MS Windows
briani 27239
Systemgendannelse
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 12-07-04 22:54

Hejsa
Er det muligt at gemme en Systemgendannelse i en brugerbestemt mappe? Jeg
har en fra d 7/7 som jeg gerne vil bevare - hvordan gøres dette?

Hilsen Bo

Fra : Torbenth

Dato : 13-07-04 23:41

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Er det muligt at gemme en Systemgendannelse i en brugerbestemt mappe? Jeg
> har en fra d 7/7 som jeg gerne vil bevare - hvordan gøres dette?

Hej.

Hvad med at lave et genoprettelsespunkt f.eks. nu. Derefter kører du
genoprettelsen fra d. 7/7 og og så laver du en Ghost eller Drive Imagefil,
som kan gemmes på et andet drev (eller DVD). Hvis du har både C og D drev,
kan du lægge swapfilen på D, så den ikke fylder op i en Ghost/DI-fil.
Når dette er gjort, kan du køre den nye genoprettelse.
Bliver det nødvendigt at bruge Ghost/DI filen, kan du først installere XP og
derefter Ghoste tilbage. Dette er i tilfælde af at du har formateret i NTFS.
Håber du forstår hvad jeg mener.
Kan være at andre har en hurtigere løsning.

Mvh.
Torben

Fra : Pophaar

Dato : 14-07-04 01:14

Min Ghost er nu klog nok til at undlade swap-filen, selvom den ligger på
C-drevet...

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 14-07-04 16:20

> [...]
NTFS.
> Håber du forstår hvad jeg mener.
> Kan være at andre har en hurtigere løsning.

Hej Torben
Ja, det var jo en mulighed (mit C drev fylder 38Gb, så det bliver en ret
stor imagefil), men jeg kan nu ikke forstå hvorfor min XP ikke starter op
med den rigtige opsætning. Jeg henter genoprettelsen fra d. 7/7, laver et
nyt genoprettelsespunkt , afslutter og starter op igen. Resultatet er stadig
en forkert tildelt IP og ingen adgang til nettet. Hvorfor? Bruger den ikke
den nyligt oprettede genoprettelse?

Løsningen er så at jeg igen skal hente genoprettelsen fra d. 7/7 og så
fungerer nettet igen. Og det skal jeg gøre hver gang jeg starter
op..............

Mystisk synes jeg........

Hilsen Bo

Fra : Torbenth

Dato : 14-07-04 22:29

> [...]
stadig
> en forkert tildelt IP og ingen adgang til nettet. Hvorfor? Bruger den ikke

Hej Bo

Du skal kun lave en imagefil af dine data (partition) og ikke af hele
C-drevet.. Dine data fylder vel ikke 38 Gb?
Du kører en genoprettelse fra 7/7, afslutter og starter igen. Hvad gør du
helt konkret?
Hvis du ændrer noget og derefter laver et nyt genoprettelsespunkt, vil jeg
foreslå, at du efter ændring og genstart, gendanner systemet fra det nye
gendannelsespunkt.
Jeg tror ikke XP benytter det nye genoprettelsespunkt af sig selv.
Jeg ville selv prøve denne løsning, da den er let at gå til.

Hvis du formatterer D-drevet i fat 32, vil du med en alm. bootdisk kunne
læse fra D-drevet og hvis du lægger ghostpe.exe her, vil du kunne ghoste
D-drevet uden dikkedarer.

Mvh.
Torben

Fra : Kispus

Dato : 19-07-04 00:25

> [...]
> Er det muligt at gemme en Systemgendannelse i en brugerbestemt mappe? Jeg
> har en fra d 7/7 som jeg gerne vil bevare - hvordan gøres dette?

Jeg ville gøre sådan:
Opret en ny nu, gendanne den fra den 7/7
dernæst oprette en sikkerhedskopi og gemme den
i en bestemt mappe.
(En sikkerhedskopi er ikke blot en kopi af systemet,
men med programmmer m. v.)
Gå så i systemgendannelse og gendan den som du
lavede fra start.
Jeg mener bestemt alle systemgendannelser SKAL ligge
i mappen "System Volume Information"
Jeg bruger ikke systemgendannelse mere, jeg har et par
gange oplevet at Pc,en pludselig ikke kørte så godt og
kunne bare ikke forstå det da jeg ingen ændringer havde
lavet.
Da jeg efter timer ikke kunne finde fejl, måtte jeg så ty til
gendannelse. Da jeg kom så langt at skulle vælge dato
stod der i højre rude "Der er oprettet for mange
gendannelser, prøv en anden dato"
Da jeg gjorde det, kørte maskinen som om at den gendannede,
men til sidst stod der at gendannelsen var mislykkedes.
Nu var gode råd dyre, jeg tog så chancen og slog systemgendannelsen
fra (så sletter den dem alle) og vupti, så kørte maskinen
som den skulle.
XP opretter en gendannelse når den har kørt et bestemt
antal timer (tror det er 24) så inden man ser sig om, er der
for mange, så jeg bruger i stedet "sikkerhedskopi" den har
man selv styr på.
Men for at sikre mig yderligere, har jeg med programmet
"Power Quest" lavet et Image (tro kopi) af hele disken C:
og lagt denne på en anden disk (D:)
Håber du kan bruge ovenstående
Venligst John