MS Windows
briani 27239
Mere speed på XP?
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 24-07-04 08:11

Hej

Jeg har lige installeret XP SP1 på min Dell laptop (I8100, 933MHz, 512 MB,
60GB/7200/8MB, GF2Go).

Det virker noget mere trægt i brugen end min tidligere W2K installation.

Jeg har tidligere set links til optimering af XP (bl.a. ting der kunne slåes
fra), men interesserede mig ikke for det, da jeg kørte W2K. Nu skal jeg
selvfølgelig bruge det

Nogen der har tips/links vedr. dette?

Jeg har kontrolleret at alt mit hardware et fundet/installeret optimalt.

br Lars

Fra : Nicolai

Dato : 24-07-04 08:52

Start med at sætte den til at bruge system cache...

Control Panel > Systen > Fanen advanced > performance options > fanen advanced.

Bruger mere af din ram som cache, men cache kan jo tømmes hvis rammen skal bruges til programmer, så hvorfor ikke udnytte
rammen til cache . . .giver stor forskel.

Derudover skal du definere nærmere hvad der er sløvt. Er det bare menuerne eller?

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 24-07-04 09:23

"Lars Rasmussen" <lr@oz1hmn.nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen der har tips/links vedr. dette?
>
> Jeg har kontrolleret at alt mit hardware et fundet/installeret optimalt.

Jeg bruger selv først og fremmest at gå i Egenskaber på startknappen, og
sætte Windows til klassisk visning.

Dernæst går jeg i Kontrolpanel>System>Avanceret>Indstillinger>Visuelle
effekter, og fjerner hakkene i alle felter undtagen disse tre:

Brug skygger til ikoner på skrivebordet
Brug visuelle layouttyper på vinduer og knapper
Rul knapper på proceslinien

Det ses næsten ikke, og hjælper en del på hastigheden.

Endelig bruger jeg heller ikke Almindelige opgaver under mappevisning.

Derudover kan du prøve at kigge på denne side, og se om ikke der er nogle
tjenester du kan slå fra, eller i hvert fald sætte til ikke at starte før du
har brug for dem:
http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm

God fornøjelse

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 24-07-04 20:25

Lars Rasmussen wrote:
> [...]
> W2K. Nu skal jeg selvfølgelig bruge det
>
> Nogen der har tips/links vedr. dette?
>
> Jeg har kontrolleret at alt mit hardware et fundet/installeret

Måske du kan bruge tips herfra:
http://mywebpages.comcast.net/SupportCD/OptimizeXP.html

/ Thomas

Fra : pwa

Dato : 25-07-04 09:28

> [...]
>
> Nogen der har tips/links vedr. dette?
>
> Jeg har kontrolleret at alt mit hardware et fundet/installeret optimalt.

http://www.tweakxp.com/performance_tweaks.aspx

pwa