lave flere linier i fil til én linie
Fra : Niels Bachmann

Dato : 26-07-04 14:49

Hej gruppe

I et script har jeg brug for at læse en større textfil , en linie ad gangen,
mens jeg leder efter et bestemt streng.
Hver gang strengen bliver fundet, skal linien + de 6 næste linier skrives
til en variabel, men uden linieskift.
(eller laves om til én linie om man vil)

Nogen der har et løsnings forslag?

MVH/ Niels Bachmann

Fra : Christian Joergensen

Dato : 26-07-04 15:50

On Mon, 26 Jul 2004 15:49:03 +0200, Niels Bachmann wrote:

> [...]
> til en variabel, men uden linieskift.
> (eller laves om til én linie om man vil)

Det burde være sådan lige ud af landevejen. Hvor er det præcist du har
problemer?

Læs gerne:

o http://php.net/while
o http://php.net/fopen
o http://php.net/fgets
o http://php.net/feof
o http://php.net/trim

--
Christian Jørgensen | Never make any mistaeks.
http://www.razor.dk |

Fra : Niels Bachmann

Dato : 26-07-04 16:53

[snip]
> Læs gerne:
>
> o http://php.net/while
> o http://php.net/fopen
> o http://php.net/fgets
> o http://php.net/feof
> o http://php.net/trim
>
> --
> Christian Jørgensen | Never make any mistaeks.
> http://www.razor.dk |

Kender dem godt, men er åbenbart gået sukkerkold

Niels

Fra : Jimmy

Dato : 26-07-04 17:47

"Niels Bachmann" <niels@_NOSPAM_bachmann.nu> wrote in message
> [snip]

> Kender dem godt, men er åbenbart gået sukkerkold

Hvor er du gået i stå?

Mvh
Jimmy

Fra : Niels Bachmann

Dato : 26-07-04 17:51

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> Hvor er du gået i stå?
>
> Mvh
> Jimmy
Sidder og roder med denn klumpede kode

$fcontents = file("$path/$file");
while (list ($line_num, $line) = each ($fcontents)) {
$line = utf8_decode($line);

if ((ereg("$reg", $line)) || ($readme == "ok")){
$newline = rtrim($line);
echo "$newline";
$readme = "ok";
$count++;

if ( $count == "8") {
echo "\n";
unset($readme);
unset($count);
}
}

MVH/ Niels

Fra : Christian Joergensen

Dato : 26-07-04 21:12

On Mon, 26 Jul 2004 18:51:12 +0200, Niels Bachmann wrote:

[...]

Jeg ville nok bruge en lidt anden tilgangsvinkel:

<?php

$match = 'test'; // Teksten der søges efter
$output = '';

$linePointer = 0; // Pege-variabel til linjenummer

$path = '/home/razor';
$file = 'test.txt';

$fileContent = file($path.'/'.$file);
$fileLines = sizeOf($fileContent);

while ($linePointer < $fileLines) {

if (strstr($fileContent[$linePointer], $match)) {

for ($i = $linePointer; $i < $linePointer + 6; $i++) {
$output .= trim($fileContent[$i]);
}

$linePointer = $i;

} else {

$linePointer++;

}

}

print $output;

?>

Scriptet er vejledende og uafprøvet; faktisk aner jeg ikke om det virker
- der tages forbehold for tyrkfejl

--
Christian Jørgensen | The knack of flying is learning how to throw
http://www.razor.dk | yourself at the ground and miss.

Fra : Niels Bachmann

Dato : 26-07-04 18:29

Det her giver ihvertfald det rigtige resultat, selvom koden nok ku' være
skrevet smartere.

while (list ($line_num, $line) = each ($fcontents)) {
$line = utf8_decode($line);

//// SÆT LINIER SAMMEN ////

if ((ereg("$reg", $line)) || ($readme == "ok")){
$newline = ltrim($line);
$newline = rtrim($newline);
$wholeline = "".$wholeline."".$newline."";

$readme = "ok";
$count++;

if ( $count == "9") {
echo "$wholeline\n"; // testoutput
unset($wholeline);
unset($readme);
unset($count);
}
}

Niels

Fra : Bent Stigsen

Dato : 27-07-04 01:48

Niels Bachmann wrote:
> [...]
> til en variabel, men uden linieskift.
> (eller laves om til én linie om man vil)

Har du awk?
Godt nok ikke php, men den kan vel fyres i en system. :0)

awk '/en bestemt streng/ { for (i=0; i<6; i++) { printf("%s", $0);
getline; }; print; }' StorTekst.fil

/Bent