MS Windows
briani 27239
[WinXP Pro DK] HKEY_USERS\.Default kopiere~
Fra : Robert Eriksen

Dato : 23-07-04 07:51

Windows XP Pro DK

Jeg har et lille problem med registreringsdatabasen.
Når jeg opretter en værdi som f.eks. "MinVaerdi" under en nøgle som
f.eks. HKEY_USERS\.Default\Software\MinNøgle så bliver den ikke kopieret
over i HKEY_CURRENT_USER\Software... når en ny bruger logger på.

Burde den ikke blive det eller er der noget jeg helt har misforstået?

Mit problem er at SysPrep ikke tager højde for det navn PC'en
præsenterer sig med på Bluetooth. Hvilket resultere i at alle maskiner
der bliver udsat for et PQ image præsenterer sig med samme navn over
Bluetooth.
Knap så smart.

Det forsøger jeg så at komme udenom ved at kalde et KIX script fra
CMDLINES.TXT der læser computernavnet og smider det ned i en nøgle under
HKEY_USERS\.Default\Software osv osv. Det bliver bare ikke trukket op i
HKEY_CURRENT_USER
Jeg har set efter 3-4mio gange at computernavnet bliver læst korrekt og
skrevet korrekt ned i den rette .Default\Software... værdi.

I sidste ende kan jeg selvfølgelig blive nød til at ordne det med en
selv-slettende .BAT fil i Start gruppen, der smider værdien over. Men
jeg ville nu gerne have det andet til at virke. Om ikke andet så bare
for at vide hvorfor hulen det ikke virker nu.

Nogle ideer? :)

/Robert