MS Windows
briani 27239
lukkede prgrm blokerer resourser?
Fra : Ole Larsen

Dato : 08-08-04 07:50

Hej,
Er det tænkeligt at WXP Home Ed. har det som nogle sagde at W98 havde det:
At nogle prgrm efter at være lukket, stadig optager resourser
(CPU/Ram/båndbredde eller ??)
Og at man kun kan frigøre disse ved at lukke WXP ned?
PFT
Mvh
Ole

---

Fra : Ole Larsen

Dato : 08-08-04 09:08

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (CPU/Ram/båndbredde eller ??)
> Og at man kun kan frigøre disse ved at lukke WXP ned?
Sorry - lukke maskinen, ikke kun W

---

Fra : Ole Larsen

Dato : 09-08-04 22:35

> "Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Sorry - lukke maskinen, ikke kun W
>

> ---

Det undrer mig lidt at jeg ikke har fået svar på min mail. Er spørgsmålet
for rudimentært ( har ellers søgt på gruppen i Google
groups, forgæves) eller er der ingen der ved ?
Mvh
Ole

---

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-08-04 23:18

Ole Larsen skrev:

> Det undrer mig lidt at jeg ikke har fået svar på min mail.
> Er spørgsmålet for rudimentært ( har ellers søgt på gruppen
> i Google groups, forgæves) eller er der ingen der ved ?

Jeg tror den generelle holdning er, at Win2000 og XP er langt
bedre til at frigive ressourcer end Win9x var/er, men det kan
ske, at nogle processer bliver ved med at køre selvom man har
lukket for det program, som startede processerne. Det vil
joblisten som regel kunne afsløre (Ctrl + Shift + ESC).

Hvis jeg f.eks. starter Gyldendals Dansk/Engelsk eller Engelsk/
Dansk ordbog, vil wowexec.exe og ntvdm.exe også starte, for de
sørger for at sparke gamle 16-bit-programmer i gang, men når
jeg lukker ordbogen, bliver de to processer ved med at køre i
joblisten og vil altså kun ryge ud af hukommelsen, hvis jeg
stopper dem (ved at højreklikke på dem og vælge 'End Process'),
eller hvis jeg genstarter computeren.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ole Larsen

Dato : 10-08-04 09:09

> [...]
> joblisten og vil altså kun ryge ud af hukommelsen, hvis jeg
> stopper dem (ved at højreklikke på dem og vælge 'End Process'),

Takker - ¨så er min observation ikke helt i skoven
Mvh
Ole

---