/ Forside / Teknologi / Internet / Sikkerhed / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Sikkerhed
#NavnPoint
stl_s 37026
arlet 26827
miritdk 20260
o.v.n. 12167
als 8951
refi 8694
tedd 8272
BjarneD 7338
Klaudi 7257
10  molokyle 6481
Hackerangreb
Fra : Maxi


Dato : 11-08-04 18:16

Igår aftes blev min computer udsat for et hackerangreb hvor et par
udvedkommende personer havde logget sig på min computer. Jeg opdagede det
først da min skærm pludselig gik i standby og så tilbage til normal tilstand
+ en anden person styrede min mus. Lidt tid efter poper der en message boks
frem med en besked på engelsk hvor en person fortæller mig at det er ham der
har hacket min computer og opgiver en msn adresse som jeg skal tilføje ham
på. Lidt efter slukker jeg min computer og piller internet ledning ud, laver
backup og formatere min hardisk.

Nu har jeg installeret en firewall og inde i "remote" sørger for at fjerne
afkrydsningerne der giver adgang til tjenestener. Jeg har iøverigt win xp
som altid er opdateret.

Kan jeg føle mig sikker nu ?? Jeg køber tit varer over nettet og føler mig
nu lidt usikker fordi på denne måde er det jo meget nemt at få fat kort
oplysninger.

Gode råd gerne gives hurtigt.



 
 
Bertel Lund Hansen (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 11-08-04 18:20

Maxi skrev:

>Nu har jeg installeret en firewall og inde i "remote" sørger for at fjerne
>afkrydsningerne der giver adgang til tjenestener. Jeg har iøverigt win xp
>som altid er opdateret.

Følg denne her vejledning:

http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester.pdf

Så kan du undvære firewall.


Nicolai (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 11-08-04 18:31

> http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester.pdf
>
> Så kan du undvære firewall.

Slå aldrig fw fra . . .



Klaus Ellegaard (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 11-08-04 18:45

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> writes:

>Slå aldrig fw fra . . .

Stol aldrig på ubegrundede Usenet-artikler

Mvh.
   Klaus.

Nicolai (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 11-08-04 20:52

>>Slå aldrig fw fra . . .
>
> Stol aldrig på ubegrundede Usenet-artikler

hehe - bedre formuleret :)



Anders Lund (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 11-08-04 21:34

Nicolai wrote:

>>>Slå aldrig fw fra . . .
>>
>>Stol aldrig på ubegrundede Usenet-artikler
>
>
> hehe - bedre formuleret :)

Ja, hvorfor må man ikke slå den fra? :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Christian Andersen (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 11-08-04 18:48

Nicolai wrote:

>> http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester.pdf
>>
>> Så kan du undvære firewall.

> Slå aldrig fw fra . . .

Du må gerne, med udgangspunkt i en WinXP hvor ovenstående vejledning er
fulgt og brugeren ellers omgås downloadede filer fornuftigt, give begrund-
elser for hvorfor en firewall vil forbedre sikkerheden.

Læs eventuelt http://sikkerhed-faq.dk

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Nicolai (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 11-08-04 20:52

>> Slå aldrig fw fra . . .
>
> Du må gerne, med udgangspunkt i en WinXP hvor ovenstående vejledning er
> fulgt og brugeren ellers omgås downloadede filer fornuftigt, give begrund-
> elser for hvorfor en firewall vil forbedre sikkerheden.

Du sagde det selv. Hvor fornuften råder :)

Det gør den generelt ikke . . .



Kent Friis (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 11-08-04 20:54

Den Wed, 11 Aug 2004 21:52:27 +0200 skrev Nicolai:
>>> Slå aldrig fw fra . . .
>>
>> Du må gerne, med udgangspunkt i en WinXP hvor ovenstående vejledning er
>> fulgt og brugeren ellers omgås downloadede filer fornuftigt, give begrund-
>> elser for hvorfor en firewall vil forbedre sikkerheden.
>
> Du sagde det selv. Hvor fornuften råder :)
>
> Det gør den generelt ikke . . .

Og så hjælper firewall'en ikke.

Mvh
Kent
--
Help test this great MMORPG game - http://www.eternal-lands.com/

John (11-08-2004)
Kommentar
Fra : John


Dato : 11-08-04 21:09


"Kent Friis" > skrev i en meddelelse


> Og så hjælper firewall'en ikke.

Ligesom en paraply heller ikke stopper regnvejret...? :))

Mvh John



Christian Andersen (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 11-08-04 21:13

John wrote:

>> Og så hjælper firewall'en ikke.

> Ligesom en paraply heller ikke stopper regnvejret...? :))

Hvis vi endelig skal i gang med analogier ...

En paraply hjælper ikke særlig meget hvis man hælder en spand vand over
sig selv.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

John (11-08-2004)
Kommentar
Fra : John


Dato : 11-08-04 21:29


"Christian Andersen" skrev i en meddelelse

> En paraply hjælper ikke særlig meget hvis man hælder en spand vand over
sig selv.

Hvilket jo heller ikke er dette iøvrigt meget nyttige redskabs oprindelige
formål...

Mvh John



Kent Friis (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 11-08-04 21:30

Den Wed, 11 Aug 2004 22:28:32 +0200 skrev John:
>
> "Christian Andersen" skrev i en meddelelse
>
>> En paraply hjælper ikke særlig meget hvis man hælder en spand vand over
> sig selv.
>
> Hvilket jo heller ikke er dette iøvrigt meget nyttige redskabs oprindelige
> formål...

Præcis. Ligesom en firewall heller ikke er beregnet til at beskytte
computeren imod brugeren, men til at holde to eller flere netværk
logisk adskilt.

Mvh
Kent
--
Help test this great MMORPG game - http://www.eternal-lands.com/

John (11-08-2004)
Kommentar
Fra : John


Dato : 11-08-04 21:41


"Kent Friis" skrev i en meddelelse
>
> Præcis. Ligesom en firewall heller ikke er beregnet til at beskytte
> computeren imod brugeren

Klart. Hvis bruger selv godkender og installerer snavs, hjælper parap..
firewall'en ad Wandsbek til.

Mvh John



Peter Brodersen (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 11-08-04 22:22

On 11 Aug 2004 20:29:46 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Præcis. Ligesom en firewall heller ikke er beregnet til at beskytte
>computeren imod brugeren, men til at holde to eller flere netværk
>logisk adskilt.

Det har jo mere noget med ophav at gøre. Tænk på, at der fx finder
applikationer, der ikke giver mulighed for at begrænse på IP-ranges og
deslige, hvor en firewall ville give god nok mening - uanset hvad et
oprindeligt motiv har været. Du kan med garanti finde masser af
applikationer, hvis oprindelige udgangspunkt er anderledes, end
nutidens brug.

--
- Peter Brodersen
php -r 'print floor(8.2-0.2);'
perl -le 'print 5-4.9;'

Bertel Lund Hansen (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 11-08-04 19:56

Nicolai skrev:

>Slå aldrig fw fra . . .

Det kan jeg heller ikke. Jeg har ikke nogen.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Alex Holst (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Alex Holst


Dato : 11-08-04 21:17

Maxi <dilorjaan50@hotmail.com> wrote:
[..]
> Lidt efter slukker jeg min computer og piller internet ledning ud, laver
> backup og formatere min hardisk.

Du ser sikkert ikke min type, men hvis du var, havde du fortjent et
stort vaadt kys for den reaktion.

(Andre har adresseret resten af dit indlaeg)

--
I prefer the dark of the night, after midnight and before four-thirty,
when it's more bare, more hollow. http://a.mongers.org

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408518
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste