Hjælp til mærkning af indkommende mail med~
Fra : Allan Johansen

Dato : 04-08-04 11:43

Hej NG

Jeg har en webshop, som for det meste er opbygget i Javascript, men
slutsiden er en PHP-side, som sender en ordre til mig og en ordrebekræftelse
til kunden.

Men nu er det, at jeg gerne ville have de indkommende mails vist som "High
Important" eller vigtig om man vil. Så hvordan gøre jeg det?

Beklager hvis denne mail er kommet i den forkerte gruppe, men jeg ved ikke
hvor den høre hjemme.

På forhånd tak for evt. hjælp

Mvh. Allan Johansen

Fra : Dan Molberg

Dato : 05-08-04 20:37

Allan Johansen wrote:
> [...]
> "High Important" eller vigtig om man vil. Så hvordan gøre jeg det?
>
> Beklager hvis denne mail er kommet i den forkerte gruppe, men jeg ved

Du skal finde en RFC der omhandler "X-Priority" headeren.
--
MVH Dan Molberg
http://beyond.repair.dk/

Fra : Dan Molberg

Dato : 05-08-04 20:39

Dan Molberg wrote:

> Du skal finde en RFC der omhandler "X-Priority" headeren.
Kommer lige i tvivl om det nogensinde er kommet i en RFC.... ellers må det
stå i et RFC draft.
--
MVH Dan Molberg
http://beyond.repair.dk/

Fra : Allan Johansen

Dato : 05-08-04 21:11

Tak for hjælpen Dan

Men jeg er desværre ikke helt med, har du mulighed for at komme med en mere
uddybende forklaring eller henvisninger, da jeg desværre ikke er så hardcore
til dette.

Mvh. Allan Johansen

Fra : Dan Molberg

Dato : 05-08-04 21:28

Allan Johansen wrote:
> Tak for hjælpen Dan
>
> Men jeg er desværre ikke helt med, har du mulighed for at komme med
> en mere uddybende forklaring eller henvisninger, da jeg desværre ikke
> er så hardcore til dette.
Du skal bare sætte det i headeren på mailen, Og vil du gerne sætte det så
Outlook brugere også kan se det vil X-MSMail-Priority også være en god ide:

mail($email, $subj, $msg, "X-Priority: 1\nX-MSMail-Priority: High");

--
MVH Dan Molberg
http://beyond.repair.dk/

Fra : Allan Johansen

Dato : 13-08-04 00:35

> [...]
ide:

> mail($email, $subj, $msg, "X-Priority: 1\nX-MSMail-Priority: High");

Tak Dan

Men jeg får fejl.

Min kode ser sådan her ud:

//# Send email conformation to the customer.....
$mailheaders = "From: $youremail\r\n";
$mailheaders .="X-Mailer: PHP Mail generated by:NOP Design Shopping
Cart\r\n";
$subject = "Ordrebekræftelse";
mail($b_email, $subject, $strMessageBody, $mailheaders);

Og hvis jeg indsætter den anviste kode "X-Priority: 1\nX-MSMail-Priority:
High" efter $mailheaders, altså så linien ser således ud:
mail($b_email, $subject, $strMessageBody, $mailheaders, "X-Priority:
1\nX-MSMail-Priority: High");
Ja, så får jeg følgende fejl: Warning: mail(): SAFE MODE Restriction in
effect. The fifth parameter is disabled in SAFE MODE. in /Stiens navn on
line 197

Kan du eller en anden se hvorfor den ikke vil accepter den femte parameter
og hvorfor går den i SAFE MODE?

Skær venligst evt. forklaring ud i pap, da jeg er newbie

På forhånd tak!

Mvh. Allan Johansen

Fra : Dan Molberg

Dato : 13-08-04 22:11

Allan Johansen wrote:
> Skær venligst evt. forklaring ud i pap, da jeg er newbie

$mailheaders = "From: $youremail\r\n";
$mailheaders .= "X-Mailer: PHP Mail generated by:NOP Design Shopping
Cart\r\n";
$mailheaders .= "X-Priority: 1\r\n";
$mailheaders .= "X-MSMail-Priority: High\r\n";

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 05-08-04 21:01

Allan Johansen wrote:

> Men nu er det, at jeg gerne ville have de indkommende mails vist som "High
> Important" eller vigtig om man vil. Så hvordan gøre jeg det?

Noget alá (utestet):

mail("hest@dev.null", "emne", "brødtekst",
"From: hund@dev.null\r\n" .
?>