MS Windows
briani 27239
BSOD Bad Pool Caller
Fra : BJ Denmark

Dato : 05-08-04 16:08

Jeg har prøvet at montere et nyt bundkort i en maskine med W2K. Trods at jeg
forsøgte at gøre forarbejdet inden jeg gik igang (Medfølgende Dokumentation,
Online Dokumentation, Producentens FAQs, samt
news:ioWAc.15179$Vf.837590@news000.worldonline.dk ) er det alligevel ikke
gået så godt.

Først fik jeg følgende fejl:

STOP 0x0000007B (0xED41B84C,0xC0000034,0x00000000,0x00000000)
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

Med baggrund i en MS Knowledgebase artikel, forsøgte jeg at lave en
reperation af W2K. Den gik godt så langt, at W2K installationen ville søge
efter ny hardware.

Ca. 2/3 igennem denne proces, fremkommer en ny BSOD:

stop 0x000000c2 (0x00000040,0x00000000,0x80000000,0x00000000)
bad_pool_caller

På baggrund af diverse google-søgninger, gik jeg ind på Maxtors hjemmeside
og hentede en driver til min 40GB model D040H2 og installerede denne under
W2K installation ved brug af F6 kommandoen under installationens start.
Dette gjodre ingen forskel, samme BSOD bad pool caller kom frem.

MS Knowledgebase ( http://support.microsoft.com/?kbid=265879 ) foreslår, at
jeg kører Debug for at se, hvad der er skyld i problemet.

Jeg kan ikke komme i kommandoskærm, da installationen aldrig når så langt -
heller ikke hvis jeg forsøger at starte / fortsætte / afslutte
installationen af W2K i fejlsikret tilstand.

Jeg kan komme i genoprettelseskonsollen, men kommandoen Debug duer ikke
derfra.

Nogen forslag til hvordan jeg kommer vider? - Be om?
--
BJ Denmark

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot" får
nogen til at indse at de ikke har ret.

Fra : Leony

Dato : 05-08-04 16:38

"BJ Denmark" <news@klog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at jeg forsøgte at gøre forarbejdet inden jeg gik igang (Medfølgende
> Dokumentation, Online Dokumentation, Producentens FAQs, samt

Hvilket bundkort er det?

Er format c: og så en frisk installation en mulighed?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : BJ Denmark

Dato : 05-08-04 17:49

Leony wrote:
> "BJ Denmark" <news@klog.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvilket bundkort er det?

Gigabyte K7 Triton, model GA-7vt600-L
http://www.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_GA-7VT600-L.htm

> Er format c: og så en frisk installation en mulighed?

En mulighed? - ja.
Kunne det undgås, ville det dog være formålstjenstligt. Derfor afsøger jeg
afkrogende for alternativer.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-08-04 22:41

> [...]
>
> En mulighed? - ja.
> Kunne det undgås, ville det dog være formålstjenstligt. Derfor afsøger jeg

Nu kender jeg ikke så meget til 2000, men i xp kan man samme sted, hvor man
vælger at reparere, i stedet vælge at installere igen. Så installerer man
bare direkte oveni den gamle installation.
Alle gamle programmer m.m. bliver bibeholdt.

Kurt

Fra : Hans

Dato : 06-08-04 01:34

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> installerer man bare direkte oveni den gamle installation.
> Alle gamle programmer m.m. bliver bibeholdt.

Det kan 2000 også.

Hans

Fra : BJ Denmark

Dato : 06-08-04 07:57

Hans wrote:

> Det kan 2000 også.

Jeps. Der har jeg været. Når den under reperationen forsøger at genfinde
hardware er det, at den kommer 2/3-dele igennem, og så....BSOD Bad Pool
Caller. Uanset om jeg forsøger at starte fejlsikret, kommandopromt, eller
normalt.