Forbinde til Interbase fra C++
Fra : Kristian

Dato : 17-07-04 21:08

Jeg er forholdsvis newbee i C++ - dog ikke helt ny i programmering.

Jeg arbejder med C++ i C++Builder 6.

Nu er det at jeg har brugt 'BDE Administrator' til at oprette en
forbindelse til en database med. Nu vil jeg gerne prøve hvor man koder
sig gennem det - men spørgsmålet er hvordan.

Jeg kunne forestille mig at følgende informationer skulle være nok:
- IP (f.eks. localhost)
- Database (f.eks. c:\eks.gdb)
- Username (f.eks. SYSDBA)
- Password (f.eks. masterkey)

Er der nogen der har en gode ide til hvordan jeg kommer videre? skal
jeg have fat i en DLL til håndtering af InterBase eller hvordan?

Håber i kan hjælpe :)

Fra : db

Dato : 17-07-04 22:58

Kristian wrote:

> Nu er det at jeg har brugt 'BDE Administrator' til at oprette en
> forbindelse til en database med. Nu vil jeg gerne prøve hvor man koder
> sig gennem det - men spørgsmålet er hvordan.

Prøv at se på www.wxwidgets.org, her understøttes:
Oracle (v7, v8, v8i)
Sybase (ASA and ASE)
MS SQL Server (v7 - minimal testing)
MS Access (97 and 2000)
MySQL
DBase (IV, V)
PostgreSQL
INFORMIX
VIRTUOSO
DB2
Interbase
Pervasive SQL
mvh
db

Fra : Mogens Hansen

Dato : 21-07-04 12:34

"Kristian" <webmaster@gramfitness.dk> wrote:

[8<8<8<]
> Jeg arbejder med C++ i C++Builder 6.

Hvilken størrelse (Professional, Enterprise) ?
Det spiller muligvis en rolle for hvilke drivere der er med.

[8<8<8<]
> Er der nogen der har en gode ide til hvordan jeg kommer videre? skal
> jeg have fat i en DLL til håndtering af InterBase eller hvordan?

Prøv at se et svar -
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=x9rn6.10247%24dD.508440%40twister.sunsite.dk&rnum=3&prev=/groups%3Fq%3Dinterbase%2Bmogens_h%2540dk-online.dk%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26selm%3Dx9rn6.10247%2524dD.508440%2540twister.sunsite.dk%26rnum%3D3
eller http://tinylink.com/?nmzsnhTAfc - jeg tidligere (i 2001) har givet
på et nogenlunde tilsvarende spørgsmål kan hjælpe dig.

Hvis ikke så spørg videre.

Venlig hilsen

Mogens Hansen