MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Autorun.inf
Fra : Broegger

Dato : 05-08-04 11:53

Hej

Jeg har lavet en CD med en masse materialer der ligger i HTML. Den første
side hedder index.html.
Udfordringen er at jeg gerne vil have den til at starte "default browser"
op med denne side.

Hvordan kan det gøres?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : ha

Dato : 05-08-04 12:02

Broegger wrote:
> Udfordringen er at jeg gerne vil have den til at starte "default
> browser" op med denne side.

Du skal lave en AUTORUN.INF der indeholder:
(laves i notesblok og gemmes som nævnt)

[autorun]
open=winrun.exe index.html

Desuden skal du have det lille program der hedder winrun.exe
det kan du sikkert finde på een af de program-cd'er du allerede
har i forvejen.

De 2 filer lægges i roden af cd'en.

/ha

Fra : Broegger

Dato : 05-08-04 12:22

"ha" <min-news-mail@sol.dk> skrev news:2neiflFe2hU1@uni-berlin.de:

> Desuden skal du have det lille program der hedder winrun.exe
> det kan du sikkert finde på een af de program-cd'er du allerede
> har i forvejen.

Tak for hurtig hjælp.... Jeg har kigget et hav af mine CD'er igennem men
kan ikke finde winrun.exe på nogen af dem. Ved du om der er et sted hvor
den kan downloades? Jeg har ikke kunnet finde den hos MS heller.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : ha

Dato : 05-08-04 12:27

Broegger wrote:
> [...]
> men kan ikke finde winrun.exe på nogen af dem. Ved du om der er et
> sted hvor den kan downloades? Jeg har ikke kunnet finde den hos MS

Har du ikke en "Alt Om Data" Cd eller tilsvarende ?

/ha

Fra : Ole C

Dato : 05-08-04 12:30

Broegger skrev blandt andet:

>Jeg har kigget et hav af mine CD'er igennem
> men kan ikke finde winrun.exe på nogen af dem. Ved du om der er et
> sted hvor den kan downloades? Jeg har ikke kunnet finde den hos MS
> heller.

Den plejer da også at hedde Autorun.exe.

--
vh
Ole C

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-08-04 15:12

Ellers, kig på http://www.html.dk/artikler/00035/
--
Knud

Fra : Leo Havmøller

Dato : 05-08-04 15:20

"Broegger" <me@privacy.net> wrote in message
> [...]
> side hedder index.html.
> Udfordringen er at jeg gerne vil have den til at starte "default browser"

[autorun]
shellexecute=index.html

Leo Havmøller.

Fra : Broegger

Dato : 05-08-04 17:06

"Leo Havmøller" <leh@-nospam-rtx.dk> skrev

> [autorun]
> shellexecute=index.html

Tak for forslagene til alle. Jeg har fået det løst nu. news er nu et
herligt medie.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk