MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problem med opdatering
Fra : Torben

Dato : 31-07-04 20:35

Jeg prøver at hjælpe en ven, han har opdateret og alt gik fint,men nu
hvor der er kommet nye til xp, vil den ikke mere.
På Windows opdate plejer der at stå v4, men nu står der v5 er der nogle
der kan dreje den.
xp pro
sp1
--
Mvh Torben

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 31-07-04 22:15

Torben skrev:

> Jeg prøver at hjælpe en ven, han har opdateret og alt gik
> fint,men nu hvor der er kommet nye til xp, vil den ikke mere.

Hvilken side har han opdateret fra?

> På Windows opdate plejer der at stå v4, men nu står der v5 er
> der nogle der kan dreje den.

Hvis man f.eks. går ind på følgende side, vil man blive spurgt om
Windows Update V5 skal installeres og svarer man ja til det, vil
det fremover være V5-siden man får frem, når man i Start-menuen
eller i Funktioner-menuen i IE vælger Windows Update.

<http://v5.windowsupdate.microsoft.com>. Windows Update V5 er beta-
software og kan ikke anbefales at installere på SP1.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Torben

Dato : 01-08-04 07:33

> [...]
>
> <http://v5.windowsupdate.microsoft.com>. Windows Update V5 er beta-
> software og kan ikke anbefales at installere på SP1.

Hej Madsen

Så har han nok fået v5 ned på en eller anden måde, han havde ryddet sin
hd, og opdateret fra v4
så den må været kommet med en opdatering,
Hvad så? er der mulighed for at komme tilbage til v4 eller er det forfra
med at installere xp
--
Mvh Torben

Fra : emj

Dato : 01-08-04 10:10

On Sun, 1 Aug 2004 08:33:08 +0200, "Torben" <tolemNOSPAM@mail.tele.dk>
wrote:

>Hvad så? er der mulighed for at komme tilbage til v4 eller er det forfra
>med at installere xp

Prøv gendannelsesfunktionen.
Hilsen emj

Fra : Torben

Dato : 01-08-04 10:48

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv gendannelsesfunktionen.
> Hilsen emj

Ja det bliver jo nok det, eller forfra, vi må se hvad han finder ud af,
der er åbenbart flere med samme problem.
--
Mvh Torben

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-08-04 11:12

Hej!

Torben wrote:
> Ja det bliver jo nok det, eller forfra, vi må se hvad han finder ud af,
> der er åbenbart flere med samme problem.

Slet WUWEB.DLL fra Windows/System32 og kør Windows-Update fra startmenuen igen.
Nu skulle du gerne være tilbage til v4 :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Torben

Dato : 01-08-04 11:30

> Slet WUWEB.DLL fra Windows/System32 og kør Windows-Update fra
startmenuen igen.
> Nu skulle du gerne være tilbage til v4 :)
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader

JEEPS det var lige det der skulle til.
Takker mange gange
--
Mvh Torben

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-08-04 11:15

Torben skrev:

> Hvad så? er der mulighed for at komme tilbage til v4 eller er
> det forfra med at installere xp

Jeg ved det desværre ikke. Forleden fik jeg også installeret
V5 ved en fejltagelse på min SP1-installation, men det var i
mit tilfælde fordi jeg besøgte V5-siden og svarede ja til at
installere den. Jeg har aldrig set V5 på V4, som en valgfri
opdatering.

Brugte en halv times tid på at finde en metode til at komme
tilbage til V4, men opgav så og indlæste i stedet et gemt image.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-08-04 11:22

Hej!

Thomas G. Madsen wrote:

> Brugte en halv times tid på at finde en metode til at komme
> tilbage til V4, men opgav så og indlæste i stedet et gemt image.

Jeg brugte 4 minutter på Google og fandt en løsning

(Se mit svar til Torben)
--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-08-04 11:37

Kim Voss Schrader skrev:

> Jeg brugte 4 minutter på Google og fandt en løsning

Øv. Det skulle jeg have vidst dengang, men tak for tippet. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-08-04 11:44

Hej!

Thomas G. Madsen wrote:

> Øv. Det skulle jeg have vidst dengang, men tak for tippet. :)

Beklager, men jeg fik først problemet igår

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-08-04 11:53

Kim Voss Schrader skrev:

> Beklager, men jeg fik først problemet igår

5 juli her og det var en total tanketorsk fra min side.
Fulgte linket i dette indlæg: <news:ccbpv3$2khh$1@gnd.k-net.dk> og
havde ikke bemærket, at linket pegede på V5, så jeg regnede med,
at Microsoft havde fjenet adgangen til V4 og at det nu skulle til
at hedde V5 på SP1 også. D'OH!

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-08-04 12:01

Thomas G. Madsen skrev:

>[...] det var en total tanketorsk fra min side.
>Fulgte linket i dette indlæg: <news:ccbpv3$2khh$1@gnd.k-net.dk> og
>havde ikke bemærket, at linket pegede på V5

Motto:
- klik på alt!
- hvis du ikke ved hvad det er, så dobbeltklik på det!

--
hilsen pll (peloda hos tiscali her i landet)
Søger et tilbud på 12 kg ståluld. Jeg vil strikke mig en cykel.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-08-04 12:16

Peter Loumann skrev:

> Motto:
> - klik på alt!
> - hvis du ikke ved hvad det er, så dobbeltklik på det!

Just præcis og husk at skrue hovedet af forinden. ;)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Snuden

Dato : 01-08-04 13:43

On Sun, 01 Aug 2004 13:16:03 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Just præcis og husk at skrue hovedet af forinden. ;)

Husk også kritikløst at klikke på "Ja" eller "OK" i alle dialogbokse
der måtte dukke op. Skulle der være en "spørg ikke om dette i
fremtiden" check-boks, så husk endelig at krydse den af.
--
Snuden