Hjælp Der bliver hentet data fra mig!!!
Fra : Kim Jensen

Dato : 23-07-04 17:45

Har lige installeret Xp. Men har erfaret at selvom jeg ikke bruger min adsl
bliver der hentet fra mig i en ret stor hastighed. Så min påstand er nok at
jeg bliver hacket. Nogen der ved hvordan man stopper dette. Jeg har prøvet
at slå firewall til men det hjælper ikke.
Og kan jeg evt. se hvem der henter ?.
v.h Kim

Fra : The Grif

Dato : 23-07-04 17:47

"Kim Jensen" <kim.jensen_blokspam_@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> påstand er nok at jeg bliver hacket. Nogen der ved hvordan man
> stopper dette. Jeg har prøvet at slå firewall til men det hjælper

Har du slået automatisk opdatering til?

--
Mvh.....
<<< Lasse The Grif >>>

Fra : Kim Jensen

Dato : 23-07-04 17:56

> Har du slået automatisk opdatering til?

Ja det har jeg, og hver gang jeg har taget adsl'en fra og tilslutter igen
popper min Explore op på flg. url
http://nakedsingers.adultbouncer.com/cash.html
v.h Kim

Fra : The Grif

Dato : 23-07-04 18:27

> Ja det har jeg, og hver gang jeg har taget adsl'en fra og tilslutter
> igen popper min Explore op på flg. url
> http://nakedsingers.adultbouncer.com/cash.html
> v.h Kim

Det er meget mulig spyware prøv at kigge på denne link.
http://www.spywarefri.dk/

Du kan også køre Spybot Search & Destroy
den kan hentes på denne link.
http://www.download.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 23-07-04 18:31

Kim Jensen skrev i en meddelelse:

> Ja det har jeg, og hver gang jeg har taget adsl'en fra og tilslutter igen
> popper min Explore op på flg. url
> http://nakedsingers.adultbouncer.com/cash.html

Måske skulle du tage et kig forbi www.spywarefri.dk.

Malthe Sunesen

Fra : Kasper Dupont

Dato : 24-07-04 08:08

Kim Jensen wrote:

> Ja det har jeg, og hver gang jeg har taget adsl'en fra og tilslutter igen
> popper min Explore op på flg. url
> http://nakedsingers.adultbouncer.com/cash.html

Så er det nok på tide med en reinstallation. Derefter
skal alle opdateringer installeres som det første. Det
kan være en udfordring at installere opdateringerne
inden din maskine bliver inficeret med en orm. Så du
bør enten side bagved en firewall (NAT router) mens
du downloader opdateringerne, eller beskytte din
maskien som beskrevet i
http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester.pdf
og det dokument skal selvfølgelig downloades inden du
reinstallerer (eller på en anden maskine). Endelig
bør man undgå IE, i det seneste halve år er der blevet
fundet adskillige huller, og flere af dem bliver brugt,
og så vidt jeg har forstået har Microsoft ikke lukket
dem endnu. I mail og news klienter bør man slå html
fra (eller bruge en klient helt uden html support).

I'd rather be a hammer than a nail.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-07-04 19:27

Kim Jensen wrote:

> Ja det har jeg, og hver gang jeg har taget adsl'en fra og tilslutter
> igen popper min Explore op på flg. url
> http://nakedsingers.adultbouncer.com/cash.html

Det link giver en popop med et program der skal installeres for at se siden.
Du har vel ikke installeret et eller andet snavs for at se, øh, snavs.

mvh
Henning

Fra : Kim Jensen

Dato : 24-07-04 21:30

> Du har vel ikke installeret et eller andet snavs for at se, øh, snavs.

Nej Henning og har heller ikke været inde på sådan nogle sider
v.h Kim

Fra : John

Dato : 24-07-04 00:23

"Kim Jensen" skrev i en meddelelse

> Har lige installeret Xp. Men har erfaret at selvom jeg ikke bruger min
adsl
> bliver der hentet fra mig i en ret stor hastighed.

Du kan have fået rigtig mange spændende ting i 'puteren...

> Nogen der ved hvordan man stopper dette.
Virus scanning, adware scanning, og måske også scanning for trojanere:
http://www.emsisoft.com/en/software/free/

> Jeg har prøvet at slå firewall til men det hjælper ikke.
Næh, skaden er jo sket, og xp-firewall'en beskytter kun mod trafik udefra.
Du kunne evt prøve Sygate:
http://majorgeeks.com/download.php?det=3356 der registrerer trafik både ind
og ud.

Hvis det ender med gen-installation, er det nok en god ide at slå
xp-firewall'en til, FØR du går på internettet.

Mvh John

Fra : Kim Jensen

Dato : 24-07-04 09:03

Ja der er nok ikke ret mange andre muligheder end "forfra". Derværre skete
det lige da jeg havde endnu endgang havde installeret Xp.
Og jeg har heldigvis de opdateringer liggende på cd, så jeg er fri for at
hente dem på nettet inden jeg går på.

Men tak for svarene.
v.h Kim

Fra : Jubbas

Dato : 25-07-04 10:57

Hvordan kan man gemme Xp opdateringer på sin Hd eller Cd, hvis de hentes ned
som opdater automatisk?

Hilsen Gert

Fra : Taba

Dato : 26-07-04 14:41

> Hvordan kan man gemme Xp opdateringer på sin Hd eller Cd, hvis de hentes
ned
> som opdater automatisk?

Alle opdateringer kan svjv hentes ned manuelt fra MS. Men der findes
www.autopatcher.com som har gjort det jeg bl.a. har ønsket længe: Samlet
alle opdateringer til winXP i én stor fil som opdateres løbende (kræver dog
at man har SP1 installeret)

/Taba