templating
Fra : Atte André Jensen

Dato : 28-07-04 00:09

Hejsa

Jeg er på udkik efter et godt templatingsystem, er der nogen som kan
anbefale noget? Har leget lidt med htmltmpl
(http://htmltmpl.sourceforge.net/) hvilket ser ret ok ud.

Findes der nogle du-kan-ikke-leve-uden-denneher ting ifbm.
opsamling/processering af data samt interfacing med en MYSQLdb som jeg
har overset? Måske endda noget som spiller godt sammen med et
anbefalelsesværdigt templatingsystem...

--
peace, love & harmony
Atte

http://www.atte.dk - remove the underscore to reply

Fra : Jacob Atzen

Dato : 28-07-04 07:41

Atte André Jensen <atte@ball_breaker.dk> writes:

> [...]
> som jeg har overset? Måske endda noget som spiller godt sammen med
> et anbefalelsesværdigt templatingsystem...

Der har tidligere været debat om templates i gruppen, måske du kan
finde inspiration der:
<http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=3fc3027e%240%2495008%24edfadb0f%40dread11.news.tele.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Ddk.edb.internet.webdesign.serverside.php%2Bsmarty%2Batzen%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26selm%3D3fc3027e%25240%252495008%2524edfadb0f%2540dread11.news.tele.dk%26rnum%3D1>

- Jacob Atzen

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 28-07-04 07:47

Atte André Jensen wrote:
> Hejsa
>
> Jeg er på udkik efter et godt templatingsystem, er der nogen som kan
> anbefale noget? Har leget lidt med htmltmpl
> (http://htmltmpl.sourceforge.net/) hvilket ser ret ok ud.

ang. templatesystemer er der vidst lige så mange meninger som der er
programmøre.. :)
(læs evt. http://phppatterns.com/index.php/article/articleview/4/1/1/)
jeg selv bruger på Smarty (http://smarty.php.net) og er ret glad for
det. Dog kan det godt være overkill i nogen sammenhænge...

--
ulrik nielsen
excuse of the day : failed trials, system needs redesigned

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 28-07-04 14:28

> Jeg er på udkik efter et godt templatingsystem, er der nogen som kan
> anbefale noget? Har leget lidt med htmltmpl
> (http://htmltmpl.sourceforge.net/) hvilket ser ret ok ud.

Jeg bruger Smarty (http://smarty.php.net) i et større projekt, og er meget
tilfreds med det.

> [...]
> opsamling/processering af data samt interfacing med en MYSQLdb som jeg
> har overset? Måske endda noget som spiller godt sammen med et

ADOdb er et DB abstraction layer, som er kompatibelt med mange databaser,
herunder MySQL. Det fungerer fint sammen med Smarty (jeg anvender også ADOdb
i mit projekt :)

Læs mere her:
http://adodb.sourceforge.net/

Mvh.