har som regel noget med selve dataoverførslen at gøre.
Om det så er brænderen, kablet, eller controlleren, er svært
at sige. Har du prøvet at koble den harddisk fra, som nu sidder
sammen med brænderen?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning Lund

Dato : 12-08-04 05:19

Thomas G. Madsen skrev:

>Har du prøvet at koble den harddisk fra, som nu sidder
> sammen med brænderen?

Hmmm det må jeg prøve så

Fra : Henning Lund

Dato : 12-08-04 05:33

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> Om det så er brænderen, kablet, eller controlleren, er svært
> at sige. Har du prøvet at koble den harddisk fra, som nu sidder

Hvordan er det forresten lige nu med det der master slave halløj når man
sætter dem på idekablet, det kan jeg ikke huske så tidligt på dagen,
hvilken af stikkene på kablet er til hvad?

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-08-04 07:10

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvordan er det forresten lige nu med det der master slave halløj når man
> sætter dem på idekablet, det kan jeg ikke huske så tidligt på dagen,
> hvilken af stikkene på kablet er til hvad?

Master skal sidder i yderste ende på ide-kablet. Om det også gælder hvis man
sætter drevene (alle!) som CS, aner jeg ikke.
Mvh
Ole

---

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-08-04 16:23

Nej, det er helt ligemeget i hvilken rækkefølge de tilsluttes på
kablet. Det er en jumber på drevet der afgør om det er master eller
slave.
Du forvirrer det formentlig med floppydrev hvor det er kablet der
afgør om det er A eller B drev.

CS (Cable Select) skal man ikke bruge.

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-08-04 07:13

> [...]
> Da brænderen sad sammen med et cd rom drev var intet galt, men siden cd
> rom drevet blev skiftet ud med en harddisk er fejlen kommet, om det er

Og du har ikke ved et tilf. fået snoet ide-kablet. Stikkene er ikke altid
udformet så de kun kan vende den rigtige vej.
Mvh
Ole

---

Fra : Henning Lund

Dato : 12-08-04 15:58

Ole Larsen skrev:

> Og du har ikke ved et tilf. fået snoet ide-kablet. Stikkene er ikke
> altid udformet så de kun kan vende den rigtige vej.

Jeg vender lige frygtelig tilbage i aften

Fra : Henning Lund

Dato : 12-08-04 16:57

Henning Lund skrev:

> Jeg vender lige frygtelig tilbage i aften

Sært, nu har jeg prøvet at sætte brænderen som den skulle, men intet
hjalp, hvis jeg i stedet smider et cd rom drev i maskinen på samme ide
kabel er der intet i vejen. Det er nok brænderen der er et eller andet
galt med. Jeg fatter bare ikke at den kan brænde uden problemer.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-08-04 21:27

Henning Lund skrev:

> Det er nok brænderen der er et eller andet galt med.
> Jeg fatter bare ikke at den kan brænde uden problemer.

Hvis du ikke allerede har prøvet det, så prøv at stille brænderen
til at være Master(*), hvis den står som Slave nu. Visse brændere
vil efter sigende helst være Master.

(*) Altså ved at flytte jumperen bagpå brænderen, men husk så også
samtidig, at Master-drevet bør sidde sidst på kablet (længst væk
fra det stik, som går ned i controlleren på bundkortet).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning Lund

Dato : 13-08-04 04:40

Thomas G. Madsen skrev:

> Hvis du ikke allerede har prøvet det, så prøv at stille brænderen
> til at være Master(*), hvis den står som Slave nu. Visse brændere
> vil efter sigende helst være Master.

Det stod den til.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-08-04 12:02

Henning Lund skrev:

[Master]
> Det stod den til.

Hmm, hvad så med controlleren? Har du installeret drivere til
bundkortet, eller kører du bare med XP's standarddrivere?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning Lund

Dato : 14-08-04 07:40

Thomas G. Madsen skrev:

> Hmm, hvad så med controlleren? Har du installeret drivere til
> bundkortet, eller kører du bare med XP's standarddrivere?

Jamen det virker hvis jeg smider et andet cd rod drev i, så det må da
vist være brænderen som er syg

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-08-04 12:24

Henning Lund skrev:

> Jamen det virker hvis jeg smider et andet cd rod drev i, så
> det må da vist være brænderen som er syg

Ja, det lyder jo da godt nok mærkeligt, at den virker fint når
der sidder et CD-drev på samme kabel, men ikke når den sidder
alene, eller sammen med en harddisk.

Har du ikke mulighed for at låne en anden brænder for at se,
om det samme sker med den?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning Lund

Dato : 14-08-04 15:42

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> alene, eller sammen med en harddisk.
>
> Har du ikke mulighed for at låne en anden brænder for at se,

A trower du læser forkert, eller jeg formulerer mig forkert. Brænderen
kan jeg ikke få til at virke uanset hva jeg forsøger, men sætter jeg en
anden brænder eller cd rom drev i, virker det fino. Hmmmm LiteOn kan
ikke bruges til mere end 50 skiver, så dør den her i huset ;o(

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-08-04 16:07

Henning Lund skrev:

> A trower du læser forkert, eller jeg formulerer mig forkert.
> Brænderen kan jeg ikke få til at virke uanset hva jeg
> forsøger, men sætter jeg en anden brænder eller cd rom drev i,
> virker det fino.

Nå ok.

I <news:411a4266$0$297$edfadb0f@dread12.news.tele.dk> skrev du:
| Da brænderen sad sammen med et cd rom drev var intet galt, men
| siden cd rom drevet blev skiftet ud med en harddisk er fejlen
| kommet, om det er et tilfælde aner jeg ikke.

Derfor troede jeg, at brænderen virkede fint da den sad sammen
med et andet CD-drev, men ikke da der blev sat en harddisk på
kablet sammen med brænderen.

> Hmmmm LiteOn kan ikke bruges til mere end 50 skiver, så dør
> den her i huset ;o(

Det var ikke meget.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning Lund

Dato : 14-08-04 16:21

Thomas G. Madsen skrev:

> Derfor troede jeg, at brænderen virkede fint da den sad sammen
> med et andet CD-drev, men ikke da der blev sat en harddisk på
> kablet sammen med brænderen.

Jeg tror sq det er et tilfælde at den er begyndt med fejlen efter jeg
smed cd rom ud og erstattede den med en HD

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-08-04 13:10

Henning Lund skrev:

> Jeg tror sq det er et tilfælde at den er begyndt med fejlen
> efter jeg smed cd rom ud og erstattede den med en HD

Det lyder i hvert tilfælde mærkeligt i mine ører, at det skulle
kunne få hele læsset til at vælte, men det er muligt at visse
brændere er sartere end andre. Jeg har ikke erfaring med LiteOn.

--
Hilsen
Madsen