mail() volder mig problemer
Fra : Henrik Oddershede

Dato : 22-07-04 16:21

Hej.

Jeg har et problem med mail()-funktionen, som jeg har brugt flere timer
på at løse uden held, så jeg håber at en eller anden kan hjælpe. Google
var ikke behjælpelig.

Jeg har prøvet med 2 forskellige setups. Mit problem er opstår i begge,
så jeg tvivler på, at problemet ligger her.

De 2 er:

1) Win2K, apache-1.3.31, php-4.3.7 og min ISPs mail server.

2) Linux (distro ukendt), apache-1.3.27, php-4.3.1 og mit webhotels mail
server.

Mit script er som følger:

<?
mail('MIN_EMAIL',"Sub","http://22529.10.49.252/=MIN_EMAIL&");
?>

MIN_EMAIL indeholder samme adresse som den i min signatur (kun det der
står mellem "<" og ">").

Efter afvikling af ovenstående script modtager jeg ingen mail. Hvis jeg
derimod fjerner "&"-tegnet lige efter MIN_EMAIL, kommer mailen frem med
det samme. Jeg har prøvet med en hel masse kombinationer og fundet frem
til, at det ikke ikke kun er "&"-tegnet, der kan give problemer - i
visse situationer var det blot et "s", der gjorde udfaldet.

Hvis jeg kun skriver et "&"-tegn i body'en, er der ingen problemer.

Uanset om mailen kommer frem eller ej, returnerer mail()-funktionen
altid true.

Apaches error_log indeholder intet af relevans.

Jeg har desværre ikke mulighed for at inspicere mailserverens logfiler.

Er der nogen, der kender til problemet?

På forhånd tak,
Henrik Oddershede

--
Henrik Oddershede <henrik@REMOVE_THIScs.auc.dk>

Fra : Dan Molberg

Dato : 22-07-04 16:47

Henrik Oddershede wrote:
> [...]
> mail('MIN_EMAIL',"Sub","http://22529.10.49.252/=MIN_EMAIL&");
>>

> MIN_EMAIL indeholder samme adresse som den i min signatur (kun det der
Og her mit:
<?
mail("beyond@repair.void","Sub","1-http://22529.10.49.252/=MIN_EMAIL&");
mail("beyond@repair.void","Sub","2-http://22529.10.49.252/=MIN_EMAIL");
?>

> Er der nogen, der kender til problemet?
Ovenståenden virker helt uden problemer, tror du skal finde din fejl et
andet sted.

--
MVH Dan Molberg
http://beyond.repair.dk/

Fra : Henrik Oddershede

Dato : 22-07-04 17:03

Dan Molberg wrote:

> [...]
> ?>

> Ovenståenden virker helt uden problemer, tror du skal finde din fejl et

Du har ret. Jeg prøvede at sende til en anden email, og det virkede.

Tak for hjælpen.

Mvh. Henrik

--
Henrik Oddershede <henrik@REMOVE_THIScs.auc.dk>