MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
stifinder m.m.
Fra : AWH

Dato : 19-07-04 06:07

Hej

ved klik på f.eks. denne computer kommer lommelygten frem og vifter i en
evighed før den lister drev c + d + E (cd-rom) - tilsvarende når jeg skal
vælge drev ved f.eks. gem af diverse filer (word dokumenter m.v.)

har kun 1 drev i 2 partioner - og der ligger ingen medier i CD rom'en ...

Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt eller er det en
formatering af Harddisk ?

Fra : ///JJ

Dato : 19-07-04 09:53

AWH wrote:
> [...]
> m.v.)

> Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt eller er det en

Formattering er nu nok lidt drastisk - jeg forstår ikke hvorfor folk som
hovedregel vælger at formattere fremfor at finde årsagen til problemet, så
det kan undgåes i fremtiden? :)

Kig først om du har nogle mappede netværksdrev - hvis du ikke har fysisk
forbindelse til et mapped drev og det ligger i din drev-liste (med eller
uden bogstavstilknytning) så tager det ofte en evighed før man før sine
drev. I Explorer kig under "Tools - disconnect network drive".

///JJ

Fra : AWH

Dato : 19-07-04 15:47

Hej JJ

umiddelbart efter jeg sendte indlægget fik jeg selv tanken vedr. evt.
netværksdrev - og korrekt der var 3 stk - de er nu fjernet og stifinder
kører optimalt igen ...

tak for dit svar... ;0)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-07-04 13:38

///JJ wrote:

> Formattering er nu nok lidt drastisk - jeg forstår ikke hvorfor folk
> som hovedregel vælger at formattere fremfor at finde årsagen til
> problemet, så det kan undgåes i fremtiden? :)

Også min holdning

Jesper G. Poulsen