Ny Ad-Aware
Fra : John

Dato : 09-08-04 20:35

Ny version af Ad-Aware er netop frigivet, og kan downloades bl. a. her:

http://majorgeeks.com/download506.html

Mvh John

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 10-08-04 06:09

John skrev:

> Ny version af Ad-Aware er netop frigivet,

Vil du ikke være rar at undlade at sende lignende produktannon-
ceringer i fremtiden?

Denne gruppe kunne hurtigt oversvømmes, hvis produktannoncering-
er blev sendt hertil hvergang et produkt, der har et eller andet
med sikkerhed at gøre, blev opdateret.

Hvis jeg ville vide der var kommet en ny udgave af Ad-Aware,
havde jeg tilmeldt mig "Release Notification" her:

http://www.lavasoftusa.com/news/product/

Fra : Gevaldi

Dato : 10-08-04 09:30

Peder Vendelbo Mikkelsen skriblede:

> [...]
> produktannoncering- er blev sendt hertil hvergang et
> produkt, der har et eller andet med sikkerhed at gøre,

Hentet fra gruppens fundats:
"Opslag om nyheder indenfor edb-sikkerhed er dog tilladt.
Dette gælder også opslag om nye versioner af f.eks.
krypteringssoftware, certifikater, o.s.v."

Jeg mener o.s.v. betyder at det er en opfordring til
denne bekendtgørelse, da det er en *Ny version*
og ikke kun en opdatering.

Så hvad er problemet, det er jo masser af spyware
på nettet og nogle læsere abonnerer jo ikke på alle
sites.

--
/Gevaldi

Fra : Anders Lund

Dato : 10-08-04 11:27

Gevaldi wrote:

> Hentet fra gruppens fundats:
> "Opslag om nyheder indenfor edb-sikkerhed er dog tilladt.
> Dette gælder også opslag om nye versioner af f.eks.
> krypteringssoftware, certifikater, o.s.v."

Med den besked, vil jeg så gøre opmærksom på at Windows XP SP2 kan
hentes i tysk og engelsk version fra Microsof af:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Alex Holst

Dato : 10-08-04 12:10

Gevaldi <georg_valdi@hotmail.com> wrote:
> [...]
> krypteringssoftware, certifikater, o.s.v."
>
> Jeg mener o.s.v. betyder at det er en opfordring til
> denne bekendtg?relse, da det er en *Ny version*

S? vil jeg lige g?re opm?rksom p? f?lgende som mange herinde nok heller
ikke har opdaget:

014: RELIABILITY FIX: July 25, 2004
Under a certain network load the kernel can run out of stack space. This
was encountered in an environment using CARP on a VLAN interface. This
issue initially manifested itself as a FPU related crash on boot up.
ftp://ftp.openbsd.org/pub/OpenBSD/patches/3.5/common/014_rnd.patch

013: SECURITY FIX: June 12, 2004
Multiple vulnerabilities have been found in httpd(8) / mod_ssl.
CAN-2003-0020, CAN-2003-0987, CAN-2004-0488, CAN-2004-0492.
ftp://ftp.openbsd.org/pub/OpenBSD/patches/3.5/common/013_httpd.patch

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Jens G

Dato : 10-08-04 15:29

On Tue, 10 Aug 2004 13:10:25 +0200, Alex Holst <a@mongers.org> wrote:

>S? vil jeg lige g?re opm?rksom p? f?lgende som mange herinde nok heller
>ikke har opdaget:

Tsk tsk, nogle børn er mere børn end andre børn.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Alex Holst

Dato : 10-08-04 22:15

Jens G <jensg@denfindesalligevelikke.invalid> wrote:

> Tsk tsk, nogle b?rn er mere b?rn end andre b?rn.

Hvordan er mit indlaeg anderledes end indlaegget om Ad-Aware?

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Niels Callesøe

Dato : 10-08-04 23:35

Alex Holst wrote:

> Hvordan er mit indlaeg anderledes end indlaegget om Ad-Aware?

Det indeholder mere information, og har direkte noget med sikkerhed at
gøre... til gengæld er de lidt ældre.

Hm. Jeg overvejer om der måske ville være berettigelse for
d.e.sikkerhed.opslag.

--
Niels Callesøe - dk pfy
496620796F752063616E207265616420746869732C00

Fra : Alex Holst

Dato : 10-08-04 12:22

> [...]
> Dette g?lder ogs? opslag om nye versioner af f.eks.
> krypteringssoftware, certifikater, o.s.v."
[..]

Hov, jeg glemte at n?vne denne i mit forrige indl?g:

http://us1.samba.org/samba/ftp/rc/WHATSNEW-3-0-6rc2.txt

Det kunne jo v?re, at nogle i gruppen brugte det.

> S? hvad er problemet, det er jo masser af spyware
> p? nettet og nogle l?sere abonnerer jo ikke p? alle
> sites.

De burde de m?ske g?re, hvis de har interesse i spyware scannere.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 10-08-04 19:12

Gevaldi skrev:

> [...]

> Dette gælder også opslag om nye versioner af f.eks.
> krypteringssoftware, certifikater, o.s.v."

Shite, jeg havde ikke lige læst fundatsen forud for mit indlæg.

Jeg må nok hellere se på at skrive et forslag til en fundats-
ændring, som ikke giver mulighed for lignende spam-agtige ind-
læg.

> Jeg mener o.s.v. betyder at det er en opfordring til denne
> bekendtgørelse, da det er en *Ny version* og ikke kun en
> opdatering.

Det kan vi ikke blive uenige om, men jeg vil godt have det lavet
om i fundatsen.

> Så hvad er problemet, det er jo masser af spyware på nettet og
> nogle læsere abonnerer jo ikke på alle sites.

Tjoh, men, det er åbenbart blevet moderne for spammere at begyn-
de at lave og frigive anti-spyware-programmer:

http://www.netrn.net/spywareblog/

Løsningen mod spyware er, på samme måde som med virus og orme,
ikke anti-spyware-programmer, den er:

- ordentlig opførsel/ handlingsmønster fra brugerne
- ordentlig opsætning af brugernes software

Brugernes opførsel kommer først, da den er forudsætningen for at
de har interesse i at opsætte deres software ordentligt.

Fra : Niels Callesøe

Dato : 10-08-04 19:19

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> Det kan vi ikke blive uenige om, men jeg vil godt have det lavet
> om i fundatsen.

Du skriver, jeg støtter. Deal?

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 10-08-04 20:18

Niels Callesøe skrev:

Du er dælme hurtig til at svare.

> Du skriver, jeg støtter. Deal?

No no, ændringen skal først debatteres i denne gruppe, da jeg
jeg ikke kan se grund til at debattere i dk.admin hvis kun jeg
er enig i ændringen af fundatsen og begrundelsen.

Start debatten her (kan ej hentes på news.tele.dk endnu, men
fint på dtext):

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-04 19:55

On Tue, 10 Aug 2004 20:11:36 +0200, "Peder Vendelbo Mikkelsen"
<pedervm@myrealbox.com> wrote:

>Tjoh, men, det er åbenbart blevet moderne for spammere at begyn-
>de at lave og frigive anti-spyware-programmer:
>
>http://www.netrn.net/spywareblog/

Jeg læser dagligt med i denne gruppe og har ikke så meget at tilbyde
gruppen, hvad angår indlæg i svar-afdelingen.

Men personligt synes jeg det er fint med advisering omkring nye
produkter. Og skulle det vise at være fakes - ja, så er det da det
rette sted at få det med, så det kan blive revset.

Selv blev jeg da et link klogere...

mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 10-08-04 20:30

Morten Snedker skrev:

> Jeg læser dagligt med i denne gruppe og har ikke så meget at
> tilbyde gruppen, hvad angår indlæg i svar-afdelingen.

Det er ikke kun svarene som er vigtige for gruppen, de gode
spørgsmål er mindst lige så vigtige, da det kan tvinge dem med
svarene til at tænke i nye baner eller på nye sikkerhedsrisi-
koer de ikke tidligere har overvejet.

> Men personligt synes jeg det er fint med advisering omkring
> nye produkter.

Det har jeg et lidt ambivalent forhold til, på den ene side set
kan jeg godt se det som en fordel at få at vide der er kommet et
nyt produkt indenfor en sikkerhedskategorien, på den anden side
kan jeg også nemt se hvordan det kan tage overhånd (skal der så
sendes en ny advisering hver gang Ad-Aware bliver opdateret?).

> Selv blev jeg da et link klogere...

Fint.

Fra : Jacob E.

Dato : 10-08-04 10:09

John wrote:
> Ny version af Ad-Aware er netop frigivet, og kan downloades bl. a.
> her:
>
> http://majorgeeks.com/download506.html

Mange tak for nyheden, John.

Mvh Jacob

Fra : John

Dato : 11-08-04 11:22

"Jacob E." skrev i en meddelelse

> Mange tak for nyheden, John.

Velbekomme!

Varmen er åbenbart steget rigtig mange til hovedet, så for nu at gøre
forvirringen komplet:
Der er igen kommet en ny (gratis) version, Ad-Aware SE Personal 1.02, og der
er igen forvirring på Lavasoft-hjemmesiden og med autoupdate.

Atter er Majorgeeks vor lynhurtige og overskuelige redningsmand, der
allerede i går bragte download-link til nyeste udgave:
http://majorgeeks.com/download506.html

Besøg evt også Lavasoftsupport forum: http://www.lavasoftsupport.com/
scroll ned til 'Ad-Aware SE Add-Ons', og hent evt også 'Vx2 Cleaner'
(gratis).

Mvh John

Fra : Jens G

Dato : 10-08-04 10:42

On Mon, 9 Aug 2004 21:34:49 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Ny version af Ad-Aware er netop frigivet, og kan downloades bl. a. her:
>
>http://majorgeeks.com/download506.html

Tak for info.
Det er rart at få den slags info.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : kk

Dato : 11-08-04 14:19

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message
> Ny version af Ad-Aware er netop frigivet, og kan downloades bl. a. her:
>
> http://majorgeeks.com/download506.html
>
> Mvh John

Kære John,
Jeg er sikker på, at du blot var ude på at gøre denne NG en tjeneste.
Derfor synes jeg at du med god samvittighed, kan se bort fra den omgang
flue*nepperi som nogen satte i gang.
mvh
kk

Fra : John

Dato : 11-08-04 15:59

"kk" skrev i en meddelelse

> Kære John,
> Jeg er sikker på, at du blot var ude på at gøre denne NG en tjeneste.

Hej kk!

Du har ganske ret, og tak for de venlige ord!

Jeg er helt med på, at der er og naturligvis bør være regler i grupperne,
men havde jo da ikke ventet at starte 3. verdenskrig. Konstruktiv
kritik/debat er glimrende, men kan jo snildt foregå i en venlig tone. Nogle
ganske få har dog åbenbart valgt som deres livs-kald, aldrig eller sjældent
at hjælpe med tips, men i stedet verbalt at overfalde alt og alle ved
mindste anledning. Det _er_jo også meget varmt i disse dage :)

De fleste i grupperne kan heldigvis godt finde ud af at bruge en fredelig
tiltaleform.

Mvh John

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-08-04 16:18

On Wed, 11 Aug 2004 16:58:41 +0200, "John"

> Du har ganske ret, og tak for de venlige ord!

Jeg er sådan set heller ikke i tvivl om, at du gjorde det i den
bedste mening, men finder det stadig irriterende med den form for
annoncering.

Der er tusindevis af produkter derude, og de kommer i en stadig
strøm af nye versioner, hvor der er kommet ny funktionalitet,
rettet fejl og lukket sikkerhedshuller. Hvis man sendte din slags
annonceringer for dem alle her i gruppen, ville den meget hurtigt
blive aldeles uanvendelig.

-A