MS Windows
briani 27239
Winzip / CPU forbrug
Fra : H.S.

Dato : 26-07-04 08:23

Jeg unzipper tit meget store filer (flere GB) - Winzip bruger kun 15-20% af
cpu kraften når maskinen ikke laver andet end at pakke ud - til gengæld kan
den godt bruge 20 timer på at pakke en 4-5GB zip fil ud.

Kan man ikke få winzip til at bruge mere cpu kraft, så det ikke tager så
lang tid at pakke ud ?

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 26-07-04 08:50

On Mon, 26 Jul 2004 09:22:31 +0200, H.S. wrote:

> Kan man ikke få winzip til at bruge mere cpu kraft, så det ikke tager så
> lang tid at pakke ud ?

Det lyder i mine ører som om at det ikke er CPU'en der sætte
begrænsningen... hvor meget RAM mv. har du?

--
Mvh.
/Thomas

Fra : H.S.

Dato : 26-07-04 09:49

"Thomas Lindgaard" <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder i mine ører som om at det ikke er CPU'en der sætte
> begrænsningen... hvor meget RAM mv. har du?

Det er en P-IV 2.4ghz
512MB RAM
Rigeligt disk plads
Win XP Pro

Fra : csm

Dato : 26-07-04 10:01

har du prøvet winrar ?
måske er den hurtigere.

Fra : H.S.

Dato : 26-07-04 11:45

"csm" <skhdkhf@ldsjfj.dk> skrev i en meddelelse
> har du prøvet winrar ?
> måske er den hurtigere.

Uh måske har jeg lavet en fejl... Jeg tror det ER winrar jeg bruger til at
pakke bl.a. zip filer ud med.
- Men det burde vel ikke gøre den store forskel hastighedsmæssigt ?

Fra : Peter Jensen

Dato : 26-07-04 10:11

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> Det er en P-IV 2.4ghz
> 512MB RAM
> Rigeligt disk plads
> Win XP Pro

Uanset hvad så må det ikke tage 20 timer at pakke en 4-5GB fil ud.
Kunne det tænkes at være en virusscanner der står og går amok med
at scanne filerne der pakkes ud ?
Foregår det lokalt på maskinen, eller er der noget netværk involveret ?
Normalt er en 4-5GB fil pakket ud på få minutter - alt efter hvad der
ligger i den.
--
Peter J

Fra : H.S.

Dato : 26-07-04 11:44

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Foregår det lokalt på maskinen, eller er der noget netværk involveret ?
> Normalt er en 4-5GB fil pakket ud på få minutter - alt efter hvad der

Norton Antivirus ligger i baggrunden - kan det være den der er synderen ?
(og kan den konfigureres anderledes, eller skal den helt slukkes ).
Filerne pakkes ud lokalt på maskinen, dvs ingen netværk - det burde være
snorlige, men jeg kan sgu ikke finde ud af hvor flaskehalsen ligger.

Alt hjælp modtages gladelig

Fra : Peter Jensen

Dato : 26-07-04 12:03

> [...]
> Filerne pakkes ud lokalt på maskinen, dvs ingen netværk - det burde være
> snorlige, men jeg kan sgu ikke finde ud af hvor flaskehalsen ligger.

Jeg har før oplevet at antivirus software er årsag til en drastisk
performance nedgang
i forb. med diverse filbehandlinger.
Prøv da for forsøgets skyld at disable Nortons real-time protection (eller
hvad de nu
kalder det) og se om det hjælper ...
Har nu svært ved at forestille mig at de skulle gå SÅ galt at det skal tage
20 timer fordi den scanner løs.
Jeg er meget tilbøjelig til at tro der er andre årsager til det - syg/træt
installation.
Men prøv lige det med antivirus - så tager vi den derfra...
--
Peter J

Fra : H.S.

Dato : 26-07-04 12:12

> [...]
> installation.
> Men prøv lige det med antivirus - så tager vi den derfra...

Jeg prøver at slukke for norton i aften, og så se hvad der sker

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 26-07-04 12:02

H.S. wrote:

> [...]
> Filerne pakkes ud lokalt på maskinen, dvs ingen netværk - det burde være
> snorlige, men jeg kan sgu ikke finde ud af hvor flaskehalsen ligger.

Prøv da at lukke norton og se om det hjælper! Det var da det nemmeste at
starte med at gøre. Hvis det er den der giver problemer, kan du sikkert
deaktivere real-time protection, eller hvad det nu hedder hos norton.

/Bjarke

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-07-04 13:15

H.S. wrote:

> Norton Antivirus ligger i baggrunden - kan det være den der er
> synderen ? (og kan den konfigureres anderledes, eller skal den helt

Ja. NAV er resourceforbruger i den helt store stil.

Jesper G. Poulsen

Fra : H.S.

Dato : 26-07-04 13:50

> Ja. NAV er resourceforbruger i den helt store stil.

Hvad er alternativet til NAV ?

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 26-07-04 14:46

> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
meddelelse

> Hvad er alternativet til NAV ?

Hej H.S.
Jeg vil sig AVG fra Grisoft og så er den gratis for private og opdateres
løbende
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : H.S.

Dato : 26-07-04 15:12

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse

> Hej H.S.
> Jeg vil sig AVG fra Grisoft og så er den gratis for private og opdateres
> løbende

Okay, jeg har dog en fordom mod gratis virusprogrammer, - er de lige så
hurtige til at finde en 'kur' mod de nye vira, som betalings AV programmer
er ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-07-04 16:22

H.S. wrote:

> så hurtige til at finde en 'kur' mod de nye vira, som betalings AV
> programmer er ?

Det ved jeg ikke - har aldrig betalt for antivirus; jeg har fået nogle
licenser til diverse AV-software, men er hver gang endt ved AVG igen
(efter få dage).

Jesper G. Poulsen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 26-07-04 18:54

> Det ved jeg ikke - har aldrig betalt for antivirus; jeg har fået nogle
> licenser til diverse AV-software, men er hver gang endt ved AVG igen
> [...]
Hej H.S.
Jesper har lige sagt det jeg ville sige, har brugt AVG længe og aldrig
fortrudt at jeg ikke kører Norton eller Mcafee (Har haft begge i fuld
udgave)
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 26-07-04 21:11

H.S. wrote:
> [...]
>
> Okay, jeg har dog en fordom mod gratis virusprogrammer, - er de lige
> så hurtige til at finde en 'kur' mod de nye vira, som betalings AV

Ja nogle gange hurtigere. Har aldrig brugt betalings antivir.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Edmund

Dato : 26-07-04 19:18

Peter Jensen skrev:

> Foregår det lokalt på maskinen, eller er der noget netværk involveret
> ? Normalt er en 4-5GB fil pakket ud på få minutter - alt efter hvad
> der ligger i den.

En udpakning til en anden harddisk kan mere en fordoble hastigheden.

Et gæt:
Er det fra DVD kunne det måske hjælpe at flytte DVD´en til en anden ide
controler.
--
Mvh Edmund

Fra : H.S.

Dato : 27-07-04 07:22

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> En udpakning til en anden harddisk kan mere en fordoble hastigheden.
>
> Et gæt:
> Er det fra DVD kunne det måske hjælpe at flytte DVD´en til en anden ide
> controler.

Dét med at pakke ud til en anden harddisk må jeg prøve.

Jeg har nu totalt afinstalleret Norton AV samt Norton Systemworks, jeg har
hentet nyeste Bios, nyeste IDE drivere.
Og jeg kan stadigvæk ikke kommer op over (stabilt) 20-25% cpu use, når
WINRAR er det eneste program som kører.

Hvad pokker gør man så ?

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 27-07-04 10:45

H.S. wrote:
> [...]
> jeg har hentet nyeste Bios, nyeste IDE drivere.
> Og jeg kan stadigvæk ikke kommer op over (stabilt) 20-25% cpu use, når

Hvad med chipset driver? Hvilket chipset har du på dit bundkort?

Fra : H.S.

Dato : 27-07-04 12:24

"Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med chipset driver? Hvilket chipset har du på dit bundkort?

Boardet er et Asus P4S8X-X
Chipsættet er:
North Bridge: SiS 648
South Bridge: SiS 963L