MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Langsom tilslutning til internettet med AD~
Fra : Erik H. Pedersen

Dato : 02-07-04 13:16

Hej.

Jeg har haft en 40 GB hardisk med Windows XP. Når jeg startede computeren
sluttede den sig straks til internettet med min ADSL-forbindelse, og alt var
fint.

Nu har jeg erstattet harddisken med en på 120 GB hvor der er en
boot-partition på 8 GB. Nu startede mine trængsler. Når jeg starter
computeren kommer skrivebordet straks frem, men computeren er frosset i ca.
to minutter hvorefter internetforbindelsen er etableret og alt fungerer
fint. Hvis jeg afbryder forbindelsen og etablerer den igen kommer den
straks.

Jeg vil blive glad hvis der er nogen der kan løse dette
'fastfrysningsproblem' for mig.

Venlig hilsen
Erik H. Pedersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-07-04 16:40

On Fri, 2 Jul 2004 14:16:01 +0200, "Erik H. Pedersen" <ehp@mail.dk>
wrote:

> [...]
>to minutter hvorefter internetforbindelsen er etableret og alt fungerer
>fint. Hvis jeg afbryder forbindelsen og etablerer den igen kommer den

Den nye harddisk er sikkert helt uskyldig

Kig i 'Netværksforbindelser'. Du har sandsynligvis et firewire
og/eller netkort der ikke er forbundet - Det venter på IP-adresse fra
en DHCP server der ikke er der, og må lave timeout inden opstarten kan
fortsætte

Der er flere mulige løsninger

- Du kan samle alle firewire og netkort i en 'netværksbro'

- eller du kan give dine ikke-forbundne netkort fast ip-adresse

<mlr>

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-07-04 17:15

Michael Rasmussen skrev:

> Der er flere mulige løsninger
>
> - Du kan samle alle firewire og netkort i en 'netværksbro'
>
> - eller du kan give dine ikke-forbundne netkort fast ip-adresse

Kan man ikke også bare højreklikke på firewire-kortet og vælge
'disable' ?

I øvrigt så kan jeg ikke få hul igennem til nettet, hvis jeg
vælger at samle mit firewire- og netkort i en netværksbro.
(Har lige prøvet).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-07-04 17:31

On Fri, 02 Jul 2004 18:15:18 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Kan man ikke også bare højreklikke på firewire-kortet og vælge
>'disable' ?

Det er selvfølgelig også en mulighed....

>I øvrigt så kan jeg ikke få hul igennem til nettet, hvis jeg
>vælger at samle mit firewire- og netkort i en netværksbro.

Maskinen skifter MAC-adresse når du tilslutter netkortet til
netværksbroen. Hvis du kører uden router og har brugt de ip-adresser
udbyderen har tildelt dig, skal du lige vente til lease time udløber
(formentlig en time), inden du kan logge på med netværksbroen....

<mlr>

Fra : Snuden

Dato : 02-07-04 19:48

On Fri, 02 Jul 2004 18:31:24 +0200, Michael Rasmussen
<YouCantFindMe@invalid> wrote:

> [...]
>udbyderen har tildelt dig, skal du lige vente til lease time udløber
>(formentlig en time), inden du kan logge på med netværksbroen....

Eller lave en "ipconfig /release" efterfulgt af "ipconfig /renew" fra
en kommandoprompt.
--
Snuden

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-07-04 21:03

Michael Rasmussen skrev:

> [...]
> ip-adresser udbyderen har tildelt dig, skal du lige vente til
> lease time udløber (formentlig en time), inden du kan logge på

Okay. Så er det nok derfor.
Det undrer mig bare lidt, at de netkort man har brokoblet bliver
liggende. Det ville da være mere overskueligt, hvis de blev samlet
i broen og så ellers fjernet, så de ikke kunne ses, medmindre man
dobbeltklikkede på den brokoblede forbindelse, men det gør de
altså åbenbart ikke.

Altså sådan her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/network_bridge1.png>.

I stedet for sådan her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/network_bridge2.png>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-07-04 21:14

Snuden skrev:

> Eller lave en "ipconfig /release" efterfulgt af "ipconfig
> /renew" fra en kommandoprompt.

Ja, så var der hul igennem med det samme. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Erik H. Pedersen

Dato : 03-07-04 10:46

"Michael Rasmussen" <YouCantFindMe@invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> - Du kan samle alle firewire og netkort i en 'netværksbro'
>
> - eller du kan give dine ikke-forbundne netkort fast ip-adresse

Tak for svaret, men det har ikke løst mit problem. Når jeg deaktivere
LAN-forbindelsen fryser min computer ikke mere, så problemet må ligge her.
Jeg har kun installeret et netværkskort. Måske du har et forslag hvad jeg
kan gøre?

Venlig hilsen
Erik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-07-04 11:22

...cut

...cut

> [...]
>Jeg har kun installeret et netværkskort. Måske du har et forslag hvad jeg

Efter beskrivelsen kan det næsten kun være kommunikationen til DHCP-serveren der driller - Spørgsmålet er så om problemet ligger i
din maskine eller i DHCP serveren.

Hvordan er din opsætning i øvrigt, dvs har du flere computere ? Har du en bredbåndsrouter ?

Og så foreslår jeg du kører IPCONFIG /ALL på en kommandolinie og kommer her med udskriften.

<mlr>

Fra : Erik H. Pedersen

Dato : 03-07-04 12:03

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
bredbåndsrouter ?

> Og så foreslår jeg du kører IPCONFIG /ALL på en kommandolinie og kommer

Hej igen.

Hele misæren startede da jeg satte en ny harddisk i maskinen og installerede
XP igen. Når jeg sætter den gamle harddisk i, fungerer det hele som det
skal.

Min computer står alene, og er forbundet med ADSL.

Her er udskriften fra 'ipconfig':
Windows IP-konfiguration

Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : blackmagic

Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :

Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt

IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :

Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139 Family
PCI

Fast Ethernet NIC

Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-10-A7-14-12-94

Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja

Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

IP-adresse for automatisk konfiguration. . . : 169.254.127.227

Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0

Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :

Venlig hilsen

Erik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-07-04 12:35

> [...]

>skal.

>Min computer står alene, og er forbundet med ADSL.

Udskriften er lavet på et tidspunkt hvor maskinen ikke har kontakt til internettet - Iøvrigt fortæller den ikke særlig meget...

Hvad fortæller dine windows log filer ? Kig specielt efter 'Fejl' og 'Advarsler'

<mlr>