breadcrumbs
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-07-04 21:11

Hej NG
På denne side www.hjemmesideskolen.dk/scripts/bc.php har jeg indsat en
breadcrumb-funktion, den ses oppe under banneret.

Men jeg er en smule utilfreds med den: Lige før "Lav bread crumb med php"
står der "bc". Dette bc er filnavnet uden extension. Jeg vil faktisk gerne
af med de to bogstaver, men jeg aner intet om php, så jeg kan ikke
gennemskue, hvordan php-scriptet skal modiciceres - har prøvet, men fik bare
slået hele funktionen ihjel.

Det skal lige tilføjes, at "Lav bread crumb med php" er sidens titel, der er
genbrugt med et php-include - indsat efter php-scriptet, der laver bread
crumb.

php-scriptet er gengivet på siden.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-07-04 23:31

Erik Ginnerskov skrev:

> [...]
>af med de to bogstaver, men jeg aner intet om php, så jeg kan ikke
>gennemskue, hvordan php-scriptet skal modiciceres - har prøvet, men fik bare

Jeg kan ikke se ud af den viste php-kode hvorfra "bc" kommer.

Jeg lavede en testside med funktionen og en anden der kaldte den.
Der kom til at stå: _Home_ - test

Hvis du sender mig al koden til siden, kan jeg nok løse
mysteriet.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-07-04 00:14

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg kan ikke se ud af den viste php-kode hvorfra "bc" kommer.

Så prøver jeg en gang til: Siden hedder bc.php. Derfor skriver scriptet 'bc'
i bread crumbs.
Indlæser du www.hjemmesideskolen.dk/scripts/brugere.php i din browser, laver
samme script teksten 'brugere', før der står 'Brugere lige nu - med php',
fordi den side hedder brugere.php

På begge sider har jeg sidst i linjen indsat sidens titel med <? echo
$strTitle; ?>. For at kunne det, har jeg over sidernes head indsat denne
kode: <? $strTitle="Sidens titel her";?>.

> Hvis du sender mig al koden til siden, kan jeg nok løse
> mysteriet.

Hvis du vil have det, kan jeg zippe det hele og maile direkte til dig.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-07-04 09:24

Erik Ginnerskov skrev:

>Så prøver jeg en gang til: Siden hedder bc.php. Derfor skriver scriptet 'bc'
>i bread crumbs.

Ja, det forstod jeg godt du sagde, men jeg kunne ikke reproducere
fejlen herhjemme med den funktion jeg kunne se koden til på
siden.

>Hvis du vil have det, kan jeg zippe det hele og maile direkte til dig.

Gør bare det.

--
Bertel

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 28-07-04 14:46

> [...]
> af med de to bogstaver, men jeg aner intet om php, så jeg kan ikke
> gennemskue, hvordan php-scriptet skal modiciceres - har prøvet, men fik

Du har en 'for' løkke der kører, så længe $i er mindre end antallet af
elementer i $tree.
$tree er dannet ud fra $path, som stammer fra PHP_SELF.
PHP_SELF indeholder "/scripts/bc.php".
$tree splittes på "/", og vil altså blive
"", "scripts" og "bc.php".

Senere laver du en split der deler ved "." - dette fjerner .php endelsen, og
efterlader "bc" for sidste element i $tree.
Hvis du laver "for" løkken om, så den kører indtil længden af $tree-1, vil
du slet ikke få sidste element med:

for ($i=1; $i<count($tree); $i++) {

rettes til

for ($i=1; $i<count($tree)-1; $i++) {

Så burde det give den ønskede effekt :)

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-07-04 15:12

Thomas Rokamp wrote:

> [...]
> Hvis du laver "for" løkken om, så den kører indtil længden af
> $tree-1, vil du slet ikke få sidste element med:

Det kører bare perfekt. Tak for hjælpen.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin