MS Windows
briani 27239
Ny menu under "New" (højreklik på desktopp~
Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 03-07-04 22:16

Hej folkens.

Da jeg roder en del med HTML, kunne jeg godt tænke mig at lave et ekstra
menupunkt under "New", som fremkommer ved højreklik på desktoppen.
Menupunktet skal få Notepad til at lave en ny fil, men i stedet for at lave
en ny .txt fil skal den lave en .htm fil. Altså et punkt "New">"Notepad HTML
file.

Jeg har før lavet ændret på registreringsdatabasen og få skabt et par nye
menupunkter i selve den menu, der fremkommer når man højreklikker på
desktoppen (dog ikke under "New"), men jeg kan ski' ikke huske, hvordan det
skal gøres.

Er det overhovedet muligt at få Notepad til at lave en fil med extension
..htm i stedet for .txt? Hvis ikke, så vil jeg alligevel meget gerne have
opklaret mysteriet om, hvordan man får skabt et nyt menupunkt under "New" i
registreringsdatabasen.

Håber I kan være behjælpelige.

--
Mvh, Lasse K

Fra : DonE

Dato : 04-07-04 00:41

"Lasse Kristiansen" <lasseheindorff@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
lave
> en ny .txt fil skal den lave en .htm fil. Altså et punkt "New">"Notepad

TweakUI for Windows XP kan klare dette, hvis det altså er XP du bruger.

--

DonE

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 04-07-04 12:45

"DonE" <DonE@udbyder.INVALID> wrote in message

> TweakUI for Windows XP kan klare dette, hvis det altså er XP du bruger.

Tak, det var lige det program jeg ledte efter. Jeg kan dog ikke installere
det. Der kommer en fejl med følgende tekst:

"The procedure entry point GetDllDirectoryW could not be located in the
dynamic link library KERNEL22.dll."

Hmm.. What to do? Jeg har prøvet at downloade den fra både Microsofts
Powertoys site og en del ikke officielle Microsoft sites.

Jeg kører XP professional med SP1 installeret.

--
Mvh, Lasse K

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 04-07-04 13:16

Nå, jeg har vist fundet frem til årsagen. Jeg havde alligevel ikke SP1
installeret.

--
Mvh, Lasse K

Fra : DonE

Dato : 04-07-04 20:06

> Nå, jeg har vist fundet frem til årsagen. Jeg havde alligevel ikke SP1
> installeret.
>
> --
> Mvh, Lasse K

LOL

--

DonE

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 04-07-04 22:29

> LOL

Ja, det kan jo smutte, det skidt...

Nu er SP1 og TweakUI installeret. Der er i øvrigt en masse nyttige tips i
programmet. Jeg var f.eks. ikke klar over, at man kan trække en folder ned
mellem taskbaren og klokken og dermed lave folderen til en ny taskbar.
Ganske smart! Folderen med mine webfiler ligger nu parallelt med Windows
taskbaren, så jeg har let tilgang til filerne.

--
Mvh, Lasse K