MS Windows
briani 27239
Farve i Statusbar ?
Fra : K.N.

Dato : 14-07-04 03:41

Jeg ved ikke præcis hvad den hedder, men midt i statusbaren ses en slags
loadindikator der bevæger sig mod højre i baren for at vise brugeren hvor meget
af en internetside der er hentet ned og vises på skærmen i det aktuelle øjeblik.
Jeg har tidligere set indikatoren være gul hos nogle bekendte der havde Win98,
så jeg går ud fra at det også kan lade sig gøre at ændre på farven i Windows XP,
jeg kan bare ikke finde den i Egenskaber for skærm>Udseende>Advanceret>Element,
og spekulerer på om jeg skal finde indstillingen et andet sted i XP ?

Hilsen K.N.

Fra : DonE

Dato : 14-07-04 04:05

Royale Theme for WinXP : http://soft.phg.ro/view.php?action=file&id=2982

--

DonE

Fra : ///JJ

Dato : 14-07-04 08:23

K.N. wrote:
> [...]
> ikke finde den i Egenskaber for skærm>Udseende>Advanceret>Element, og
> spekulerer på om jeg skal finde indstillingen et andet sted i XP ?

Farven følger højst sandsynligt (har ikke checket det)
"selected/highlight"-farven for dit Windows-theme. Så den er blå ligesom alt
andet indtil du vælger den om. Det gøres under Display Properties -
Apperance - Advanced - Tryk på "Selected" og vælg dig en ny farve i feltet
Color1.

///JJ

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-04 23:00

> [...]
skærm>Udseende>Advanceret>Element,
> og spekulerer på om jeg skal finde indstillingen et andet sted i XP ?

Hvis du i Egenskaber for skærm>Udseende under >Vinduer og knapper< vælger
>Windows XP-layout< og under >Farveskema< vælger >Olivengrøn< så bliver den
gul/orange.

--
med venlig hilsen
John Madsen

Fra : K.N.

Dato : 15-07-04 11:46

"> Hvis du i Egenskaber for skærm>Udseende under >Vinduer og knapper< vælger
> gul/orange.

Ok, men indikatorbaren skal ikke være gul til enhver pris. Jeg burde nok have
tilføjet i mit første indlæg, at jeg kører med Windows klassisk layout og vil
beholde farveskemaet Regnvejrsdag.

Hilsen K.N.

Fra : Pophaar

Dato : 15-07-04 12:00

Er det virkelig nødvendigt at vælge "Regnvejrsdag"? Jeg kigger bare ud af
vinduet

Fra : ///JJ

Dato : 16-07-04 10:28

K.N. wrote:
> [...]
> nok have tilføjet i mit første indlæg, at jeg kører med Windows
> klassisk layout og vil beholde farveskemaet Regnvejrsdag.

Se mit tidligere indlæg - det eneste du ændrer er highlight farven for dit
tema. Hvis du ikke vil det, tror jeg ikke du kan opnå dit ønske
///JJ