Explorer vinduer popper op med reklame aut~
Fra : Thomas Hjort

Dato : 05-08-04 14:51

Hej.

Jeg har fået et problem, som går ud på at explorer somme tider popper
reklame vinduer op. Inden man når den bestemte side kan man lige nå at læse:
"search200.com passthrough" øverst i vinduet.
Dette kan ske selvom jeg ikke har åbnet explorer og er p*sse irriterende.

Jeg har opdaterede versioner af ad-aware, spybot, og spyblaster, men igen af
dise programmer har kunnet fjerne problemet. Jeg køre desuden norton
antivirus.

Nogen der kan hjælpe?

Mvh Thomas

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 05-08-04 15:14

Thomas Hjort skrev i en meddelelse:
> [...]
af
> dise programmer har kunnet fjerne problemet. Jeg køre desuden norton

Normalt ville jeg anbefale www.spywarefri.dk, men det lader til at du har
været derinde.
Det lyder som om du har fået et BHO (Broser help object) eller en CWS. BHO
kan hentes fra
<http://pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,23611,00.asp> (ikke den
originale side, men der er problemer med bånbredden for firmaet bag),
CWShredder fra >http://www.softpedia.com/public/cat/10/17/10-17-150.shtml>.
Håber det hjælper.

Malthe Sunesen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 05-08-04 21:53

"Malthe Sunesen" <malthe5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
den
> originale side, men der er problemer med bånbredden for firmaet bag),

Jeg har nu prøvet med begge programmer, men ingen af dem hjalp. Er der andet
man kan gøre? Installere Explorer oven i eller hvad?

På forhånd tak.

mvh Thomas

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 06-08-04 02:24

> [...]
andet
> man kan gøre? Installere Explorer oven i eller hvad?

Det er altid en mulighed, men jeg har prøvet det, og IE er umulig at fjerne.
Ligemeget hvor meget man prøver vil den ikke væk. Selvfølgelig er du
velkommen til at prøve, men jeg har ikke haft heldet med mig. Hvis det
lykkes dig at fjerne IE kan du alternativt installere en anden browser, for
dit eget privatlivs freds skyld. Den sidste udvej jeg kender er den
drastiske udvej: "format C:", men jeg vil ikke anbefale lige netop den. Hvis
du beslutter dig for, at du ikke gider at se på de reklamer kan du: lave
back-up's af diverse private filer (mappen Dokumenter er en god mappe at
back-up'e), gå ind i kommandoen Kør, skriv "Format C:" uden gåseøgne. Hvis
du ikke kender effekten af denne kommando er den nem at forklare: den
slatter alt på dit C-drev og formaterer til NTFS-filsystem. Men hvis du er
bare nogenlunde velbevandret i computerverden ved du jo dette

Held og lykke

Malthe Sunesen

Fra : Torben

Dato : 06-08-04 07:07

> [...]
du er
> bare nogenlunde velbevandret i computerverden ved du jo dette

Prøv at gå til www.spywarefri.dk, og stil dit spørgsmål i forum de kan
helt sikkert hjælpe dig.
--
Mvh Torben

Fra : Christian Andersen

Dato : 06-08-04 07:44

Thomas Hjort wrote:

<snip>

> Nogen der kan hjælpe?

Formatér harddisken, geninstallér Windows, følg den her vejledning

http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester.pdf (til WinXP)
http://home18.inet.tele.dk/madsen/win2000/Tjenester.pdf (til Win2000)

og lad være med at bruge Internet Explorer mere. Brug istedet Firefox.

http://www.mozilla.org/products/firefox/

Sørg desuden for at besøge Windows Update jævnligt og print gruppens FAQ
ud og læs den mens du spiser chokolade.

http://sikkerhed-faq.dk/

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 06-08-04 12:35

Christian Andersen skrev i en meddelelse:
> Thomas Hjort wrote:
>
> <snip>

> Formatér harddisken, geninstallér Windows, følg den her vejledning

> [...]

Så vidt jeg kan se er WinXP-vejledningen til WinXP Home. Men hvad hvis man
har WinXP Pro? Er det bare den samme fremgangsmåde?

> og lad være med at bruge Internet Explorer mere. Brug istedet Firefox.
[...]

Og jeg regner med at du bruger den? Hvad med Opera, Netscape og des lige?
Det er vel op til Thomas selv at bestemme hvilken browser han evt. ellers
vil bruge?

Malthe Sunesen

Fra : Christian Andersen

Dato : 06-08-04 14:52

Malthe Sunesen wrote:

> Det er vel op til Thomas selv at bestemme hvilken browser han evt. ellers
> vil bruge?

Joda.

"Jamen, det lyder det bare ikke til i dit indlæg!"

"Ok, Malthe. Tak for dit input."

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 07-08-04 03:19

Christian Andersen skrev i en meddelelse:

ellers

> Joda.
>
> "Jamen, det lyder det bare ikke til i dit indlæg!"
>
> "Ok, Malthe. Tak for dit input."

Er jeg _så_ forudsigelig?

Malthe Sunesen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-08-04 15:04

Malthe Sunesen skrev:

> Så vidt jeg kan se er WinXP-vejledningen til WinXP Home.

Faktisk så er den skrevet ud fra en WinXP Pro-installation.
Hvordan kommer du frem til, at den er til WinXP Home?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 07-08-04 03:18

Thomas G. Madsen skrev i en meddelelse:

> Faktisk så er den skrevet ud fra en WinXP Pro-installation.
> Hvordan kommer du frem til, at den er til WinXP Home?

Synes bare at kunne huske det var derfor jeg så bort fra den, sad med Pro på
computeren og den var skrevet til Home. Men hvis jeg tager fejl skal jeg jo
måske til at kigge på den...

Malthe Sunesen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-08-04 10:48

Malthe Sunesen skrev:

> Synes bare at kunne huske det var derfor jeg så bort fra den,
> sad med Pro på computeren og den var skrevet til Home.

Det var omvendt. :)
I starten, stod der WinXP Pro i overskriften på side 1, fordi den
var skrevet ud fra en WinXP Pro, men da jeg fik bekræftet, at den
også er brugbar til Home-versionen, blev overskriften ændret.

Jeg havde ærlig talt ikke regnet med, at en XP Home har de samme
netværkstjenester kørende som Pro-versionen, når man tænker på,
at Home-versionen skulle være målrettet til den private bruger,
men der kører åbenbart de samme tjenester på begge udgaver.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Anders Lund

Dato : 07-08-04 13:13

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> at Home-versionen skulle være målrettet til den private bruger,
> men der kører åbenbart de samme tjenester på begge udgaver.

Den største forskel jeg har set med de 2 versioner er at home ikke kan
kører i et domæne, som gør at den ikke holder til firmabrug. Ellers tror
jeg ikke at man mister så meget i forhold til pro. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 07-08-04 14:44

Thomas G. Madsen krev i en meddelelse:

> [...]
> var skrevet ud fra en WinXP Pro, men da jeg fik bekræftet, at den
> også er brugbar til Home-versionen, blev overskriften ændret.

Okay så. Men hvad skal jeg så gøre hvis jeg (som jeg har) har en DHCP-router
kørende? Kan jeg stadig følge guiden?

Malthe Sunesen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-08-04 16:42

Malthe Sunesen skrev:

> Men hvad skal jeg så gøre hvis jeg (som jeg har) har en
> DHCP-router kørende? Kan jeg stadig følge guiden?

Jeg ved det ikke, men det vil jeg tro.
Prøv og hvis det ikke virker, så kan du jo altid baglæns i guiden.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-08-04 16:42

Anders Lund skrev:

> Den største forskel jeg har set med de 2 versioner er at home
> ikke kan kører i et domæne, som gør at den ikke holder til
> firmabrug. Ellers tror jeg ikke at man mister så meget i
> forhold til pro. :)

Og det er netop det der undrer mig. Der er næppe ret mange Home-
brugere, som har brug for de netværkstjenester. Derfor undrer
det mig, at man ikke har valgt at deaktivere dem på Home-versionen
og så evt. lade dem køre på Pro-versionen i håbet om, at målgruppen
til Pro-versionen enten selv kan finde ud af at deaktivere dem,
eller ved hvad det indebærer at have dem kørende, hvis de virkelig
har brug for dem.

--
Hilsen
Madsen