MS Windows
briani 27239
Snuse i "andres" registry
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-07-04 12:33

Greetings!

Min Xananews-opsætning ligger i en Windows-installation som jeg ikke
har adgang til. Er det muligt at læse de nødvendige informationer i den
pågældende installations registry?

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 05-07-04 19:28

Jesper G. Poulsen skrev:

> Min Xananews-opsætning ligger i en Windows-installation som jeg
> ikke har adgang til. Er det muligt at læse de nødvendige informationer
> i den pågældende installations registry?

Start | Kør | regedit | Enter-tasten | vælg HKEY_CURRENT_USER | Filer |
Indlæs Hive | find den ntuser.dat på den pågældende brugerkonto.

Læs meget mere om registreringsdatabasen her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;256986

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-07-04 20:37

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> Start | Kør | regedit | Enter-tasten | vælg HKEY_CURRENT_USER | Filer

Jeg har ikke "Filer" i Win 2000.

Jeg kan få lov at rette i en registreringsdatabase på netværket, men
ikke én på en anden partition.

Jesper G. Poulsen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-07-04 22:17

On 05 Jul 2004 19:36:48 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Jeg har ikke "Filer" i Win 2000.
>
>Jeg kan få lov at rette i en registreringsdatabase på netværket, men
>ikke én på en anden partition.
Mener at der i resource kittet til både NT4 og W2k er en util der kan
ændre/tilføje/slette i "offline" registreringsdatabaser.
Er vist beregnet til at ændre i registreringsdatabasen under inst. af
OSet.

/Hans

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-07-04 08:40

Hans Kjaergaard wrote:

> Mener at der i resource kittet til både NT4 og W2k er en util der kan
> ændre/tilføje/slette i "offline" registreringsdatabaser.

Fornemt. Har du en idé til hvad den kunne hedde?

Jesper G. Poulsen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-07-04 22:07

On 06 Jul 2004 07:39:41 GMT, "Jesper G. Poulsen"

reg.exe

/Hans

Fra : Christian Iversen

Dato : 16-07-04 13:58

Hans Kjaergaard wrote:

> [...]
> ændre/tilføje/slette i "offline" registreringsdatabaser.
> Er vist beregnet til at ændre i registreringsdatabasen under inst. af

Den nemmeste måde at indlæse hives på i win2k, er at bruge regedt32.exe der
indeholder denne funktionalitet. I winxp er regedt32.exe og regedit.exe
blevet slået sammen.

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 06-07-04 21:46

Jesper G. Poulsen skrev:

> Jeg har ikke "Filer" i Win 2000.

Ok, men det skrev du ikke noget om, så jeg valgte at gå ud fra du mente
på en fuldt patchet Windows XP Pro på dansk.

Hvilke styresystemer er involveret i problemet?
Hvilke sprog er involveret i problemet?
Hvilke rettigheder er du logget på med?
Kommer registreringsdatabasen fra en maskine som var med i et domæne med
restriktioner på hvem der måtte redigere registreringsdatabasen?

> Jeg kan få lov at rette i en registreringsdatabase på netværket,
> men ikke én på en anden partition.

Kan du ikke eksportere den relevante nøgle og så skrive stierne om (hvis
det f.eks. drejer sig om nogle undernøgler under
HKEY_CURRENT_USER\identities) og derefter importere reg.filen på den ma-
skine du skal bruge indstillingerne?
--
"If you haven't got time to RTFM, you haven't got time to whine on
Usenet about it." - Chris King, ASR

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-07-04 01:27

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> Hvilke styresystemer er involveret i problemet?

Windows 2000

> Hvilke sprog er involveret i problemet?

Engelsk

> Hvilke rettigheder er du logget på med?

Administrator

> Kommer registreringsdatabasen fra en maskine som var med i et domæne
> med restriktioner på hvem der måtte redigere registreringsdatabasen?

Nej. Registreringsdatabasen ligger på en partition hvor jeg ikke kan få
lov til at opdatere HAL
(news:24bf5191.0407042255.7b84737f@posting.google.com).

> Kan du ikke eksportere den relevante nøgle og så skrive stierne om

Jeg kan ikke boote... Jeg kan ikke reparere... Og jeg skal ha' de data
ud inden jeg ominstallerer.

Jesper G. Poulsen

Fra : Edmund

Dato : 08-07-04 05:07

Jesper G. Poulsen skrev:

> Jeg kan ikke boote... Jeg kan ikke reparere... Og jeg skal ha' de data
> ud inden jeg ominstallerer.

Hvad er det for data du vil have ud, kan du ikke bruge ghost explorer.

Er det mapper du ikke kan få adgang til fra din reserve Win2000, kan man
så ikke overtage ejerskab af disse.

En ældre artikket hvor der står:
In fact, you can use regedt32's Load Hive capability to load Windows
2000 Registry hives
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winntas/tips/winntmag/inreg.mspx

--
Mvh Edmund

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-07-04 18:20

Edmund wrote:

> Hvad er det for data du vil have ud, kan du ikke bruge ghost explorer.

Nøgler i registreringsdatabasen.

Kan Ghost Explorer kopiere nøgler ud af registreringsdatabasen?

> In fact, you can use regedt32's Load Hive capability to load Windows
> 2000 Registry hives

Den funktion er "grey'ed out".

Jesper G. Poulsen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 09-07-04 21:16

Jesper G. Poulsen skrev:

> Den funktion er "grey'ed out".

Fra hjælpefilen på en WinXP Pro DK:

"Åbn Registreringseditor.

Klik på nøglen HKEY_USERS eller HKEY_LOCAL_MACHINE i registreringsdata-
basetræet (venstre side).

Klik på Indlæs hive i menuen Filer.

Klik på det drev, den mappe eller netværkscomputer og mappe i Søg i, der
indeholder den hive-fil, du vil indlæse.

Klik på Åbn.

Skriv det navn, der skal tildeles hive-filen i Nøglens navn, og klik
derefter på OK.

Advarsel!
Du kan beskadige systemet alvorligt ved at redigere registreringsdata-
basen forkert. Før du ændrer registreringsdatabasen, skal du sikker-
hedskopiere vigtige data på computeren.

Bemærk!

Klik på Start, klik på Kør, skriv regedit, og klik derefter på OK, hvis
du vil åbne Registreringseditor.

Du skal være logget på som administrator eller medlem af gruppen
Administratorer for at benytte denne fremgangsmåde. Hvis computeren er
tilsluttet et netværk, kan indstillingerne for netværkspolitik også
forhindre dig i at udføre trinene i denne fremgangsmåde.

Indlæs hive og Fjern hive påvirker kun nøglerne HKEY_USERS og
HKEY_LOCAL_MACHINE og er kun aktive, når disse foruddefinerede nøgler er
valgt. Når du indlæser en hive-fil i registreringsdatabasen, bliver
hive-filen en undernøgle til en af disse nøgler."

--
'Mac users are the lesbians of the computing world' - D Procida

Fra : Edmund

Dato : 10-07-04 00:05

Jesper G. Poulsen skrev:

> Kan Ghost Explorer kopiere nøgler ud af registreringsdatabasen?

Den kan trække system filerne ud, som du så kan sende til en med XP, som
så kan finde nøglerne til dig.
Om XP så kan læse filerne rigtigt, har jeg ikke sat mig ind i, men man
kan da prøve
--
Mvh Edmund