MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win2000Pro og store diske
Fra : Devast8or

Dato : 18-07-04 18:35

Hej med jer,

Sidst jeg installerede W2K på min 160GB gik den helt kold og jeg fik at vide
herinde at det var pga. diskstørrelsen som W2K ikke kunne håndtere. Hvordan
ser det ud hvis jeg deler disken op i to partitioner (selvfælgelig på under
127GB). Kan den håndtere det, eller er problemet det samme?

TIA

Devast8or

Fra : Carsten Larsen

Dato : 18-07-04 22:36

> [...]
under
> 127GB). Kan den håndtere det, eller er problemet det samme?

Har selv oplevet problemet ved at miste _alle_ data selvom HD var opdelt i
2x 100G.

Søg efter hos Microsoft og problemet er nok løst:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;[LN];331958
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;303013
Q331958_WXP_SP2_x86_DAN.exe (løsningen)

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-04 22:27

Jeg kører med en 80 og en 60 gb og har ikke problemer.

Poul B-H

Fra : Devast8or

Dato : 20-07-04 11:15

svar_i_gruppen wrote:
> Jeg kører med en 80 og en 60 gb og har ikke problemer.
>
> Poul B-H

Men er det to forskellige diske eller en stor der er delt op?

Devast8or

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-07-04 13:37

Devast8or wrote:

> [...]
> håndtere. Hvordan ser det ud hvis jeg deler disken op i to
> partitioner (selvfælgelig på under 127GB). Kan den håndtere det,

I dk.edb.hardware.drev blev der formuleret en vejledning, således at
systemet ikke kan smadre hele strukturen.

Det gik i korte træk ud på at der laves en partition der dækker næsten
op til grænsen, en partitioner der dækker indover grænsen og en
partition over grænsen. Når disse 3 partitioner er oprettet, fjernes
den midterste, altså den der ligger både over og under grænsen. Et
system der ikke kan håndtere 48-bit LBA vil derfor aldrig se
partitionen _over_ grænsen (det ser kun et upartitioneret stykke disk).

Jesper G. Poulsen