MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Sp2 er release
Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 07-08-04 13:51

http://www.microsoft.com/presspass/press/2004/aug04/08-06WinXPSP2LaunchPR.asp

Se dette link, hvor de skriver den er udgivet.

mvh
Thomas

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 07-08-04 14:15

"Thomas Strøm Larsen" <tholar31@hotmail.com> wrote in message

http://www.microsoft.com/presspass/press/2004/aug04/08-06WinXPSP2LaunchPR.asp

> Se dette link, hvor de skriver den er udgivet.
>
> mvh
> Thomas

During the worldwide rollout of Service Pack 2, Microsoft will localize the
software in 25 languages over the next two months.

Mogens

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-08-04 15:59

Thomas Strøm Larsen skrev:

> Se dette link, hvor de skriver den er udgivet.

Og det er virkelig kræs. Den kører klippestabilt her i hvert
tilfælde.

--
Hilsen
Madsen

Fra : kk

Dato : 08-08-04 18:27

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Og det er virkelig kræs. Den kører klippestabilt her i hvert
> tilfælde.
>
> --
> Hilsen
> Madsen

Hej,
....og hvor har du så hentet den? Jeg har desværre kun RC2..

mvh
kk

Fra : Kurt Lund

Dato : 08-08-04 20:45

> Hej,
> ...og hvor har du så hentet den? Jeg har desværre kun RC2..
>
> mvh
> kk

Og de andre har sikkert også kun RC2, de ved det bare ikke ;)
du skal nok ikke regne med at den kommer på dansk før en gang i september.
Kurt

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-08-04 17:23

Snuden skrev:

> Det er så vidt jeg ved by-design. Efter SP2 er MS blæsende
> ligeglade med om du har deaktiveret Automatic Updates - der
> checkes alligevel under nedlukning, medmindre du specifikt
> giver den besked på andet.

Det undrer mig så bare, at jeg ikke ser ikonet på 'Turn off'-
knappen og jeg har heller ikke teksten underneden knapperne
som her:
<http://www.winsupersite.com/images/reviews/xp_sp2_shutdown.gif>.

Jeg har deaktiveret tjenesten Security Center og Automatic
Updates er koblet fra. Tjenesten Automatic Updates, har jeg
dog ikke deaktiveret, for hvis man gør det, virker Windows
Update V5 ikke.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp2_rc2/automatic_updates_service_disabled.png>

Der findes også to nye indstillinger inde i Gpedit.msc,
som har noget med automatiske opdateringer under nedlukning
at gøre, men det ændrer ikke noget på nedlukningstiden i
mit tilfælde. Jeg tør heller ikke sige, om den forlængede
nedlukningstid har noget med automatiske opdateringer at
gøre. Det er bare et gæt.

> At de har valgt den skal gøre det under _nedlukning_ fatter
> jeg ikke. Det må være Microsoft-logik...

Den eneste "logik" jeg hidtil har hørt på det område, er at
Windows så er fuld opdateret under den næste opstart, men
hallo!

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 09-08-04 18:22

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]

Hvordan giver man den mon "specifikt" besked om det?

> Det undrer mig så bare, at jeg ikke ser ikonet på 'Turn off'-
> knappen og jeg har heller ikke teksten underneden knapperne
> [...]

Heller ikke jeg.

> Jeg har deaktiveret tjenesten Security Center og Automatic
> Updates er koblet fra. Tjenesten Automatic Updates, har jeg
> dog ikke deaktiveret

Samme her.

> for hvis man gør det, virker Windows Update V5 ikke.

Ja, det er lidt plat. Gad vide om der er en god grund til det eller
om det bare er for genere os mest muligt.

> Jeg tør heller ikke sige, om den forlængede nedlukningstid har
> noget med automatiske opdateringer at gøre. Det er bare et gæt.

Jeg har ikke observeret længere nedlukningstid. Jeg ser heller
ingen tegn på at den i strid med mine indstillinger alligevel
skulle tjekke efter opdateringer. Og jeg ser heller ingen grund
til at den skulle gøre det, for den skal jo alligevel ikke hente
noget.

Fra : Snuden

Dato : 09-08-04 20:36

On Mon, 9 Aug 2004 19:22:19 +0200, Lars Stokholm
<stokholm@despammed.com> wrote:

>Hvordan giver man den mon "specifikt" besked om det?

Se Madsens link herunder. Spørgsmålet er så bare om den "feature" er
tilgængelig når man (som jeg) slukker for al farvelade gejlet.

Jeg er ved at hente XP2 for IT Professionals nu - så må vi se. Hvis
andre skulle være interesseret kan den hentes her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A&displaylang=en

Venter dog lige til SP2 officielt er frigivet inden jeg installerer
ngoet. Jeg vil se om netværksversionen er anderledes end den jeg er
ved at hente nu.

>Heller ikke jeg.

>Samme her.

>Ja, det er lidt plat. Gad vide om der er en god grund til det eller
>om det bare er for genere os mest muligt.

We are Microsoft. Resistance is futile. Do it our way or don't do it.

De kan rende og hoppe med deres automatic updates. Jeg skal nok selv
holde styr på det, tak.
<snip>
--
Snuden

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-08-04 09:20

Snuden skrev:

>De kan rende og hoppe med deres automatic updates. Jeg skal nok selv
>holde styr på det, tak.

Det er også min absolutte holdning.

--
hilsen pll (peloda hos tiscali her i landet)
Søger et tilbud på 12 kg ståluld. Jeg vil strikke mig en cykel.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-08-04 18:44

Lars Stokholm skrev:

> Jeg har ikke observeret længere nedlukningstid.

Hmm, så er det måske et eller andet, som jeg har installeret.
Ved bare ikke hvad og ved heller ikke, hvordan jeg skal kontrollere
det. Man burde have et program ala Bootvis, men som så bare checker
nedluk og genstart i stedet for opstart.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-08-04 20:49

kk skrev:

> ...og hvor har du så hentet den?

Havde egentlig bestemt, at jeg ville vente til den kunne hentes
fra MS' servere, men en bekendt havde den liggende(*) og det
er den ægte vare, for filen er digitalt signeret af MS, så det
tilbud, kunne jeg jo ikke stå for.

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp2/rtm.jpg>

(*) De sendte den jo ud i fredags, men kun til forhandlere,
beta-testere, folk med MSDN-kontoer og andet godtfolk, men den
bliver først tilgængelig på Windows Update engang i løbet af
ugen. Muligvis allerede i morgen eller på tirsdag og det er
jo så altså den engelske udgave, jeg taler om.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Gnistn

Dato : 08-08-04 22:51

Thomas G. Madsen wrote:

> Havde egentlig bestemt, at jeg ville vente til den kunne hentes
> fra MS' servere, men en bekendt havde den liggende(*) og det
> er den ægte vare, for filen er digitalt signeret af MS,

Hvordan checker du den digitale signatur? Jeg har ladet mig fortælle at der
skulle der være et faneblad der hedder signatur hvis man vælger egenskaber
for service pakken men det er der ikke på den jeg har fundet. Er det under
fanebladet 'version' hvor der står 'Microsoft Corporation' ud for Company
der er den digitale signatur?

Jeg har prøvet at installere min SP2 RTM i en virituel Win XP under WMWARE
og alle versionsnumre stemmer overens med dem i dit screenshot. Men jeg ved
alligevel ikke rigtigt om jeg tør at lave en ny frisk installation med denne
SP2 som jeg har slipstreamet i en kopi at min Windows XP.

MD5 summen på min SP2 er 59a98f181fe383907e520a391d75b5a7 og ifølge flere
hjemmesider skulle det være MD5 summen på den ægte SP2 RTM. Filen fylder 266
MB (278.927.592 bytes)
--
Venlig hilsen
Gnistn

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-08-04 20:49

Snuden skrev:

> De kan rende og hoppe med deres automatic updates. Jeg skal
> nok selv holde styr på det, tak.

Dejligt at høre, at man ikke er helt alene om den holdning.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Martin K. R.

Dato : 09-08-04 21:03

> Dejligt at høre, at man ikke er helt alene om den holdning.

Nu er SP2 jo nok - også - målrettet til hele verdens "Fru Hansen'er" eller
m.a.o. de brugere som ikke har den fjerneste anelse om hvad der foregår inde
i maskinen. Disse maskiner misbruges i høj grad til virus- og
spam-udbredelse, og de udgør langt den største trussel mod internettet,
e-mail osv. Hvis denne SP2 virkelig hjælper på dette, mon så ikke vi nørder
kan acceptere at vi skal ændre på et par defaultopsætninger?

Martin

Fra : Snuden

Dato : 09-08-04 23:34

On Mon, 09 Aug 2004 21:48:55 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Dejligt at høre, at man ikke er helt alene om den holdning.

Det eneste sted jeg kan holde AU ud er når jeg er på arbejde - men der
er det også mig der bestemmer hvad der skal og ikke skal ud på vores
ca. 6000 æsker :D AU via SUS er nu en dejlig ting.

Det er ellers noget af en moppedreng. Udpakket: 101 mapper, 2.933
filer, 342.132.100 bytes. Tak skæbne det bliver ikke sjovt over vores
512 kb links til hjemmearbejdspladserne :/ Godt nok vil det ikke være
det hele der bliver hentet, men alligevel...
--
Snuden

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-08-04 21:18

Martin K. R. skrev:

> Hvis denne SP2 virkelig hjælper på dette, mon så ikke vi nørder
> kan acceptere at vi skal ændre på et par defaultopsætninger?

Jo helt klart, men ikke på bekostning af ydelsen, hvis den sløve
nedlukning og genstart da virkelig er fordi, at den leder efter
opdateringer, selvom alt "sikkerhedshalløjet" er koblet fra.
Noget kunne tyde på, at det ikke er årsagen, siden Lars Stokholm
ikke oplever problemet.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 09-08-04 21:54

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> opdateringer, selvom alt "sikkerhedshalløjet" er koblet fra.
> Noget kunne tyde på, at det ikke er årsagen, siden Lars Stokholm

Altså det eneste tidspunkt der skulle være tid til at gøre noget
som helst, ville være når teksten "Windows is shutting down" vises.
Men selv den vises ikke i mere end et par sekunder.

Hvor stor en forsinkelse er det egentlig der er tale om, og hvornår
observerer du den i nedlukningsprocessen?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-08-04 22:19

Lars Stokholm skrev:

> Altså det eneste tidspunkt der skulle være tid til at gøre
> noget som helst, ville være når teksten "Windows is shutting
> down" vises.

Det er også præcis der jeg har den.
Først kommer 'Saving your settings...' og det vises kun i et
par sekunder, msn så kommer 'Windows is shutting down...' og
der står den og hænger i 10-20 sekunder og nogle gange mere.
På min tidligere SP1-installation, stod det kun i højest 5
sekunder på det sted.

Det startede fra og med SP2 RC2. På RC1 oplevede jeg det aldrig
og på RC2 oplevede jeg sågar, at den slet ikke ville genstarte
eller lukke, men fortsatte bare som om intet var hændt og kom så
med denne her i logbogen:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp2_rc2/eventid_1073.png>.
Det har jeg dog ikke oplevet på RTM-udgaven endnu.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-08-04 00:12

Gnistn skrev:

> Hvordan checker du den digitale signatur?

Højreklikker på *.exe-filen og kigger under fanebladet Digital
Signatures.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp2/signatur.png>.

> Jeg har ladet mig fortælle at der skulle der være et faneblad
> der hedder signatur hvis man vælger egenskaber for service
> pakken men det er der ikke på den jeg har fundet.

Så turde jeg ikke stole på den, hvis jeg var dig.

> MD5 summen på min SP2 er 59a98f181fe383907e520a391d75b5a7 og
> ifølge flere hjemmesider skulle det være MD5 summen på den
> ægte SP2 RTM. Filen fylder 266 MB (278.927.592 bytes)

Min har også MD5: 59a98f181fe383907e520a391d75b5a7 og fylder
266 MB (278.927.592 bytes). Måske er det også den ægte, du
sidder med, men det undrer mig, at den ikke har den signatur.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Gnistn

Dato : 09-08-04 01:13

Thomas G. Madsen wrote:

> Højreklikker på *.exe-filen og kigger under fanebladet Digital
> Signatures.
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp2/signatur.png>.

Det faneblad er der bare ikke her hos mig. Jeg har prøvet at sende filen til
min bror som har en dansk Windows XP og han skriver at fanebladet er der
nøjagtigt som i dit screenshot, alt er ens - tidstempling o.s.v., så den har
altså en digital signatur.

> Min har også MD5: 59a98f181fe383907e520a391d75b5a7 og fylder
> 266 MB (278.927.592 bytes). Måske er det også den ægte, du
> sidder med,

Ja det lader til at den er ægte, det ville da også være mærkeligt hvis det
kunne lade sig gøre at fuske med en MD5 sum.

> men det undrer mig, at den ikke har den signatur.

Ja det undrer virkelig også mig, jeg må have slået det fra på en eller anden
måde som jeg ikke lige er bevidst om. Jeg har på et tidspunkt været nødt til
at lave en repair install, og det er ikke altid lykken har jeg erfaringer
med

--
Venlig hilsen
Gnistn

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-08-04 01:44

Gnistn skrev:

> [...]
> skriver at fanebladet er der nøjagtigt som i dit screenshot,
> alt er ens - tidstempling o.s.v., så den har altså en digital

Nå ok.

> [...]
> på et tidspunkt været nødt til at lave en repair install, og
> det er ikke altid lykken har jeg erfaringer med

Nej, det repair gider jeg heller ikke (vil hellere gå tilbage
til et gemt image, fra dengang hvor det hele virkede), men det
med det manglende signatur-faneblad, går vel i sig selv igen,
hvis du vælger at installere SP2 fra en slipstreamet CD mon
ikke? Jeg har også valgt at installere fra sådan en. Det giver
efter min mening en "renere" og dermed mere stabil installation.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Gnistn

Dato : 09-08-04 01:57

Thomas G. Madsen wrote:

> det med det manglende signatur-faneblad, går vel i sig selv igen,
> hvis du vælger at installere SP2 fra en slipstreamet CD mon
> ikke?

Jo! Jeg er lidt af en torsk, for jeg tænkte slet ikke på at teste det i min
virituelle installation af Windows XP i WMWARE. Det har jeg så gjort nu, og
fanebladet Digital Signatures er der

--
Venlig hilsen
Gnistn

Fra : kk

Dato : 09-08-04 07:27

"Gnistn" <email@com.invalid> wrote in message

> [...]
> min
> virituelle installation af Windows XP i WMWARE. Det har jeg så gjort nu,

Hej igen,

Nå, men forinden I bliver færdig med at diskutere ægtheden af de produkter,
som I er kommet i besiddelse af, så er den ægte vare nok på gaden. RC2 er
ihvertfald fin nok, og har ikke givet mig problemer. Fortsat god jagt..
mvh
kk

Fra : emj

Dato : 09-08-04 08:43

On Mon, 9 Aug 2004 08:27:07 +0200, "kk" <kaj-aage@krull.dk> wrote:

>RC2 er
>ihvertfald fin nok, og har ikke givet mig problemer

Nu kan det jo hænde, at du ikke har alverdens programmer installeret.
Jeg vil i alle tilfælde tage den lidt med ro, før jeg springer på SP2.
Jeg tvivler nemlig stærkt på, at den ikke blander sig i funktioner,
som den ikke skal blande sig i.
Eksempelvis ER det jo ikke alle, der er interesseret i at den
indbyggede firewall automatisk bliver aktiveret.
Hilsen emj

Fra : Torben

Dato : 09-08-04 10:56

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Eksempelvis ER det jo ikke alle, der er interesseret i at den
> indbyggede firewall automatisk bliver aktiveret.

Hej
Så kan man forhåbentlig slå den fra igen, hvis man vil.
--
Mvh Torben

Fra : Erik Dan

Dato : 09-08-04 11:22

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> wrote in message

> Jeg vil i alle tilfælde tage den lidt med ro, før jeg springer på SP2.
> Eksempelvis ER det jo ikke alle, der er interesseret i at den
> indbyggede firewall automatisk bliver aktiveret.
----------
Den kan deaktiveres uden problemer.

/ Dan

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 09-08-04 22:34

emj wrote:

> Eksempelvis ER det jo ikke alle, der er interesseret i at den
> indbyggede firewall automatisk bliver aktiveret.

Jeg har en maskine stående et sted jeg sjældent besøger. Den styrer jeg
med Remote Desktop. Hvad sker der når jeg installerer SP2 pr. remote?
Vil defaultindstillingerne for firewall i SP2 lukke ned for muligheden
for fjernstyring, så jeg skal bevæge mig udenfor (og finde en skærm at
sætte til maskinen)?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-08-04 23:57

Snuden skrev:

> [...]
> men der er det også mig der bestemmer hvad der skal og ikke
> skal ud på vores ca. 6000 æsker :D AU via SUS er nu en dejlig

Så længe man selv har kontrollen, er det ikke så ringe. :)
Man kan jo godt nok også selv vælge hvordan Automatic Updates
skal opføre sig i SP2*, men jeg foretrækker nu altså stadigvæk
at besøge Windows Update engang imellem.

(*) <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp2/automatic_updates.png>.

> Det er ellers noget af en moppedreng. Udpakket: 101 mapper,
> 2.933 filer, 342.132.100 bytes. Tak skæbne det bliver ikke
> sjovt over vores 512 kb links til hjemmearbejdspladserne :/

Det er nemlig en ordentlig moppedreng. Også en af grundene til,
at jeg valgte at starte forfra, for jeg har dårlige erfaringer
med at installere store service packs oveni installationer,
som har kørt i længere tid. Det gik helt galt på Win2000 for
mig engang i hvert tilfælde. (Mener det var fra første udgave
til SP1 og det blev endnu værre, da SP2 blev hældt oveni).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-08-04 00:01

Thomas G. Madsen skrev:

> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp2/automatic_updates.png>

Hmm, den home18-boks er da grumme sløv i dag...

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-08-04 09:22

Thomas G. Madsen skrev:

>Hmm, den home18-boks er da grumme sløv i dag...

Ikke her.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-08-04 09:25

Peter Loumann skrev:

> Ikke her.

Det var den sikkert da han skrev det. Den var også langsom for mig i
hvert fald.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-08-04 06:30

"Thomas G. Madsen" skriver:

> [...]
> skal opføre sig i SP2*, men jeg foretrækker nu altså stadigvæk
> at besøge Windows Update engang imellem.

Det er nu det samme som ved SP1
Blot er der lavet lidt om på ordene og rækkefølgen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-08-04 12:09

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Det er nu det samme som ved SP1

Det er rigtigt. Funktionen Automatic Updates har ikke ændret sig
meget siden SP1 lige bortset fra det med hentning af opdateringer
inden nedluk.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-08-04 12:20

Snuden skrev:

[SP2]
> Det er ellers noget af en moppedreng.

Det er også noget af en bugfix-liste:
<http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=811113>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-08-04 12:17

kk skrev:

> Nå, men forinden I bliver færdig med at diskutere ægtheden af
> de produkter, som I er kommet i besiddelse af, så er den ægte
> vare nok på gaden.

Jeg er nu ellers ret overbevist om, at det er den ægte vare,
jeg sidder med her, men du har helt ret. Man gør klogest i at
vente, til den kan hentes hos MS og det kan den formentlig
snart.

> RC2 er ihvertfald fin nok, og har ikke givet mig problemer.

Heller ikke de store problemer her (jeg har faktisk stadig RC2
installeret på en anden disk), men de har alligevel rettet nogle
af de fejl, som RC2 havde i den endelige RTM. Der er dog nogle
ting, som jeg stadig mangler at teste af, men det er utroligt
så stabil den er. Har ikke haft en eneste fejlmeddelelse i de to
dage det har taget at få det hele installeret igen og er endnu
ikke stødt på nye fejl.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-08-04 12:10

Peter Loumann skrev:

> Ikke her.

Den er heller ikke sløv her i dag, men den var i aftes.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-08-04 15:37

Henrik K Hansen skrev:

> Holder den fingrene fra alle de services man har slået fra.

Ja hvis de er deaktiverede, så gør den. Står de til manuel, kan
den godt finde på at starte dem, men det kunne tidligere udgaver
også.

Min SP2-installation er barberet ned(*) og den starter ikke de
tjenester, som jeg har valgt at deaktivere.
Det eneste der irriterer mig er, at den er længere om at lukke og
genstarte. Formentlig fordi at den står og leder efter opdateringer
i nedlukningsfasen. Det burde den bare ikke gøre, når automatiske
opdateringer er koblet fra, så det undrer mig, men heldigvis er
det meget sjældent at jeg genstarter (eller lukker computeren i
det hele taget), så det er til at leve med i mit tilfælde.

(*) <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp2/services.txt>
(Den liste lavede jeg for nogle måneder siden i forbindelse med
RC2, men den er også brugbar på den endelige udgave).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Snuden

Dato : 09-08-04 16:17

On Mon, 09 Aug 2004 16:36:55 +0200, "Thomas G. Madsen"

Fra : Mathias

Dato : 09-08-04 16:55

Snuden wrote:

> Det må være Microsoft-logik...

Ja, den bedste af slagsen...
Tør ikke se på SP3...

--
Mvh. Mathias

Fra : Lars Stokholm

Dato : 09-08-04 18:08

Snuden skrev:

> At de har valgt den skal gøre det under _nedlukning_ fatter jeg ikke.
> Det må være Microsoft-logik...

Hvad nu hvis opdateringen kræver en genstart af maskinen? Det må da
være lidt irriterende at få at vide når man lige har startet den op.

Fra : Snuden

Dato : 09-08-04 20:39

On Mon, 9 Aug 2004 19:08:03 +0200, Lars Stokholm
<stokholm@despammed.com> wrote:

>Hvad nu hvis opdateringen kræver en genstart af maskinen? Det må da
>være lidt irriterende at få at vide når man lige har startet den op.

Hellere en ekstra genstart end have maskinen stående i dagevis uden at
få opdateringen. Ikke at det sker i mit tilfælde (checker ofte for
opdateringer), men alligevel.

Men den gennemsnitlige bruger piller alligevel ikke nogen steder, så
automatic updates er slået til for langt de fleste. Og så kan det jo
være ligegyldigt med at checke under nedlukning....
--
Snuden

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-08-04 18:59

Thomas G. Madsen skrev:

> Man gør klogest i at vente, til den kan hentes hos MS og det
> kan den formentlig snart.

Og det gjorde den så nu.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-08-04 19:04

Thomas G. Madsen skrev:

> Og det gjorde den så nu.

Og det kan den så nu, burde der nok have stået. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-08-04 23:04

Toke Eskildsen skrev:

> Vil defaultindstillingerne for firewall i SP2 lukke ned for
> muligheden for fjernstyring, så jeg skal bevæge mig udenfor
> (og finde en skærm at sætte til maskinen)?

Pudsigt du spørger om det lige nu, for jeg har lige siddet og
læst en tråd om emnet i microsoft.private.xpsp2.security, som
jeg lige vil citere her så.

> [...]
| higher port that is random. Unless you unblocked a whole range
| of higher ports, which we don't want to do, we now will have to
| wait for solicited request from our corporate users to support
| them. Any fixes that you all can think of? Is there a more
| official place where I can post this problem that will recieve
| Microsoft attention? The ability to Offer assistance is heavily
| utilized in our corporation as I am sure it is in others. The
| system worked out beautifully before, but we have been testing
| SP2 with select client computers and noticed this issue.

Og her et svar:

| Subject: Re: Offer Remote Assistance & SP2
| From: <anonymous@discussions.microsoft.com>
| Newsgroups: microsoft.private.xpsp2.security
|
| I opened a Microsoft Case for this issue and have the
| answer. In order to "Offer" remote assistance to another
| person the following three exceptions must be added to
| the firewall, in addition to Remote Assistance and Remote
| Desktop.
|
| Port: 135
| Programs:
| C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\helpctr.exe
| C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\helpsvc.exe

Så det tyder på, at du bliver nødt til at få fat i en skærm
og bevæge dig ud til computeren, medmindre man da kan vælge
at installere med nogle parametre, som konfigurerer SP2s
firewall på en bestemt måde, men det tør jeg ikke spille
klog på.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-08-04 04:55

Thomas G. Madsen wrote:

[Snip Hvad med Remote Desktop?]

> Pudsigt du spørger om det lige nu, for jeg har lige siddet og
> læst en tråd om emnet i microsoft.private.xpsp2.security, som
> jeg lige vil citere her så.

[Snip Problemer med firewall]

> Så det tyder på, at du bliver nødt til at få fat i en skærm
> og bevæge dig ud til computeren, medmindre man da kan vælge
> at installere med nogle parametre, som konfigurerer SP2s
> firewall på en bestemt måde, [...]

Ævs. Men mange tak for hjælpen. Jeg tror jeg vil lurke lidt i
microsoft.private.xpsp2.security og se om der ikke er nogen der kommer
op med en færdigpakket løsning.

Fra : Per Thomsen

Dato : 10-08-04 09:24

> [Snip Problemer med firewall]

> Ævs. Men mange tak for hjælpen. Jeg tror jeg vil lurke lidt i
> microsoft.private.xpsp2.security og se om der ikke er nogen der kommer
> op med en færdigpakket løsning.

Du slipper nok ikke for den friske luft alligevel :)

Per

Fra : Mirko Scholz

Dato : 01-09-04 13:32

Sorry, I don't speak a word of danish. But, I have the same problem. I
can't offer remotehelp to people with SP2 who are behind a UPnP-NAT-Router.
Even turning off the SP2-Firewall does not help. But everthings works fine
(even with the Firewall turned on!) while trying in my local network.

Am Tue, 10 Aug 2004 00:04:18 +0200 schrieb Thomas G. Madsen:

> [...]

Will try that. This article says that there are three exceptions. Did you
cut the third?

Mirko

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-08-04 15:56

Toke Eskildsen skrev:

> Jeg tror jeg vil lurke lidt i microsoft.private.xpsp2.security
> og se om der ikke er nogen der kommer op med en færdigpakket
> løsning.

Måske kan du finde mere info om emnet her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=4454e0e1-61fa-447a-bdcd-499f73a637d1&DisplayLang=en

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-09-04 13:47

Mirko Scholz wrote:

> Will try that. This article says that there are three
> exceptions. Did you cut the third?

No I didn't cut anything. I was just quoting a message from
microsoft.private.xpsp2.security.

Port: 135 is one exception.
C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\helpctr.exe is a second
and C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\helpsvc.exe is the
third I guess but I'm not sure at all.

--
Regards
Madsen