gammel cookie?
Fra : Per F Andersen

Dato : 06-08-04 19:28

Jeg ved ikke om spørgsmålet hærer hjemme her, men jeg prøver:
Der er en cookie, sat af administrator, som styrer adgangen til et sted på
Nettet.
Hver dag er det sådan, at første gang jeg forsøger at komme ind på Sitet,
meddeler systemet at der ikke er adgang.
Når jeg har restartet er der ikke flere problemer et stykke tid, men
pludselig kan det opstå igen!

Er dette et MS-windows problem? Indstillinger?
Eller er det en fejl ved den programmering, som cookien indgår i??
Kan jeg selv løse det?

mvh per

---------------------------
http://javist.smartlog.dk - min weblog

Fra : Per F Andersen

Dato : 06-08-04 19:45

Jeg har Win XP med SP1 + opdat.

mvh per

---------------------------
http://javist.smartlog.dk - min weblog

Fra : Anders Lund

Dato : 06-08-04 20:24

Per F Andersen wrote:

> [...]
> Hver dag er det sådan, at første gang jeg forsøger at komme ind på Sitet,
> meddeler systemet at der ikke er adgang.

Har du spurgt denne administrator? Han har åbenbart lavet en spærring,
som ikke helt fungere efter hensigten.

Undskyld det dårlige svar.. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Per F Andersen

Dato : 06-08-04 21:03

Anders Lund wrote:
> Har du spurgt denne administrator? Han har åbenbart lavet en spærring,
> som ikke helt fungere efter hensigten.

han er ikke særlig samarbejdsvillig. Det mærkværdige er, at det er noget der
pludselig er kommet, og mig bekendt kun rammer mig!

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-08-04 21:16

"Per F Andersen" <Per_newsdropdette@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>meddeler systemet at der ikke er adgang.
>Når jeg har restartet er der ikke flere problemer et stykke tid, men

Det er sgu'tte mange oplysninger du giver....

Lyder som om du har maskinen tændt natten over ??

Så er det ikke bare sitet der 'smider dig af' efter passende in-aktiv periode ??

<mlr>

Fra : Per F Andersen

Dato : 06-08-04 21:30

Michael Rasmussen wrote:
er sgu'tte mange oplysninger du giver....

> Lyder som om du har maskinen tændt natten over ??
>
> Så er det ikke bare sitet der 'smider dig af' efter passende in-aktiv
> periode ??

Nej, jeg slukker, men som regel først efter 24:00

Hvad mangler du af relevante oplysninger?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-08-04 22:02

"Per F Andersen" <Per_newsdropdette@tele2adsl.dk> wrote:

>Hvad mangler du af relevante oplysninger?

Ganske meget

Hva' er det for et site du forsøger at tilgå ?
Hvordan logger du på ?
Hvilke(t) programmerings-sprog anvender sitet ?

Hvordan er du i øvrigt kommet på at problemet involverer cookies ??

Det er nærmest umuligt at svare på dit spørgsmål uden detaljeret kendskab til sitet !

Anyway: Da andre mennesker åbenbart ikke har problemer med dette site må problemet ligger i din maskine - Foreslår du prøver at
'lege' med dine internet indstillinger:

Smid f.eks sitet over i 'Websteder du har tillid til' og leg med sikkerhedsindstillingerne for denne zone.

Pil ved cookie indstillingerne i 'Beskyttelse af personlige oplysninger'.

Leg med fluebenene under 'Avanceret'.

Før eller senere må du vel ramme den indstilling der driller dig....

<mlr>

Fra : Per F Andersen

Dato : 06-08-04 22:21

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> oplysninger'.
>
> Leg med fluebenene under 'Avanceret'.
>
> Før eller senere må du vel ramme den indstilling der driller dig....

Som du ganske rigtig konkluderer er der tilsyneladende ikke andre end mig
der har problmer, men jeg kan da godt røbe, at det er PHP4 og MySQL
www.smartlog.dk, hvormin weblog http://javist.smartlog.dk er placeret.
Hvis det ikke er IE6, som sådan der er problemer (installationen af SP1 gik
vist ikke helt godt?, og tilsyneladende kan jeg ikke opdatere nu??) vil jeg
gøre som du foreslår med indstillingerne til skikkerhed!