Søger simpel wysiwyg editor til cms-system
Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 02-08-04 13:47

Hej gruppe,

Jeg er ikke sikker på jeg har postet dette indlæg det rigtige
sted, men da det i meget høj grad har noget gøre med PHP forsøger
jeg alligevel.

Jeg er gået igang med at lave et simpelt CMS-system til brug for
andre personer end mig selv i PHP/mySQL, og i forbindelse med
"kundernes" administrationsdel skal de kunne oprette nye
undersider til deres hjemmeside. Jeg kunne derfor godt tænke mig
at indsætte en WYSIWYG-editor, så man ikke behøver at skulle
bekymre sig om html og lignende. Jeg har kigget lidt på
XStandard.com's editor som tiltalte mig fordi den laver
xhtml-kode, men den er desværre nok lige lovlig avanceret nok med
rigeligt funktioner.

I princippet er det eneste jeg har brug for til en sådan editor
muligheden for at kunne indsætte en tekst som kan formateres på
den ene eller anden måde og så også have et par billeder og links
inde. Altså ikke noget sjov med tabeller, lister eller lignende.
Er der nogen der kender sådan én?

Med venlig hilsen,
Christoffer Kjeldgaard

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Lund

Dato : 02-08-04 13:55

Christoffer Kjeldgaard wrote:

> [...]
> den ene eller anden måde og så også have et par billeder og links
> inde. Altså ikke noget sjov med tabeller, lister eller lignende.

Der var for lidt tid siden en tråd herinde eller også var det i
d.e.i.s.browser eller d.e.i.w.html. Her var der link til en simpel
editor til at lave simpel redigering af tekst. Jeg ved ikke om billeder
var med. Jeg kan desværre bare ikke lige finde den nu.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : peter

Dato : 02-08-04 14:33

Anders Lund <anders@andersonline.dk> wrote in news:410e39b2$0$35877
$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> editor til at lave simpel redigering af tekst. Jeg ved ikke om billeder
> var med. Jeg kan desværre bare ikke lige finde den nu.

Denne wysiwyg editor fungerer fint og er let at implementere.
http://www.interactivetools.com/products/htmlarea/

Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 02-08-04 14:56

peter wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Denne wysiwyg editor fungerer fint og er let at implementere.
> http://www.interactivetools.com/products/htmlarea/

Hej peter og tak for linket.

Jeg tjekkede lige htmlareas demoversion, og den ser desværre ud til at kunne
for meget i forhold til hvad jeg har brug for, og så er det ikke den
allerkønneste kode den spytter ud.

Det ser dog ud til ved nærmere eftersyn at det kan lade sig gøre at slå visse
funktioner fra i XStandard, så jeg opnår den simple editor jeg er ude efter.
Skulle der eventuelt være nogen derude med samme problem som jeg selv, er det
altså i test-drive.html-filen i XStandard Lite der kan konfigureres i
temmelig let så det passer til ens behov.

Fra : Jonathan Holst

Dato : 02-08-04 14:52

Du vil måske have glæde af Kevin Roths glimrende stykke software RTE,
http://kevinroth.com/rte/demo.htm

--
Jonathan Holst - http://holst.biz/
"Black holes is where God divided by zero"

Fra : Anders Lund

Dato : 02-08-04 21:50

Jonathan Holst wrote:

> Du vil måske have glæde af Kevin Roths glimrende stykke software RTE,
> http://kevinroth.com/rte/demo.htm

Det var den jeg mente i mit andet indlæg. Og her er der med billeder -
der dog bliver lidt "teknisk" i det at man manuelt skal skrive en URL og
man ikke får en liste med billeder.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Christian Joergensen

Dato : 03-08-04 09:40

On Mon, 02 Aug 2004 22:50:08 +0200, Anders Lund wrote:

> Det var den jeg mente i mit andet indlæg. Og her er der med billeder -
> der dog bliver lidt "teknisk" i det at man manuelt skal skrive en URL og
> man ikke får en liste med billeder.

Man skal passe paa ikke at komme til at skulle tilpasse den ens egne
behov. Det er nemlig farligt

--
Christian Jørgensen | The knack of flying is learning how to throw
http://www.razor.dk | yourself at the ground and miss.

Fra : Peter Binderup

Dato : 02-08-04 16:24

http://www.fckeditor.net/

denne editor virke i alle browsere og ikke kun IE som Html Area (dog ser
det udtil at beta versionen af htmlarea også virker i Mozilla)

/Peter