MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Patches til ny WinXp med alm. modem...
Fra : twinie

Dato : 16-07-04 18:40

En af mine venner har købt en ny pc med en oem-windowsXP (dk), som jeg skal
hjælpe ham med at få gjort klar i morgen.

Han har almindeligt modem, og nu frygter jeg for opdatering af windowsxp. Så
vidt jeg kan se vil det tage en evighed at hente opdateringer ned (vel
omkring 50MB) med et 56k-modem... Er der nogen steder, hvor man evt. kan
downloade de udgivede patches, brænde dem på cd, og opdatere dem fra cd'en ?

mvh Jette.

Fra : Torbenth

Dato : 16-07-04 19:22

"twinie" <twinie@FJERNjetvadat.dk> skrev i en meddelelse
.... Er der nogen steder, hvor man evt. kan
> downloade de udgivede patches, brænde dem på cd, og opdatere dem fra cd'en
?

Hej Jette.

Ind i start/windows update.
I venstre side under andre indstillinger, klikker du på "gør windows update
personlig".
Du markerer "vis hyperlink til windows update kataloget.
I venstre side nedenunder Se også - og her klikker du på windows update
katalog.
Her kan du hente alle opdateringer.
Hvis XP'en er med Service Pack 1, går du i update kataloget end i Windows XP
SP1. Dermed henter du opdateringerne efter SP1 udgaven.

Mvh.
Torben

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-07-04 22:00

twinie wrote:
> Er der nogen steder, hvor man evt. kan downloade de
> udgivede patches, brænde dem på cd, og opdatere
> dem fra cd'en?

Ja, her er en del:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Og her er lidt andre links:
..NET FrameWork: http://kortlink.dk/887
MediaPlayer 9: http://kortlink.dk/88b
IE6 RollUp: http://kortlink.dk/88a
IE6 opdatering: http://kortlink.dk/88c

Det er da lidt, resten kan sagtens findes, men det må
du selv gøre

Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : twinie

Dato : 17-07-04 00:14

Mange tak for hjælpen begge 2!

Har nu downloaded SP1 fra SDU (i tilfældet af, at den præinstallerede XP
ikke er med SP1...), og derefter de øvrige anbefalede opdateringer fra
microsoft-update.

mvh Jette.

Fra : Calle.

Dato : 18-07-04 09:30

twinie wrote:
> [...]
> opdateringer ned (vel omkring 50MB) med et 56k-modem... Er der nogen
> steder, hvor man evt. kan downloade de udgivede patches, brænde dem

Hvorfor så ikke tage den med hjem og slutte den på din linie, det lyder da
som om du har ADSL/Bynet

--
Calle.

Fra : twinie

Dato : 20-07-04 23:45

> Hvorfor så ikke tage den med hjem og slutte den på din linie, det lyder da
> som om du har ADSL/Bynet

Det ville jeg også gøre, hvis vi boede i nærheden af hinanden .... Men
jeg er fra København, og vennen fra Viborg.

mvh Jette

Fra : Calle.

Dato : 21-07-04 07:24

twinie wrote:

> Det ville jeg også gøre, hvis vi boede i nærheden af hinanden ....
> Men jeg er fra København, og vennen fra Viborg.

Din ven må da kende andre med ADSL!

--
Calle.

Fra : twinie

Dato : 21-07-04 20:48

Problemet er løst nu!

> Din ven må da kende andre med ADSL!

Nej han er en ældre herre på 80.... har ikke så moderne venner "over
there"...

mvh Jette

Fra : emj

Dato : 21-07-04 21:54

On Fri, 16 Jul 2004 19:39:54 +0200, "twinie" <twinie@FJERNjetvadat.dk>
wrote:

>Er der nogen steder, hvor man evt. kan
>downloade de udgivede patches, brænde dem på cd, og opdatere dem fra cd'en ?

Du kan gratis få tilsendt en cd fra MS med opdateringerne.
Hilsen emj

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-07-04 16:51

emj wrote:
> Du kan gratis få tilsendt en cd fra MS med opdateringerne.

Kan vi få et link?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : ///JJ

Dato : 24-07-04 20:20

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Kan vi få et link?

De der cd'er fra Microsoft er måneder om at komme frem - tag i stedet og
download alle updates via Windows Update:
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/catalog/en/default.asp

Ulempen ved dette er at man skal køre updatene en ad gangen. Men det skal
man vel også fra cd (?)

Håber I kan bruge linket

///JJ

Fra : Torben

Dato : 24-07-04 20:20

http://www.microsoft.com/danmark/security/protect/default.asp
--
Mvh Torben

Fra : Jensen

Dato : 25-07-04 20:47

>Du kan gratis få tilsendt en cd fra MS med opdateringerne.
>Hilsen emj
En fremragende nyhed for mig, der opgså kører med modem. Hvor skal man
henvende sig? Hvilken adresse?
Bedste hilsner
Jørgen Jensen

Fra : Torben

Dato : 26-07-04 07:24

> En fremragende nyhed for mig, der opgså kører med modem. Hvor skal man
> henvende sig? Hvilken adresse?
> Bedste hilsner
> Jørgen Jensen

Øh, prøv lige at kikke i tråden, hvor mange link vil du ha?
--
Mvh Torben

Fra : Jensen

Dato : 27-07-04 17:03

>Øh, prøv lige at kikke i tråden, hvor mange link vil du ha?
Kære Torben.

Tak for tippet og URL`en. Reagerer desværre langasomt fordi jeg ku n
er en halv time på nettet jhver dag.
Venlig hilsen Jørgen.

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 27-07-04 21:15