Serv-U hacked, del 2
Fra : Ukendt

Dato : 11-08-04 21:48

Et kig på www.dbconsult.dk/ms/servu_2.jpg : hvorfor stopper søgningen
hér, når jeg har søgt på "serv-u" ?

Og så er der jo filen GLB1A2B.EXE, for ikke at nævne
"C:\WINDOWS\Prefetch\GLB1A2B.EXE-20737588.pf "

Hva' sker der med "sagerne" i Prefetch-mappen?

En gang Google giver delte meninger...hva' mener I?

Jeg kan dog se, jf. ovenstående link, at exe-filen kommer og går fra
Temp-mappen...

mvh /snedker
---
http://dbconsult.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-04 22:21

On Wed, 11 Aug 2004 22:47:54 +0200, Morten Snedker
<mortenatdbconsultdotdk> wrote:

>Og så er der jo filen GLB1A2B.EXE

Lader til den stammer fra AdAware...
---
http://dbconsult.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-08-04 01:00

Morten Snedker skrev:

> "C:\WINDOWS\Prefetch\GLB1A2B.EXE-20737588.pf "
>
> Hva' sker der med "sagerne" i Prefetch-mappen?

Prefetch er noget WinXP kører engang imellem. Den tager de
programmer man bruger mest og møblerer lidt rundt på dem,
hvilket efter sigende skulle give en hurtigere opstart af
selve Windows og af programmerne. Henvisningerne til dem
bliver placeret i mappen C:\WINDOWS\Prefetch.

Der er altså ikke noget farligt i, at der ligger en fil ved
navn GLB1A2B.EXE-20737588.pf i C:\WINDOWS\Prefetch, men du
kan også roligt slette indholdet af Prefetch-mappen, hvis
du lyster. Det sker der ikke noget ved, men næste gang
Prefetch køres, kommer der igen henvisninger til filer i
mappen.

Det er måske værd at nævne, at hvis du deaktiverer Opgave-
styring, som beskrevet i den PDF med deaktivering af tjenester,
som du fik et link til i: <news:cfavba$14n1$2@charybdis.vof.dk>,
så træder Prefetch-funktionen ikke i kraft, for den er afhængig
af opgavestyring. (På en standardinstallation, går Prefetch-
funktionen i gang hver tredje dag).

Hvis man ønsker at køre Prefetch engang imellem, kan man gøre
det manuelt ved at lave en genvej til denne kommando, eller
blot køre den fra Start > Kør:

rundll32.exe advapi32.dll,ProcessIdleTasks

Inden man kører kommandoen, starter man så lige opgavestyring.
Imens Prefetch kører, vil man se rundll32.exe på joblisten.

--
Hilsen
Madsen