MS Windows
briani 27239
Systemgendannelse i Windows 2000
Fra : DonE

Dato : 22-07-04 20:28

Hvor finder jeg det?
Selv bruger jeg XP, der ved jeg hvor det er.

--

DonE

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-07-04 20:48

DonE skrev:

> Hvor finder jeg det?

Findes ikke i Win2000.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-07-04 21:32

DonE skrev:

>Hvor finder jeg det?

Det findes ikke. Man kan bruge nogle programmer der kan kopiere
hele systemet. Ghost og DriveImage er købeprogrammer til ca. 600
kr. SavePartion er gratis og langsommere.

--
Bertel

Fra : DonE

Dato : 22-07-04 22:12

> [...]
> hele systemet. Ghost og DriveImage er købeprogrammer til ca. 600
> kr. SavePartion er gratis og langsommere.

Okay, tak for svar.
Min bekendt som brugerWindows2000 og har store problemer med det.
Hvis hun nu køber WindowsXP, kan hun/vi så boote fra XP'en og formatere
Windows2000 partionen? (Så hun ender med at få XP)

--

DonE

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-07-04 23:05

"DonE" <DonE@udbyder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis hun nu køber WindowsXP, kan hun/vi så boote fra XP'en og formatere
> Windows2000 partionen? (Så hun ender med at få XP)

Ja. Når hun kommer frem til det sted, hvor den fortæller, at der i forvejen
er et styresystem på pc.en osv, der kan du se drev/drevene forneden.
Marker drevet med win2000 og vælg at slette partitionen (vejledning står
foroven).
Herefter opretter du en ny partition samme sted og vælger at installere
windows der. Så kommer den selv frem med en format menu, hvor der kan vælges
mellem ntfs og fat32

Kurt

Fra : DonE

Dato : 23-07-04 12:04

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> Herefter opretter du en ny partition samme sted og vælger at installere
> windows der. Så kommer den selv frem med en format menu, hvor der kan

Mange tak.
Havde bare hørt at det kunne være noget drilsk at gå fra
Win2000 til WinXP.
Men hun er ude at købe en XP lige i dette øjeblik

--

DonE

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-07-04 13:21

DonE wrote:

> Men hun er ude at købe en XP lige i dette øjeblik

Det var da billigere at købe et program der kan gemme partitionen - den
løsning kan også lave backup til et alternativt medium og dermed virke
som backup for selve diske også.

Jesper G. Poulsen