MS Windows
briani 27239
Associering.
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 10-08-04 13:01

Hej.

Der er sket noget på min Windows XP SP1 computer. Når jeg klikker på
en URL i en mail, kommer Internet Explorer ikke op.

Hvordan fixer jeg det ?.

Erik Jakobsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-08-04 14:24

Erik Jakobsen skrev:

> Når jeg klikker på en URL i en mail, kommer Internet Explorer
> ikke op.

En URL til hvad? En hjemmeside, eller?
Prøv at gå ind i Kontrolpanel > Mappeindstillinger > Filtyper og
find '(NONE) URL:HyperText Transfer Protocol' på listen. Marker
den og klik på Avanceret og derefter Rediger.

Hvis standard-browseren er IE, skal dialogboksen se sådan her ud:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/url_html.png>. Stien til
browseren skal passe (Application used to perform action) og det
er også vigtigt, at resten af tegnene er på plads (i DDE Message-,
Application- og Topic-feltet).

Hvis det er en URL til f.eks. en mailadresse, skal du i stedet
ind under '(NONE) URL:MailTo Protocol'.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 10-08-04 16:53

>En URL til hvad? En hjemmeside, eller?
>Prøv at gå ind i Kontrolpanel > Mappeindstillinger > Filtyper og
>find '(NONE) URL:HyperText Transfer Protocol' på listen. Marker
>den og klik på Avanceret og derefter Rediger.

En URL i en mail og til en hjemmeside. Under hvor ligger
Mappeindstillinger ?.

Tak for hjælpen.

Erik Jakobsen.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-08-04 17:12

Erik Jakobsen skrev:

> En URL i en mail og til en hjemmeside.

Ok.

> Under hvor ligger Mappeindstillinger ?.

I kontrolpanelet eller i menuen Funktioner i Stifinder f.eks.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 10-08-04 17:59

On Tue, 10 Aug 2004 18:12:12 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Ok.

>I kontrolpanelet eller i menuen Funktioner i Stifinder f.eks.

Jeg har fundet det nu. Men jeg synes ikke det virker.

Jeg har det vist på:

www.urbakken.dk/url.png

Erik Jakobsen

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 10-08-04 18:01

On Tue, 10 Aug 2004 18:12:12 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Ok.

>I kontrolpanelet eller i menuen Funktioner i Stifinder f.eks.

OK, Men jeg kan ikke få det til at virker.

www-urbakken.dk/url.png

Erik Jakobsen

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 10-08-04 19:01

On Tue, 10 Aug 2004 19:00:55 +0200, Erik Jakobsen <eja@urbakken.dk>

Hej.

Så virker det med, at klikke på url's i mails og nyhedsgrupper.

Jeg siger mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Erik Jakobsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-08-04 18:08

Erik Jakobsen skrev:

> www.urbakken.dk/url.png

Hvorfor er MyIE den aktive handling på det midterste faneblad?
Har du prøvet at sætte 'Open' til at være den aktive handling?
(Marker 'Open' og klik på 'Vælg som standard', eller hvad det
nu end hedder på dansk).

PS. Det er en god idé at genstarte eller i det mindste logge
af og på, når man roder med filtyperne for det er ikke sikkert
at ændringerne har nogen effekt, hvis man ikke gør det.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 10-08-04 18:49

On Tue, 10 Aug 2004 19:08:20 +0200, "Thomas G. Madsen"
> [...]

>Har du prøvet at sætte 'Open' til at være den aktive handling?
>(Marker 'Open' og klik på 'Vælg som standard', eller hvad det

Åh det må jeg lige se på. Jeg kører altså ikke XP DK, men XP UK

>PS. Det er en god idé at genstarte eller i det mindste logge
>af og på, når man roder med filtyperne for det er ikke sikkert
>at ændringerne har nogen effekt, hvis man ikke gør det.

Ok, det vil jeg prøve.

Tak, Erik

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-08-04 21:16

Erik Jakobsen skrev:

> Så virker det med, at klikke på url's i mails og nyhedsgrupper.

Glimragende. :)

> Jeg siger mange tak for hjælpen.

Velbekomme.

--