MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
USB 2.0
Fra : Jesper Hjuler

Dato : 29-07-04 09:58

Jeg er ved at installere en Ipod på min PC. Den bruger USB 2.0, men den kan
ikke finde porten. Jeg har lige installeret service pack 1, da jeg læste at
det var nødvendigt, men skidtet virker stadig ikke. Hvad kan være gået galt

Hilsen
Jesper

Fra : Pophaar

Dato : 29-07-04 10:03

Kan ikke finde porten - hvad mener du? Stikket er fladt.

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 29-07-04 10:11

Hvilket bundkort har du?

---

Fra : Jesper Hjuler

Dato : 29-07-04 10:17

Med porten mener jeg naturligvis usbporten med det flade stik. Der er tale
om en Dell computer

Fra : Kurt Lund

Dato : 29-07-04 10:40

"Jesper Hjuler" <hjuler@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Med porten mener jeg naturligvis usbporten med det flade stik. Der er tale
> om en Dell computer

Og er du sikker på at den har USB 2 ?

Kurt

Fra : hcma

Dato : 29-07-04 10:51

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og er du sikker på at den har USB 2 ?
>
> Kurt

Prøv at hoppe ind i Enhedshåndtering og se hvad der står ud for
USB-controlere. Nøgleordet er "udvidet" og hvis der ikke står noget med det,
har den kun usb1, og så må du nok ud at købe et usb-kort (ca. kr. 350,-)
m v h
hc

Fra : Jesper Hjuler

Dato : 29-07-04 10:51

Hvordan finder jeg ud af det? Du mener vel om mit bundkort understøtter usb
2.0

hilsen
Jesper

Fra : hcma

Dato : 29-07-04 15:41

"Jesper Hjuler" <hjuler@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan finder jeg ud af det? Du mener vel om mit bundkort understøtter
> [...]
det er nemlig det jeg mener. Hop ind i Kontrolpanel -> System ->
Hardware -> Enhedshåndtering -> scroll så ned til USB-Controlere og tryk på
krydset og nu skal du se efter om der et eller andet sted står ordet
"udvidet" (evt. udvidet værtskontroler e.lign.)
Hvis der står noget med "udvidet....." så har du USB2 - eller ikke.
hcma

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-07-04 07:13

Jesper Hjuler wrote:

> Jeg er ved at installere en Ipod på min PC. Den bruger USB 2.0, men
> den kan ikke finde porten. Jeg har lige installeret service pack 1,

USB er bagudkompatibelt, så din generelle USB-opsætning må være helt
hen i skoven.

Bruger du USB til andre enheder?

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper Hjuler

Dato : 31-07-04 11:36

Nej det gør jeg ikke. I enhedsorientering har jeg enhanced usb, er det ikke
det samme som 2.0. Kræves der mon en specielt driver eller hvad. Hvordan
kommer jeg videre

På forhånd tak for hjælpen

Jesper

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-07-04 14:22

Jesper Hjuler wrote:

> Nej det gør jeg ikke. I enhedsorientering har jeg enhanced usb, er
> det ikke det samme som 2.0. Kræves der mon en specielt driver eller

Jo, men der skal ikke USB2.0 til at få iPod til at virke. Hvis du bar
får USB til at virke er du nået langt, og det er alt rigeligt.

> hvad. Hvordan kommer jeg videre

En passende hardwaregruppe kunne gøre meget ved det, feks
dk.edb.hardware.bundkort

Jesper G. Poulsen