MS Windows
briani 27239
PC'en lukker pludseligt
Fra : Pernille og Kennet

Dato : 03-08-04 07:43

Hej

pludseligt stopper computeren. Så vidt jeg har bemærket, kun når jeg har
Explorer kørende.

Jeg får følgende meddelelse på skærmen:

deaktiver caching eller afskygning.

tekniske oplysninger:

STOP (0x92E358D7, 0x00000000, 0xBF87910A, 0x00000000)

Win 32k.sys - address BF87910A base at BF800000 datestamp 3f73195d.

Jeg kører XP. Det eneste jeg har installeret for nylig er et trådløst
netkort.

Er der nogen der kan give en anvisning på hvad jeg kan gøre? Har tjekket for
spyware, virus osv.

Kennet

--
Besøg vores rejse- og dyreside på
www.pernille-kennet.dk

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 03-08-04 10:03

"Pernille og Kennet" <anonymos@noplace.dk> skrev i en
meddelelse
> Hej
>
> pludseligt stopper computeren. Så vidt jeg har bemærket,
kun når jeg har
> Explorer kørende.

Den fyldige beskrivelse af teksten på skærmen har jeg ikke
bragt her i citat.
Jeg har selv været ude for noget lignende for ret lang tid
siden og spurgte dengang
her i gruppen.
Desværre kan jeg ikke finde svaret - ej heller på Google
(grupper), men jeg
husker, at man svarede pænt på spørgsmålet.
Der kunne være tale om temperaturstigninger i systemet,
hvilket også kunne
tydes af ordlyden på skærmen, hvor der anbefales at slukke
computeren og
evt. fjerne senest installerede hardware.
Temperaturstigningen kunne - skrev man i svaret - være
forårsaget af en
underdimensioneret strømforsyning i forhold til ny hardware.
En anden mulighed
kunne være temperaturstigning (for svag køling) i
processoren.

Mit svar er ikke fyldestgørende, men måske peger det mod en
løsning.

Genstart af din computer gav vel ikke anledning til en
opfattelse af, at udstyret
ikke var anvendeligt?

Hans-Jørgen

Hjemmeside:
http://home4.inet.tele.dk/sindholt

Alle ind- og udgående E-mails testes for virus i
Norman Virus Control (NVC) v5.7 med Norman Personal Firewall
(NPF) v1.4
2004 fra TDC.

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 03-08-04 10:48

> Genstart af din computer gav vel ikke anledning til en
> opfattelse af, at udstyret
> ikke var anvendeligt?

næh, den starter bare op igen. Det, der undrer mig er, at det kun sker, når
jeg foretager mig noget - dvs. åbner en ny side, en PDF-fil eller et
Word-dokument. Hvis det var varmen (det kunne det godt være - processoren er
meget varm) så burde det vel kunne ske når-som-helst? Jeg har også tænkt på
strømforsyningen, men så vil der vel ikke komme en fejlmeddelelse?

Det kan også være en fejl i Explorer, da jeg en gang imellem får en
fejlmeddelelse fra Explorer, men så lukker den kun Explorer og ikke hele
maskinen. Fejlene forekommer oftest, når jeg spiller på TV2 eller har
netradio tændt.

Kennet

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 03-08-04 11:22

"Pernille og Kennet" <anonymos@noplace.dk> skrev i en
meddelelse

Fejlene forekommer oftest, når jeg spiller på TV2 eller har
> netradio tændt.

Ja, men kræver disse aktiviteter ikke en del ressourcer?

Hans-Jørgen

Fra : Kim Larsen

Dato : 04-08-04 12:29

> [...]
> meget varm) så burde det vel kunne ske når-som-helst? Jeg har også tænkt

> strømforsyningen, men så vil der vel ikke komme en fejlmeddelelse?

Det er da ikke så mærkeligt.

Netop i den fase (opstart af programmer) bruges der så mange ressourcer på
processoren som der næsten er til rådighed. Hvis du så ligger lige under et
punkt i temperatur i hvilestilling som lige netop er acceptabelt, ja så
kommer du altså over dette punkt. Men hvorfor sker det, hvad har du eller
andre lavet om på den computer ? Hvis computeren er ny og der ikke er lavet
ændringer på den må der være tale om en fabrikationsfejl der dækkes af
garantien.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Søren Nielsen

Dato : 04-08-04 11:55

Pernille og Kennet wrote:
> [...]
> netkort.
>
> Er der nogen der kan give en anvisning på hvad jeg kan gøre? Har

Jeg havde engang et link fra Microsoft, der forklarede lidt omkring
problemet. Det skulle efter sigende være fordi, win32k.sys er "fejlbehæftet"
og en opdatering ville formentligt først komme i Service Pack 2 til XP.
Jeg havde også problemet med at computeren lukkede ned, men jeg hentede den
sidst nye driver til mit grafikkort og nu er problemet så godt som
forsvundet. Nu ved jeg ikke hvilket grafikkort du har, men det virkede ved
mit GF-kort.
Men hvis problemet først er opstået efter du installerede dit netkort, så
kan du evt. prøve at fjerne det igen og se om problemet forsvinder. Hvis det
er netkortet der er synderen, så prøv med en driveropdatering, hvis en sådan
findes.

Søren