MS Windows
briani 27239
Formattering af ny harddisk i XP
Fra : Egon

Dato : 16-07-04 17:13

Jeg har to harddiske i computeren. Den ene er ny og uformatteret den anden
har Windows XP. Jeg har selvfølgelig en CD med Windows XP. Når jeg vil
formattere den nye harddisk hvordan gør jeg så? Når jeg starter op på
installations CDen så spørger den om jeg vil formattere og at den vil slette
alt på C drevet. Men det er jo den harddisk med Windows XP på som den vil
formattere. Jeg vil selvfølgelig have formatteret den nye harddisk.

Hvordan gør jeg?

Fra : Jan Vinten

Dato : 16-07-04 09:28

Hej Egon,

Når du har startet Windows XP op, så dobbelt klikker du på "Denne computer"
ikonet ude på skrivebordet. (kan også være den ligger ved, at trykke på
"Start"-knappen)

Når du er inde i "Denne computer" har du en liste og de enheder du har
tilrådighed. Her skulle din nye harddisk så gerne være præsenteret - hvis
den er det, højre klikker du en enkelt gang på harddisken (formentlig drev
D:) og der vil så komme en menu frem hvor du kan venstre klikke på
"Formaterer".

Mvh
Jan

Fra : Kurt Lund

Dato : 16-07-04 09:50

"Egon" <petewfjerpop@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> alt på C drevet. Men det er jo den harddisk med Windows XP på som den vil
> formattere. Jeg vil selvfølgelig have formatteret den nye harddisk.

Du skal ind i Kontrolpanel - Computeradministration - Diskhåndtering -
vælge det drev du vil formatere eller oprette partion på.
Du kan ikke se den i denne Computer hvis den er ny og uformatteret

Mvh
Kurt

Fra : Pophaar

Dato : 16-07-04 10:09

Prøv at trykke på F1.

Fra : Pico

Dato : 16-07-04 22:58

Egon wrote:
> [...]
> og at den vil slette alt på C drevet. Men det er jo den harddisk med
> Windows XP på som den vil formattere. Jeg vil selvfølgelig have

For at være sikke på ikke at slette noget der helst ikke skal slettes gør jeg
det at jeg tager den normale HD fra og tilslutter den nye, indstil til master,
så det er den eneste HD. Derefter kan du boote på XP cd'en eller en Win 98
bootdiskette og partionere den (Fdisk), husk derefter skal den formateres.
Pico