NIC 2003 firewall hjælp søges.
Fra : Knud Erik Kofod

Dato : 03-08-04 04:26

Hej kære venner.
Jeg har lavet min bedste investering jeg nogen siden har gjort, jeg har købt
min NORTON IC 2003, det er de bedste penge jeg har givet ud til et stykke
software.
Men min sikkerhed er nu så stor at min kæreste´s bærbar PC ikke kan udskrive
igennem min PCer hvor printeren er tilkoblet. Hvis jeg slår min firewall fra
kan jeg godt udskrive fra den bærbare PCer.
Så i min tykke håndbog over NORTON IS 2003 står der at jeg skal gå ind i
PRINTER DELING, det har jeg ikke noget der hedder !. Jeg har noget der
hedder FILE DELING.
Jeg er lidt dum inden for dette område.
Er der her en eller flere venlige folk der vil fortælle mig punkt for punkt
langsomt for mig så jeg kan følge med, hvordan jeg får åbnet for min bærbare
PCer så jeg kan udskrive igennem min PCer med printer tilsluttet.
Jeg håber at i vil hjælpe mig, på forhånd tak.
Med venlig hilsen Knud Erik.

Fra : Troels Arvin

Dato : 03-08-04 08:50

On Tue, 03 Aug 2004 05:26:17 +0200, Knud Erik Kofod wrote:

> Jeg har lavet min bedste investering jeg nogen siden har gjort, jeg har købt
> min NORTON IC 2003, det er de bedste penge jeg har givet ud til et stykke
> software.

Bortset fra, at din PC nu pludselig mangler central funktionalitet, såsom
at kunne udskrive...

> Men min sikkerhed er nu så stor
[...]

En "personlig firewall" øger normalt ikke sikkerhed. Dens eneste fordel
er, at nogle folk føler, at de har det bedre efter at de har installeret
den.

Se http://sikkerhed-faq.dk/hjemme_pc#firewall for en nærmere gennemgang
af dette emne.

Fra : L. E. P.

Dato : 04-08-04 07:22

Tue, 03 Aug 2004 09:49:55 +0200 skrev Troels Arvin <troels@arvin.dk> i
en meddelelse:

> [...]
>

>En "personlig firewall" øger normalt ikke sikkerhed. Dens eneste fordel
>er, at nogle folk føler, at de har det bedre efter at de har installeret

Det var ikke det der blev spurgt om.
Hvis du ikke kan svare på spørgsmålet, bør du helt undlade at svare.

Hilsen Lars.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 04-08-04 11:38

On 2004-08-04, L E P <nyheder@SLETplakaten.dk> wrote:

> Det var ikke det der blev spurgt om.
> Hvis du ikke kan svare på spørgsmålet, bør du helt undlade at svare.

Hvad er det i ordet "debat" du ikke forstår?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Will it improve my CASH FLOW?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-08-04 12:36

On Tue, 3 Aug 2004 05:26:17 +0200, "Knud Erik Kofod"
<knold-tot@balle-bredsten.dk> wrote:

> Jeg har lavet min bedste investering jeg nogen siden har gjort, jeg har købt
> min NORTON IC 2003, det er de bedste penge jeg har givet ud til et stykke
> software.

Ja? Hvorfor / hvordan det?

> Så i min tykke håndbog over NORTON IS 2003 står der at jeg skal gå ind i
> PRINTER DELING, det har jeg ikke noget der hedder !. Jeg har noget der
> hedder FILE DELING.

Er det en dansk manual?

Det er forklaret i den engelske, at man skal tilføje de andre
pc'er på ens LAN til trusted zone, så de kan få adgang til ens
maskine (og omvendt). Så vidt jeg kan se, slår det firewalling
fra for de maskiner. (suk).

-A

Fra : John

Dato : 04-08-04 13:02

"Knud Erik Kofod" skrev i en meddelelse ...

> [...]
bærbare
> PCer så jeg kan udskrive igennem min PCer med printer tilsluttet.

SKAL den bærbare nødvendigvis tilsluttes DIN computer?

Vi har to 'putere, (begge med firewall), én printer og én internet
forbindelse.

* Med en ekstern Ethernet switch (ca 300 kr) kan vil koble begge 'putere til
samme internet forbindelse.
* Printeren har både USB og parallel tilslutning. Begge 'putere kan dermed
kobles til samme printer, den ene via USB, den anden via parallel. Det
virker upåklageligt, og ingen konflikter.
* (Har printeren kun én tilslutning og kun USB, fås en usb-hub, som udvider
antallet af USB-tilslutninger).

Spørg evt i TDC-butikken.

Håber det hjælper dig! Mvh John