Begynderproblem - PWS virker ikke...
Fra : Jesper M. Larsen

Dato : 07-05-01 10:05

Jeg har installeret PWS på min Windows 2000, som fulgte med i leveringen,
men ikke var præinstalleret. Jeg har defineret en mappe under "avanceret",
hvor jeg har forsøgt at køre et lille og meget simpelt ASP-program skrevet
af efter en øvebog for at teste systemet. Men ASP-koden ignoreres
tilsyneladende fuldstændig. Når jeg går ind i PWS kan jeg se, den
registrerer nogle forespørgsler, når jeg har kørt min ASP-side, men
browseren viser intet.

Jeg har husket at kalde filen .ASP, jeg arbejder i GoLive, men har også
prøvet at køre direkte i browseren. Har også prøvet at lægge filen i nogle
af de andre mapper, som var foruddefineret i PWS, men indtil videre uden
held.

Nogen, der har prøvet det samme eller har en idé om, hvad jeg kan/skal gøre.

Hilsen

Jesper M. Larsen - jesper-m@larsen.dk

- Hvorfor er der kun ét Monopoltilsyn?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-05-01 10:29

"Jesper M. Larsen" <jesper-m@larsen.dk> wrote in message
> Jeg har installeret PWS på min Windows 2000, som fulgte med i leveringen,
> men ikke var præinstalleret.

Du har alerede IIS, som er PWS storebror installeret, når du kører 2000..
Prøv at kigge i
Control Panel -> Administratiive Tools -> Internet Service Manager

Ellers tryk på tilføj/fjern programmer i kontrolpanelet og derefter på
Tilføh/Fjern Windows komponeneter. Der skulle IIS gerne stå så du kan
tilføje den.

> [...]
> tilsyneladende fuldstændig. Når jeg går ind i PWS kan jeg se, den
> registrerer nogle forespørgsler, når jeg har kørt min ASP-side, men

Har du prøvet at ligge din fil direkte i wwwroot directoryet og så tilgå den
i din browser ved at skrive:

http://127.0.0.1/test.asp

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Jesper M. Larsen

Dato : 07-05-01 11:30

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> skrev i en meddelelse
> [...]
> Prøv at kigge i
> Control Panel -> Administratiive Tools -> Internet Service Manager

Ok. Er fundet og har tjekket, at indstillinger ser ud til at være ok.

> Har du prøvet at ligge din fil direkte i wwwroot directoryet og så tilgå
den
> i din browser ved at skrive:
>
> http://127.0.0.1/test.asp

Foreløbig tak. Når jeg lægger filen i wwwroot, eksekverer den nu fint
APS-koden - men kun hvis jeg aktiverer mappen via det link, du beskriver.
Hvis jeg vælger filen fra Explorer eller fra GoLive eller ved at
dobbeltklikke på den, får jeg stadig kun html-koden. Og skulle jeg ikke
kunne definere flere aktive mapper end lige webroot?

Er meget glad for din hjælp! Har du nogle yderligere tips?

Fra : T. Holm

Dato : 07-05-01 19:28

Mon, 7 May 2001 12:30:10 +0200, Jesper M. Larsen wrote a.o.t:

> [...]
> dobbeltklikke på den, får jeg stadig kun html-koden. Og skulle jeg ikke
> kunne definere flere aktive mapper end lige webroot?

Hvis jeg må blande mig (med egne dyrekøbte erfaringer :). For at ASP kan
virke, skal filen kaldes fra en server, da ASP pr. definition er en
serverapplikation. Rent praktisk ligger der en Asp.dll på serveren, som
i dit tilfælde jo er en virtuel server (din egen pc), som vækkes ved at
benytte den metode, som er nævnt i forrige mail.

Når du dobbeltklikker i Explorer eller kalder filen via GoLive (kender
ikke sidstnævnte) beder du i stedet om at få indlæst siden direkte, uden
om serveren, og så bliver ASP fortolkeren jo ikke kaldt.

Du kan sagtens oprette lige så mange ASP underweb du vil, men det kræver
svjv, at du benytter IIS.mmc som installeres sammen med IIS.

Jeg vil anbefale at du, ligesom jeg, søger hjælp i noget litteratur. Jeg
kan varmt anbefale WROX "Beginning ASP 3", som godt nok er noget af en
mursten (ca. 1000 sider). Den starter stort set fra scrath og ender med
at vise, hvordan man laver en fuldt færdig applikation.

--

Hilsen/Regards T. Holm

Fra : Jesper M. Larsen

Dato : 08-05-01 07:53

"T. Holm" <tholm@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i dit tilfælde jo er en virtuel server (din egen pc), som vækkes ved at
> benytte den metode, som er nævnt i forrige mail.

Ok. Jeg havde nok bare den opfattelse, at systemet lå resident og overvågede
mapperne, lidt a la Distiller, og så kørte ASP, når man indlæste en ASP fil
derfra. Det er sikkert forkert opfattet.