MS Windows
briani 27239
Intern firewall og forbindelse til lokalt ~
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 16-07-04 19:24

Kan det lade sig gøre at sætte den interne firewall i Windows XP pro op til
at være aktiv mens man stadig kan dele filer mellem computerne i det lokale
netværk?

Jeg kan dele filer og printere når den interne firewall ikke er aktiveret,
men ikke når den er aktiveret, og jeg har ikke kunne finde nogen løsning på
det

Kan nogen hjælpe?

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-07-04 20:58

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev:

>Kan det lade sig gøre at sætte den interne firewall i Windows XP pro op til
>at være aktiv mens man stadig kan dele filer mellem computerne i det lokale
>netværk?

Hvor stort er det lokale netværk?

Opskrift til et lille og sikkert LAN til hjemmebrug:

1. Alle computere sikres ved at overflødige nettjenester lukkes
ned:
   http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester.pdf

2. Der installeres NetBEUI som LAN-protokol. Den kan nemlig ikke
routes ud på internettet.

Batfil der gør det automatisk (udskift M med cd-drev-bogstavet)
når XP-cd'en er indsat:
@Echo Off
Set drev=M:
Set sti=VALUEADD\MSFT\NET\NETBEUI
xcopy %drev%\%sti%\nbf.sys   %SystemRoot%\SYSTEM32\DRIVERS
xcopy %drev%\%sti%\netnbf.inf   %SystemRoot%\INF

3. Alle firewalls fjernes eller deaktiveres.

4. LAN'et tilsluttes internettet (og hvis ikke det er gjort
sikkerhedsopdateres XP'erne).

5. Afhængigt af antallet af brugere og disses viden skal der
måske installeres AV-programmer.

Mit eget LAN (2-3 computere) er sat op på den måde.