MS Windows
briani 27239
XPsp1. Længe om at lukke i dvale.
Fra : _paul

Dato : 10-08-04 12:44

Når jeg vil aktivere dvale står den i over 1 minut på 'Forbereder dvale'. Ellers er alt
normalt.

Jeg har hørt at det kan skyldes at den møjsommeligt sletter den store pagefile.sys.
hvilket hos mig er helt overflødigt.
Men jeg kan ikke finde hvor man slår det der fra.???

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-08-04 02:13

Ikke korrekt. Derimod tager det tid at skrive dvalefilen
(hiberfil.sys). Jo mere RAM jo længere tid.
Harddiskens hastighed har selvfølgelig også betydning.

Fra : _paul

Dato : 11-08-04 06:21

Jeg har 256MB ram. Min harddisk er en ny 7200rpm.
Og nu har jeg taget tid med stopur: at lukke i dvale tager næsten 3 minutter. Hver gang.
Der må være andre forhold, der gør sig gældende.