MS Windows
briani 27239
Adobe acrobat virker ikke efter dvale
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-07-04 15:22

hej

Jeg har utallige gange haft problemer med acrobat reader, som går ned
og hiver internetexplorer med sig, når man vil åbne et PDF fil via
browseren..

har lige fundet ud af at det kun er når jeg har haft computeren i
dvale. hvis jeg lukker ned, og starter op igen. og acrobat starter, er
der ikke nogen problemer. men hvis readeren er åbnet når man går i
dvale virker den ikke når man starter computeren op fra dvalen igen.

Det er uhyrligt irreterende at få lukket internet explorer.. da det
ikke kan gøres før man har tvangslukket acroRD32.exe og derefter
tvangslukke internet explorer.

problemet har været der uhyrligt længe, og der er kommet mange nye
builds af readeren, men det virker stadig ikke som det skal.

ved nogen hvorfor?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-07-04 16:13

Bjarke Hansen skrev:

> ved nogen hvorfor?

Måske fordi, at readeren bliver ved med at køre selvom du lukker
browservinduet. Sådan er det i hvert tilfælde med den fulde pakke
af Acrobat 6 (som i mit tilfælde er pro-versionen).

Når man åbner en PDF i browseren og lukker browseren igen, vil
joblisten afsløre, at Acrobat.exe stadig kører. Hvis det også er
tilfældet hos dig, så prøv evt. at kvæle Acrobat.exe i joblisten
(hvis den da ellers også hedder det i reader-versionen) og prøv
så at stille computeren i dvale. Crasher den så stadig når du,
efter dvale, åbner en ny PDF i browseren?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 11-07-04 17:04

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]readeren bliver ved med at køre selvom du lukker
>browservinduet. Sådan er det i hvert tilfælde med den fulde pakke
>af Acrobat 6 (som i mit tilfælde er pro-versionen).[...]

Det samme med standard-versionen. Øv! - jeg hader den slags.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-07-04 18:08

Peter Loumann skrev:

> Det samme med standard-versionen. Øv! - jeg hader den slags.

Ja, det gør jeg også, men Adobe-folkene siger, at det er "by
design". Sådan skal det være og de undskylder sig med, at når
man åbner en PDF i browseren, så er der stor sandsynlighed for,
at man senere vil se en anden PDF i browseren, så derfor bliver
Acrobat ved med at køre. Det ser jeg som en gang ævl, men det
siger de altså, så det bliver næppe ændret.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-07-04 11:46

Thomas G. Madsen skrev:

>[...] Adobe-folkene siger, at det er "by design". [...]

En varant af "ikke en bug, en feature".

>når man åbner en PDF i browseren, så er der stor sandsynlighed for,
>at man senere vil se en anden PDF i browseren [...]

De skal aldeles ikke gi' sig af med at gætte om min adfærd. Tværtimod
skal *jeg* bestemme hvad der kører på min maskine.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-07-04 12:35

Peter Loumann skrev:

[By design]
> En varant af "ikke en bug, en feature".

Jeps.

> De skal aldeles ikke gi' sig af med at gætte om min adfærd.
> Tværtimod skal *jeg* bestemme hvad der kører på min maskine.

Sådan ser jeg nu også på det. Derfor bliver den også kvalt lige
så snart jeg er færdig med at bruge den, men det er heldigvis
ikke altid, at den bliver ved med at køre. Det er kun når den
bliver kaldt fra andre programmer. Altså f.eks. hvis man åbner
en PDF i browseren, som så kalder Acrobat.exe, eller hvis man
printer til Distiller fra et eller andet program, som kalder
acrodist.exe, for den vil i så fald også blive ved med at køre.

Når man åbner Acrobat eller Distiller direkte, lukker de efter
sig igen og det skulle efter sigende også være en feature.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-07-04 16:21

Bjarke Hansen skrev:

>problemet har været der uhyrligt længe, og der er kommet mange nye
>builds af readeren, men det virker stadig ikke som det skal.

Jeg aner ikke om det hjælper, men foranlediget af en sidetråd
nedgraderede jeg fra 6'eren til 5'eren. Den fylder 1/5 og starter
øjeblikkeligt. 6'eren tager en bondegård om at starte op. Det
kunne være at 5'eren er mindre kritisk?

--
Bertel