/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Cneokebl.exe
Fra : BearNice


Dato : 14-07-04 23:10

Hej NG

Er der nogle der kender til filen 'Cneokebl.exe' som jeg har liggende
i C:\Windows\System32

Hvilken funktion har den?

Mvh. BearNice

 
 
Thomas G. Madsen (14-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 14-07-04 23:52

BearNice skrev:

> Er der nogle der kender til filen 'Cneokebl.exe' som jeg har
> liggende i C:\Windows\System32

Det er ikke en fil jeg har, men har du prøvet at højreklikke på
den og vælge Egenskaber > Version?

--
Hilsen
Madsen

BearNice (15-07-2004)
Kommentar
Fra : BearNice


Dato : 15-07-04 09:19

Hej Thomas

Ja, men der er ingen oplysninger, andet end at den er
- oprettet d. 29. juni 2004
- ændret d. 12. juli 2004
- åbnet d. 15. juli 2004

Filen er åbenbart aktiv i hukommelsen, da jeg ikke kan slette den, men
den fremgår hellere ikke i 'Processer'. Dvs. jeg har set den dukke op
glimtvis, hvor den forsvinner med det samme igen.

Jeg tænker jo selvfølgelig på om den har forbindelse til et virus. Har
haft et stort arbejde med at fjerne flere viruser den sidste uge. Er
ellers godt beskyttet, men har en mistanke om at en af mine børn har
sagt 'Ja' til noget de ikke skulle haft sagt 'Ja' til.
Teenagere har aldrig lavet noget...

Har brugt forskellige scannere og har ikke aktive viruser, adware
eller spyware nu.

Nogle forslag?

Mvh. Bjørnar

On Thu, 15 Jul 2004 00:51:35 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>BearNice skrev:
>
>> Er der nogle der kender til filen 'Cneokebl.exe' som jeg har
>> liggende i C:\Windows\System32
>
>Det er ikke en fil jeg har, men har du prøvet at højreklikke på
>den og vælge Egenskaber > Version?


Thomas G. Madsen (15-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 15-07-04 13:49

BearNice skrev:

> Ja, men der er ingen oplysninger, andet end at den er
> - oprettet d. 29. juni 2004
> - ændret d. 12. juli 2004
> - åbnet d. 15. juli 2004

Nå okay.

> Filen er åbenbart aktiv i hukommelsen, da jeg ikke kan slette
> den, men den fremgår hellere ikke i 'Processer'. Dvs. jeg har
> set den dukke op glimtvis, hvor den forsvinner med det samme
> igen.

Det lyder sært. En google-søgning finder heller ikke noget som
helst om det filnavn, så jeg er blank for ideer.

--
Hilsen
Madsen

Kurt B. Andersen (15-07-2004)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 15-07-04 22:11

Tælle - tælle
Et filnavn som består af 8 bogstaver i en tilsyneladende helt tilfældig
rækkefølger og hedder exe og ligger i system32 mappen = Med stor
sandsynlighed en virus.
Løsning: Start computeren i fejlsikret tilstand, så kan den med stor
sandsynlighed slettes, da de ikke plejer at bliver aktiveret i fejlsikret
tilstand. Når nu du alligevel er inde og kigge, så prøv at lave en sortering
i mappen på dato, og se så om der er andre 8 tegns filer, som er oprettet
inden for samme tidspunkt. Så skal de også slettes.
Det er også derfor, at man typisk ikke kan finde nogle oplysninger om filen,
da den meget sjældent vil optræde med samme navn, da den dannes ud fra en
eller anden tilfældig algoritmeberegning.
Er du nervøs for at du måske alligevel skal bruge filen - så smid den i
papirkurven eller omdøb den i første omgang. Så kan du efterfølgende slette
den helt.
Jeg har lige renset flere computere for snavs i form af virus, trojanere
m.m. På flere af dem lå ovennævnte slags filer. En af dem havde sjovt nok
også datoen 29. juni og der var 12 filer med 8 tilfældige bogstaver som navn
og alle var exefiler, hvor man ikke kunne se, hvem fremstilleren var.

Kurt
"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:cd65hb.2qg.1@tgm.dyndns.dk...
> BearNice skrev:
>
> > Ja, men der er ingen oplysninger, andet end at den er
> > - oprettet d. 29. juni 2004
> > - ændret d. 12. juli 2004
> > - åbnet d. 15. juli 2004
>
> Nå okay.
>
> > Filen er åbenbart aktiv i hukommelsen, da jeg ikke kan slette
> > den, men den fremgår hellere ikke i 'Processer'. Dvs. jeg har
> > set den dukke op glimtvis, hvor den forsvinner med det samme
> > igen.
>
> Det lyder sært. En google-søgning finder heller ikke noget som
> helst om det filnavn, så jeg er blank for ideer.
>
> --
> Hilsen
> Madsen



_paul (15-07-2004)
Kommentar
Fra : _paul


Dato : 15-07-04 22:22

http://www.answersthatwork.com/
udgiver en tasklist, dvs liste over al hvad der kan forekomme i system32 mappen, med
udførlige forklaringer for hver mystisk exe

Kurt B. Andersen wrote:
> Tælle - tælle
> Et filnavn som består af 8 bogstaver i en tilsyneladende helt tilfældig
> rækkefølger og hedder exe og ligger i system32 mappen = Med stor
> sandsynlighed en virus.
> Løsning: Start computeren i fejlsikret tilstand, så kan den med stor
> sandsynlighed slettes, da de ikke plejer at bliver aktiveret i fejlsikret
> tilstand. Når nu du alligevel er inde og kigge, så prøv at lave en sortering
> i mappen på dato, og se så om der er andre 8 tegns filer, som er oprettet
> inden for samme tidspunkt. Så skal de også slettes.
> Det er også derfor, at man typisk ikke kan finde nogle oplysninger om filen,
> da den meget sjældent vil optræde med samme navn, da den dannes ud fra en
> eller anden tilfældig algoritmeberegning.
> Er du nervøs for at du måske alligevel skal bruge filen - så smid den i
> papirkurven eller omdøb den i første omgang. Så kan du efterfølgende slette
> den helt.
> Jeg har lige renset flere computere for snavs i form af virus, trojanere
> m.m. På flere af dem lå ovennævnte slags filer. En af dem havde sjovt nok
> også datoen 29. juni og der var 12 filer med 8 tilfældige bogstaver som navn
> og alle var exefiler, hvor man ikke kunne se, hvem fremstilleren var.
>
> Kurt
> "Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:cd65hb.2qg.1@tgm.dyndns.dk...
>> BearNice skrev:
>>
>>> Ja, men der er ingen oplysninger, andet end at den er
>>> - oprettet d. 29. juni 2004
>>> - ændret d. 12. juli 2004
>>> - åbnet d. 15. juli 2004
>>
>> Nå okay.
>>
>>> Filen er åbenbart aktiv i hukommelsen, da jeg ikke kan slette
>>> den, men den fremgår hellere ikke i 'Processer'. Dvs. jeg har
>>> set den dukke op glimtvis, hvor den forsvinner med det samme
>>> igen.
>>
>> Det lyder sært. En google-søgning finder heller ikke noget som
>> helst om det filnavn, så jeg er blank for ideer.
>>
>> --
>> Hilsen
>> Madsen



Bjørnar Jørgensen (18-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjørnar Jørgensen


Dato : 18-07-04 03:12

Hej Kurt, Paul og Thomas

Tak for hjælp!

Jeg fik (efter Kurts anvisning) slettet 5 filer, bl.a. subj. og har nu
en PC'er som skulle være fri for drillerier et stykke tid... ;-]

Dejligt med mennesker som gider hjælpe andre.

Mvh. Bjørnar

On Thu, 15 Jul 2004 00:09:50 +0200, BearNice <none@none.com> wrote:

>Hej NG
>
>Er der nogle der kender til filen 'Cneokebl.exe' som jeg har liggende
>i C:\Windows\System32
>
>Hvilken funktion har den?
>
>Mvh. BearNice


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste