RSS
Fra : Jimmy

Dato : 03-08-04 23:01

Hej

Jeg forsøger at generere en RSS 2.0-fil, som kan beskrive en indgående SMS.
Dette går ikke så godt i forhold til validatoren:

<?xml version="1.0" ?>
<rss version="2.0">
<channel>
<from>4525252525</from>
<SMSC>4525799999</SMSC>
<timestamp_sent>04-07-27 09:54:39</timestamp_sent>
<timestamp_received>04-07-27 12:02:32</timestamp_received>
<modem_name>GSM01</modem_name>
<text>Min fine tekst</text>
</channel>
</rss>

Den forstår ikke de tags jeg selv har fundet på, selvom jeg troede det
smarte ved 2.0 var, at man selv kunne udbygge det?

Jeg har søgt på google efter rette sted at spørge, og en del resultater var
her i gruppen.
Hvis en anden er mere velegnet må I lige sige til.

Mvh
Jimmy

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-08-04 00:34

On Wed, 4 Aug 2004 00:00:51 +0200, "Jimmy"
<nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote:

>Jeg forsøger at generere en RSS 2.0-fil, som kan beskrive en indgående SMS.
>Dette går ikke så godt i forhold til validatoren:

Hvilken validator taler vi om? Hvad er konteksten? Har du en URL til
dit RSS-output?

><?xml version="1.0" ?>

HVIS dit spørgsmål er PHP-relateret, så kan <? i <?xml opfattes som en
PHP-start-tag.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: minsandten (og ikke mindsandten)

Fra : Jimmy

Dato : 04-08-04 06:23

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> wrote in message

SMS.

> Hvilken validator taler vi om? Hvad er konteksten? Har du en URL til
> dit RSS-output?

http://rss.scripting.com/?url=http%3A%2F%2Fhjem.get2net.dk%2Fnyhedsgruppe%2F
sms.xml

Konteksten? Jeg vil bare gerne beskrive SMS, så folk kan sende en SMS til
mine GSM-modemer og derefter hente et feed med dem.

> HVIS dit spørgsmål er PHP-relateret, så kan <? i <?xml opfattes som en
> PHP-start-tag.

Det er jo mit problem - Det er ikke direkte php-relateret, men jeg har ikke
kunnet finde en gruppe, hvor der sidder folk der har viden omkring RSS 2.0.

Mvh
Jimmy

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 04-08-04 08:15

> [...]
> Den forstår ikke de tags jeg selv har fundet på, selvom jeg troede det
> smarte ved 2.0 var, at man selv kunne udbygge det?

Hvis du skal definere dine egne tags, skal du vel også beskrive dem i en
DTD, for at den vil validere det? Ellers melder den formentlig bare tilbage,
at det er ukendte eller invalide tags... Kender intet til RSS, men XML er
vel XML :)

/Thomas

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 04-08-04 09:33

Jimmy wrote:
> [...]
> Den forstår ikke de tags jeg selv har fundet på, selvom jeg troede det
> smarte ved 2.0 var, at man selv kunne udbygge det?

Ifølge http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss => extending rss:

RSS 2.0 adds that capability, following a simple rule. A RSS feed may
contain elements not described on this page, only if those elements are
defined in a namespace.

Den linker så til http://www.w3.org/TR/REC-xml-names/ som siger

An example namespace declaration, which associates the namespace prefix
edi with the namespace name http://ecommerce.org/schema:
<x xmlns:edi=''>http://ecommerce.org/schema'>
<!-- the "edi" prefix is bound to http://ecommerce.org/schema
for the "x" element and contents -->
</x>

og de viser så et eksempel:

<x xmlns:edi=''>http://ecommerce.org/schema'>
<!-- the 'price' element's namespace is http://ecommerce.org/schema -->
<edi:price units='Euro'>32.18</edi:price>
</x>

Så jeg går ud fra at du mere eller mindre skal gøre ca. det samme for
først at definere et namespace, og så definere dine egne tags i det
namespace.

> Jeg har søgt på google efter rette sted at spørge, og en del resultater var
> her i gruppen.
> Hvis en anden er mere velegnet må I lige sige til.

Umiddelbart vil jeg sige dk.edb.programmering - XFUT dertil.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk