Ny firewall?
Fra : Ukendt

Dato : 02-08-04 15:23

Hej allesammen!

Jeg har i snart et år brugt norton internet security på min pc herhjemme,
men da abbonementet snart udløber, tænker jeg på måske at udskifte den. Jeg
oplever, at internet security-pakken sløver min pc i høj grad, og påtænker
derfor et skifte. Men til hvad? Hvilken firewall, og gerne også forslag til
et antivirus program(selvom det vidst er OT i denne gruppe).
Alle forslag er velkomne, gratis eller betalingssoftware, det spiller ingen
rolle.

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-04 16:28

Og nu hvor jeg har brugt noget tid på at læse de første kapitler på
http://sikkerhed-faq.dk igennem, er jeg slet ikke sikker på at jeg har brug
for en personlig firewall. Hvordan afgør man om dette er tilfældet?

Min PC bruges kun til hjemmebrug, altså tekstbehandling, spil, surf/email og
lignende.

Fra : Christian Andersen

Dato : 02-08-04 18:57

Øistein Wind Willassen wrote:

> Og nu hvor jeg har brugt noget tid på at læse de første kapitler på
> http://sikkerhed-faq.dk igennem, er jeg slet ikke sikker på at jeg har
> brug for en personlig firewall. Hvordan afgør man om dette er tilfældet?

Det er en meget god indstilling du der ligger for dagen og det er rigtig
godt at du læste "vores" FAQ. Du er godt på vej til en verden af
fornuftig omgang med computere.

> Min PC bruges kun til hjemmebrug, altså tekstbehandling, spil,
> surf/email og lignende.

Jeg vil anbefale dig at skifte fra Internet Explorer (og Outlook Express)
til en alternativ browser og e-mail-program. Internet Explorer har haft
en så dårlig sikkehedshistorie, at det ikke kan anbefales at bruge den
mere.

Jeg har selv meget gode erfaringer med Mozilla Firefox og den er meget
let at skifte til, idet den minder meget om IE. Import af indstillinger
fra IE klares med et snuptag. Firefox indeholder også et e-mail-program,
men dette har jeg ikke haft lejlighed til at prøve.

Hvis din PC ikke er opkoblet i netværk til andre computere, vil jeg klart
anbefale dig at læse (og følge) følgende PDF-fil. Den beskriver hvordan
man sætter sin Windows XP op så sikkert som muligt.

http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester.pdf

Du bør i øvrigt også læse resten af http://sikkerhed-faq.dk/ den
indeholder mange gode ting.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-08-04 20:04

On Mon, 2 Aug 2004 17:56:59 +0000 (UTC), Christian Andersen
<5oyh8a102@sneakemail.com> wrote:

> Jeg har selv meget gode erfaringer med Mozilla Firefox og den er meget
> let at skifte til, idet den minder meget om IE. Import af indstillinger
> fra IE klares med et snuptag.

Jeg er enig i, Firefox er nem at skifte til.

Desværre er der ret mange sites, der ikke virker (eller virker
dårligt) med Firefox, og selvom det stort set altid er site'ets
skyld (ikke Firefox'), så er det ret belastende.

> Firefox indeholder også et e-mail-program,

Nej, det gør den ikke. Mozilla gør derimod.

-A
PS: FUT d.e.i.s.browser

Fra : kk

Dato : 02-08-04 17:01

"Øistein Wind Willassen" <oistein.wind.snabel - a.gmx.net> wrote in message
> [...]
> et antivirus program(selvom det vidst er OT i denne gruppe).
> Alle forslag er velkomne, gratis eller betalingssoftware, det spiller

Hej,
Hvis du bruger WinXP, synes jeg at du skulle vente til servicepack 2 er på
gaden. P.T er den stadig i beta RC2, men det vigtigste er nok, at den
medfølgende security center indeholder en udmærket firewall, som er
forholdsvis nem at bruge.
For mit vedkommende arbejder den sammen med Norman AV på forbilledlig måde,
hvorfor jeg kun kan anbefale den kombination. Det skal samtidig siges, at
jeg ikke har indgående kendskab til andre løsninger.
mvh
kk

Fra : John

Dato : 02-08-04 18:27

"Øistein Wind Willassen" skrev i en meddelelse

> Hvilken firewall, og gerne også forslag til et antivirus program.
> Alle forslag er velkomne.

Mange, også undertegnede, har gode erfaringer med disse to
gratis-programmer:

Sygate firewall http://majorgeeks.com/download.php?det=3356

AVG6 antivirus http://majorgeeks.com/download.php?det=886

Mvh John

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 04-08-04 00:55

> [...]
> et antivirus program(selvom det vidst er OT i denne gruppe).
> Alle forslag er velkomne, gratis eller betalingssoftware, det spiller

Jeg køtrt - uden problemer - en kombination af ZoneAlarm gratisudgave
<http://www.zonelabs.com/store/content/catalog/products/sku_list_za.jsp> og
AVG6 <http://free.grisoft.com/freeweb.php/doc/2/>

Malthe Sunesen