Kan det passe? hvis ja, så er det da mulig~
Fra : Anders Nielsen

Dato : 06-08-04 01:28

Hej Gruppe!

Faldt over dette her link:
http://www.fuckmicrosoft.com/content/ms-hidden-files.shtml

Lyder som en and, men hvad ved jeg , derfor spørger jeg her, kan
det passe?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-08-04 02:12

On Fri, 06 Aug 2004 02:27:41 +0200, Anders Nielsen <Still@nomail.dk>
wrote:

>Faldt over dette her link:
>http://www.fuckmicrosoft.com/content/ms-hidden-files.shtml

Hvad vil du starte en sag over? Helt konkret?

Det er et stort miskmask med hvordan, operativsystemet præsenterer
filer for brugeren, samt hvordan forskellige applikationer undgår
fragmentering ved at bruge blokke af plads. Det er en ganske normal
teknik at emner, filer, m.m. blot bliver "markeret" slettet af fx en
applikation.

Hvis man virkelig vil lave low-level-operationer, så må man vel bruge
et low-level-tool.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: minsandten (og ikke mindsandten)

Fra : Kasper Dupont

Dato : 06-08-04 21:49

Peter Brodersen wrote:

> [...]
> fragmentering ved at bruge blokke af plads. Det er en ganske normal
> teknik at emner, filer, m.m. blot bliver "markeret" slettet af fx en

Enig. Der er alt for meget udenomssnak. Hvis der
virkelig er en sag, så er den pakket ind i så mange
overflødige oplysninger, at den ikke er til at få
øje på.

Lad os i stedet få de relevante oplysninger, og
intet andet. Så kan vi tage stilling til om det
blot drejer sig om konsekvenser af et (dårligt)
design, eller om der virkelig er ugler i mosen.

I'd rather be a hammer than a nail.

Fra : Anders Nielsen

Dato : 06-08-04 22:11

On Fri, 06 Aug 2004 22:48:32 +0200, Kasper Dupont
<remove.invalid@nospam.lir.dk.invalid> wrote:

> [...]
>intet andet. Så kan vi tage stilling til om det
>blot drejer sig om konsekvenser af et (dårligt)
>design, eller om der virkelig er ugler i mosen.

Ja det ville være rart, men jeg spurgte, fordi jeg havde svært ved at
tro på den omtalte side, virker som noget pjevs, hvis Winblows skulle
gemme alt så ville ens HD hurtigt blive for lille, eller?

Fra : Anders Nielsen

Dato : 06-08-04 22:09

On Fri, 06 Aug 2004 03:12:27 +0200, Peter Brodersen <usenet@ter.dk>
wrote:

>Hvad vil du starte en sag over? Helt konkret?

Ikke mig, men hvis det der står på den side er rigtigt at Winblows
gemmer alle oplysninger i et skjult dir, så er det da lidt skummelt

Men jeg spurgte jo netop fordi jeg ikke ved om det passer, og syntes
det så ud som en and=historie

Fra : Nicolai

Dato : 07-08-04 15:02

> Men jeg spurgte jo netop fordi jeg ikke ved om det passer, og syntes
> det så ud som en and=historie

Mega and . . .

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-08-04 15:10

On Sat, 7 Aug 2004 16:01:39 +0200, "Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com>
wrote:

>Mega and . . .

... i forhold til? Det var svært at finde en rød tråd på den webside.

Der behøver ikke at være noget mærkeligt i overhovedet, at man bliver
præsenteret for en justeret repræsentation af filer og så videre på
harddisken. Der behøver heller ikke at være noget mærkeligt i at fx
e-mail-filer er opdelt i blokke på en bestemt størrelse, ligesom der
heller ikke er noget mærkeligt i at filer kan genskabes, efter de er
blevet (markeret) slettet.

Fra : Anders Nielsen

Dato : 07-08-04 15:57

On Sat, 07 Aug 2004 16:09:39 +0200, Peter Brodersen <usenet@ter.dk>
wrote:

>.. i forhold til? Det var svært at finde en rød tråd på den webside.

Jeg tror du misforstår, and=historie=frifantasi=ikke eksisterende
problem, altså noget den fyr der har lavet siden måske har drømt,
noget ala, jeg har set en ufo i mit køleskab.

> [...]
>e-mail-filer er opdelt i blokke på en bestemt størrelse, ligesom der
>heller ikke er noget mærkeligt i at filer kan genskabes, efter de er

Netop, og derfor ville jeg bare have bekræftet at det var sådan det
hang sammen, troede ikke selv på siden men da jeg ikke er expert ville
jeg lige have bekræftet at det bare var en "vi har aldrig været på
månen" historie.

Fortsat hed dag og god aften.

Fra : Anders Nielsen

Dato : 07-08-04 15:59

wrote:

>Mega and . . .

Det var også min tanke, men skulle lige se om andre evt. kunne
underbygge mandens fantasi

Fortsat hed dag og godaften